مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a


در این مطلب پلازا قصد داریم به مقایسه گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a از جنبه‌های مختلف از جمله طراحی، عملکرد و دوربین بپردازیم. با ما همراه باشید تا ببینیم کدام گوشی از این مقایسه سربلند بیرون می‌آید.

با توجه‌ به افزایش قیمت‌ها، حال توجه بیشتر مردم به گوشی‌های میان‌رده بازار جلب شده است و بیشتر ما سعی می‌کنیم بهترین گوشی میان‌رده را خریداری کرده و استفاده نماییم؛ زیرا که بیشتر ما استفاده چندان زیادی از گوشی در طول روز نداریم و به همین دلیل یک گوشی ساده نیز می‌تواند کار ما را راه بیاندازد. سالیان سال بود که سامسونگ گوشی‌های میان‌رده بی‌رقیب تولید می‌کرد، اما حال با رقبای مختلفی روبه‌رو شده است که یکی از آن‌ها ناتینگ فون است. همین موضوع موجب شده تا ما در این مقاله به مقایسه گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a بپردازیم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی‌های گلکسی A55 و ناتینگ فون 2a

مشخصات گوشی Nothing Phone 2a
گوشی گلکسی A55
ابعاد ۱۶۱.۷ در ۷۶.۳ در ۸.۶ میلی‌متر ۱۶۱.۱ در ۷۷.۴ در ۸.۲ میلی‌متر
وزن ۱۹۰ گرم ۲۱۳ گرم
اندازه صفحه نمایش ۶.۷ اینچ ۶.۶ اینچ
نوع صفحه نمایش امولد سوپر امولد
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۱۲ ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰
نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ۱۲۰ هرتز
تراشه دیمنسیتی ۷۲۰۰ پرو اگزینوس ۱۴۸۰
دوربین‌های پشتی ۵۰ + ۵۰ مگاپیکسل ۵ + ۱۲ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
میزان رم ۸/۱۲ گیگابایت ۸/۱۲ گیگابایت
فضای ذخیره سازی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
قیمت کانفیگ پایه
حدود ۳۳۰ یورو حدود ۴۸۰ یورو

مقایسه گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a

روزی روزگاری، سامسونگ رقبای زیادی نداشت و به‌راحتی روی بازار جهانی حکمرانی می‌کرد، اما حال اوضاع فرق کرده و کمپانی‌های دیگری نیز هستند که گوشی‌های میان‌رده بسیار با کیفیتی تولید می‌کنند و خودشان را در دل مصرف‌کنندگان جا کرده‌اند.

در حال حاضر Galaxy A55 جدیدترین میان‌رده سامسونگ است که در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شده است. از طرفی دیگر گوشی ناتینگ فون 2a نیز وجود دارد که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است؛ به همین دلیل ما قصد داریم با مقایسه گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a همراه شما عزیزان باشیم.

مقایسه طراحی گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a

 

مقایسه طراحی گلکسی A55 سامسونگ با ناتینگ فون 2a

در اولین قسمت مقایسه گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a قصد داریم تا طراحی این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم. اگر به یاد داشته باشید طراحی نسل اول گوشی‌های Nothing Phone موجب محبوبیت بالای آن‌ها شد و افراد زیادی به این گوشی روی آوردند.

گوشی گلکسی A55 طراحی نسل قبلی خود را حفظ کرده است و از طراحی Key Island برای ساخت این گوشی استفاده شده است. هر چند در این گوشی شاهد افزایش طول و عرض گوشی نسبت به نسل قبلی هستیم. جلو و پشت است گوشی از شیشه ساخته شده و توسط گوریلاگلس محافظت می‌شود، همچنین فریم این گوشی نیز از فلز آلومینیوم ساخته شده است.

در طرف مقابل، گوشی Nothing Phone 2a نیز از شیشه نیمه شفاف برای قسمت پشتی و جلویی استفاده کرده است که با گوریلاگلس محافظت می‌شود، لنزهای دوربین به‌صورت افقی در کنار هم قرار گرفته‌اند که برخی از قسمت‌های دور آن توسط ال‌ای‌دی پوشیده شده است.

گلکسی A55 بهتر است یا Nothing Phone 2a

در این بخش از مقایسه گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a، باید اشاره کرد که طراحی سامسونگ کمی بهتر بوده و طرف‌داران بیشتری دارد. هر چند تنوع رنگ‌بندی گوشی ناتینگ فون بیشتر بوده و رنگ‌های متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

مقایسه صفحه ‌نمایش گلکسی A55 سامسونگ و ناتینگ فون 2a

کیفیت صفحه‌ نمایش همیشه از جمله پارامترهای مهم برای انتخاب یک گوشی باکیفیت است و به همین دلیل در این بخش از مقایسه گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a به آن اشاره‌ای خواهیم داشت تا شما را در انتخاب گوشی بهتر و باکیفیت‌تر کمک کنیم.

در حال حاضر گلکسی A55 از یک صفحه ‌نمایش ۶.۶ اینچی از نوع Super AMOLED بهره برده است. رزولوشن این صفحه ‌نمایش ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل بوده و از تراکم پیکسلی ۳۹۰ پیکسل در هر اینچ برخوردار است. همچنین باید به نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی گوشی نیز اشاره‌ای داشته باشیم.

ناتینگ فون نیز از یک صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی با پنل AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۱۲ و تراکم پیکسلی ۳۹۲ پیکسل در هر اینچ استفاده کرده است. رفرش ریت این صفحه ‌نمایش نیز ۱۲۰ هرتزی است که از حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیتی برخوردار است که در برابر ۱۰۰۰ نیت سامسونگ برتری دارد.

عملکرد گوشی ناتینگ فون 2a

به‌طور کلی این مقایسه‌ها این موضوع را به ما می‌فهماند که علی‌رغم کیفیت نزدیک، گوشی ناتینگ فون عملکرد بهتری در زمینه صفحه ‌نمایش داشته است و این گوشی می‌تواند کیفیت بالاتری را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد و باید توجه داشته باشید.

مقایسه پردازنده

در نهایت به بخش مورد علاقه و موردتوجه گیمرها رسیدیم و قصد داریم در این قسمت از مقایسه گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a بیشتر درباره پردازنده‌های این دو گوشی صحبت کنیم و این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم تا بفهمیم کدام یک عملکرد بهتری خواهد داشت.

گوشی گلکسی A55 از پردازنده اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس ۱۴۸۰ هشت هسته‌ای استفاده کرده است. یک پردازنده مرکزی قدرتمند که قابلیت پشتیبانی از نماهای ۳ بعدی را دارا است. همچنین این گوشی از پردازنده گرافیکی Xclipse 530 نیز برخوردار است.

 

ناتینگ فون نیز به سراغ پردازنده‌های کمپانی مدیاتک رفته و از پردازنده دیمنسیتی ۷۲۰۰ پرو استفاده کرده است. باید اشاره کرد که این پردازنده نیز هشت هسته‌ای بوده و عملکرد مناسبی دارد. همچنین بهتر است که به پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC4 این گوشی نیز اشاره‌ای داشته باشیم.

در بررسی‌ها می‌توان متوجه شد که عملکرد هسته‌های این دو گوشی با هم یکسان است، اما باید در این بخش سامسونگ را برنده میدان کنیم. بر اساس تست‌های بنچمارک، گوشی ناتینگ فون در تجربه‌های طولانی‌تر دچار لگ و افت فریم می‌شود که اصلاً قابل‌قبول نیست.

مشخصات ناتینگ فون 2a

مقایسه رم و حافظه داخلی

با افزایش حجم برنامه‌ها و کیفیت عکس‌ها، حال کاربران به فضای داخلی بیشتری احتیاج خواهند داشت تا بتوان به‌خوبی از تمامی برنامه‌ها استفاده کرد. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقایسه گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a بخش رم و حافظه داخلی خواهد بود.

در حال حاضر گوشی جدید سامسونگ در حافظه‌های ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت به بازار عرضه شده است و از رم ۸ تا ۱۲ گیگابایتی برخوردار است. مدل ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ و ۱۲ گیگابایت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

همچنین بخوانید :

گوشی جدید ناتینگ فون نیز کاملاً همانند رقیب خود عمل کرده است و این گوشی نیز از حافظه‌های ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایتی بهره برده است. رم این گوشی نیز از ۸ تا ۱۲ گیگابایت قابل‌انتخاب است و برای بهره‌مندی از رم ۱۲ گیگابایتی باید به سراغ مدل ۲۵۶ گیگابایتی بروید.

به‌طورکلی این دو گوشی عملکرد مشابهی در زمینه حافظه و رم داشته‌اند. مسئله جالب اینجا است که گوشی میان‌رده سامسونگ از کارت حافظه خارجی نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید حافظهٔ داخلی را افزایش دهید، اما ناتینگ فون از حافظهٔ خارجی پشتیبانی نمی‌کند.

مقایسه مقایسه گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a از نظر دوربین

در حال حاضر همه ما در انتخاب گوشی جدید خود به دوربین آن دقت داریم تا بتوانیم عکس‌های خوبی با آن ثبت نماییم. ما نیز از این موضوع غافل نیستیم و قرار است در این قسمت از مقایسه گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a عملکرد دوربین این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم.

گوشی سامسونگ از سه لنز استفاده می‌کند که لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و از نوع واید است که به لرزش گیر اپتیکال مجهز شده است. همچنین این گوشی از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو نیز بهره‌مند است که عکس‌های با کیفیتی ثبت می‌کنند. دوربین سلفی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است.

گوشی سامسونگ گلکسی A55

همچنین بخوانید :

در طرف مقابل گوشی جدید ناتینگ فون از دوربین‌های دوگانه بهره‌مند است. لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و از نوع واید است که به ارزش گیر اپتیکال مجهز است. لنز دوم نیز ۵۰ مگاپیکسلی بوده و از نوع اولترا واید است.  دوربین سلفی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است.

در بخش دوربین اصلی گوشی سامسونگ برنده خواهد بود، زیرا گوشی ناتینگ فون عکس‌هایی ثبت می‌کند که رنگ و لعاب آن‌ها خیلی طبیعی نیست. از طرفی دیگر دوربین اولترا واید ناتینگ فون گزینه مناسب‌تری برای عکاسی خواهد بود و عملکرد بهتری دارد.

مقایسه گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a از نظر باتری

بهتر است در مقایسه گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a باتری این دو گوشی را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم تا بفهمیم کدام گوشی شارژدهی بهتری خواهد بود و با یک‌بار شارژکردن بیشتر برای ما کار خواهد کرد. بدون شک این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

گوشی سامسونگ مجهز به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که با یک شارژر ۲۵ وات شارژ می‌شود و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. باید اشاره کرد که این گوشی از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند که مسئله چندان مهمی نیست.

دوربین گوشی ناتینگ فون 2a

باید اشاره کرد که گوشی جدید ناتینگ فون نیز از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است که با کمک یک شارژر ۴۵ وات شارژ می‌شود و از قابلیت شارژ سریع برخوردار است. البته باید اشاره کرد که این گوشی نیز از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

همان‌طور که مشاهده کردید هر دو گوشی از یک نوع باتری استفاده می‌کنند، اما چیزی که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند سرعت شارژ آن‌ها است. ازآنجایی‌که گوشی ناتینگ فون سرعت شارژ بالاتری دارد باید در این بخش ناتینگ فون را برنده دانست.

نرم‌افزار و رابط کاربری A55 و Nothing Phone 2a

نوع نرم‌افزار و رابط کاربری می‌تواند خیلی چیزها را روشن و مشخص کند. بدون شک حجم عظیمی از کارایی هر گوشی به سیستم‌عامل و نرم‌افزار آن مربوط است و ما نیز در این قسمت از مقایسه گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a قصد داریم تا این موضوع را بررسی کنیم.

گوشی جدید سامسونگ دارای سیستم‌عامل اندروید ۱۴ پایه است و از رابط کاربری مخصوص سامسونگ استفاده می‌کند و این گوشی به رابط کاربری One UI 6.1 مجهز شده است. بر اساس صحبت‌های کمپانی سازنده این گوشی قرار است که تا نسخه ۱۸ اندروید را دریافت کرده و مداوم آپدیت شود.

مقایسه گلکسی A55 سامسونگ و ناتینگ فون 2a

در طرف مقابل ناتینگ فون 2a نیز از جدیدترین نسخه اندروید بهره برده است و از اندروید ۱۴ استفاده می‌کند. باید اشاره کرد که رابط کاربری این گوشی نیز Nothing OS 2.5 است که جذابیت زیادی دارد. بر اساس گفته سازنده این گوشی تا سه سال آینده آپدیت دریافت خواهد کرد.

همچنین بخوانید :

با مقایسه‌های مختلف رابط کاربری باید اشاره کرد که Nothing OS 2.1 عملکرد بهتری دارد و برای کاربران جذاب‌تر است. به‌طورکلی فضا و محیط این رابط کاربری بسیار جذاب بوده و دسترسی به المان‌های مختلف آن نیز راحت‌تر است و به همین دلیل برنده خواهد بود.

مقایسه قیمت

گوشی گلکسی A55 برای اولین‌بار در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۴ به بازار معرفی شد و قیمت اولیه این گوشی برای عرضه به بازار جهانی نیز حدوداً ۴۸۰ یورو اعلام شده است که شاید برای یک گوشی میان‌رده چندان مطلوب به نظر نرسد و قیمت بالایی داشته باشد.

در طرف مقابل گوشی ناتینگ فون 2a برای اولین‌بار در تاریخ ۵ مارس سال ۲۰۲۴ به جهان معرفی و عرضه شد. سازندگان قیمت معقول‌تری را انتخاب کرده و این گوشی در زمان عرضه با قیمت حدوداً ۳۳۰ یورو به بازار جهانی عرضه خواهد شد که ارزان‌تر است.

جمع‌بندی

در نهایت با مقایسه گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a همراه شما عزیزان بودیم و در بخش‌های مختلف این دو گوشی را با هم مقایسه کردیم. به‌طورکلی این دو گوشی عملکرد مشابهی به هم دارند و برتری آن‌ها خفیف و نسبی است. حال به خود شما بستگی دارد که کدام گوشی را برای خود انتخاب کنید. نظر خود شما چیست؟ به نظر شما کدام گوشی عملکرد بهتری دارد و گزینه مناسب‌تری خواهد بود؟ نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران



منبع