آموزش تغییر حساب پیش فرض گوگل


تغییر حساب پیش فرض گوگل از آن کارهایی است که در عین سادگی دردسر ها و نکاتی هم دارد. در این مقاله از پلازا می خواهیم آموزشی را برای انجام این کار در پلتفرم های مختلف ارائه دهیم.

استفاده از اکانت گوگل در موبایل های اندرویدی و به دنبال آن در سیستم می تواند امکانات جذاب بسیار زیادی را برای ما داشته باشد. البته باید گفت در برخی مواقع تعداد این اکانت ها از حدی که باید زیادتر شده و وقتی کاربران از این اکانت ها برای اهداف خاص استفاده کنند، جابجا شدن بین آنها می تواند کمی دردسر ساز شود. در اینجا تغییر حساب پیش فرض گوگل می تواند به شما کمک کند که از خیلی از دردسر ها جلوگیری کرده و کارهای شخصی و کاری خود را از هم تفکیک کرده و بتوانید به راحتی شرایط اکانت های خود را مدیریت کنید.

در این مقاله می خواهیم یک آموزش جامع و کامل را در مورد تغییر حساب پیش فرض Google در پلتفرم های مختلف ارائه دهیم و ببینیم روی گوشی و سیستم چطور می توان این کار را انجام داد. البته قبل از آن بهتر است کمی در مورد خود اکانت ها و ساختاری که دارند صحبت کنیم.

فهرست مطالب

اکانت گوگل چیست؟

چند سالی است که اینترنت در زندگی ما ریشه دوانده و هر روز که می گذارد این ریشه ها عمیق تر شده و وابستگی به سرویس های خوبی که در این بستر در اختیار ما قرار می گیرد بیشتر و بیشتر می شود. یکی از ویژگی هایی که خیلی از کاربران از آن استفاده می کنند و باید گفت که بسیار هم کاربردی است، اکانت هایی است که سرویس دهنده های مختلف مانند اپل، مایکروسافت و گوگل ارائه می دهند.

بسته به ارائه دهنده این اکانت سرویس هایی که روی آنها قرار دارد می تواند متفاوت باشد، اما ساختار کلی آنها یک چیز است. هدف تمامی این اکانت ها این است که امکاناتی را در راستای یکپارچه کردن تجربه کاربری موبایل و سیستم در کنار هم ارائه کنند. در این میان باید گفت که راحت ترین اکانت برای دسترسی و مدیریت که نسخه های رایگان آن بیشتری و بهترین سطح از امکانات را ارائه می کنند اکانت های گوگل هستند. شما به راحتی می توانید با ساختن یک ایمیل گوگل یا همان جیمیل، یک اکانت نیز برای خود داشته باشید.

اکانت گوگل چیست

در این حالت فرقی ندارد شما از موبایل خود برای دسترسی به اینترنت استفاده کنید یا لپ تاپ و سیستم، با فعال کردن اکانت می توانید در هر دستگاهی به تمامی پسورد ها، صفحات ذخیره شده و اطلاعات و سوابق خود دسترسی داشته باشید. حتی در صورتی که یک گوشی جدید هم خریداری کنید و اکانت خود را وارد کنیدف باز هم تمامی این ویژگی ها به صورت یکسان برای شما نمایش داده خواهد شد.

همچنین بخوانید :

مهمترین ویژگی هایی که میتوان در اکانت های اینترنتی دید این موارد هستند:

  • ارائه یک سرویس ایمیل و آدرس ایمیل اختصاصی
  • نگهداری از سوابق مرور وب دسترسی به اینترنت
  • نگهداری از پسورد های ذخیره شده روی گوشی
  • ذخیره سازی مخاطبین، پیام ها و سابقه تماس موبایل ما
  • یک فضای ابری برای ذخیره سازی فایل ها
  • ارائه اپلیکیشن های جانبی در بستر وب
  • امکان ذخیره سازی نتایج بازی هاف سوابق کار با اپلیکیشن ها و اطلاعات مربوط به آنها

بسته به اینکه سرویس دهنده اکانت ما چه باشد می توانیم از هر یک از این موارد با جزئیات متفاوتی بهره مند شویم. البته در میان تنظیمات این اکانت ها موضوع دیگری به نام حساب پیش فرض گوگل به میان خواهد آمد. خیلی از افراد دارای چند حساب گوگل هستند و می خواهند اطلاعات را روی یکی از آنها داشته باشند و با ان کار کنند. در این حالت تغییر حساب پیش فرض گوگل می تواند به شما کمک کند که این اکانت ها را مدیریت کنید. در ادامه آموزش انجام این کار را با هم دنبال می کنیم.

آموزش تغییر حساب پیش فرض گوگل

به طور کلی باید گفت که تغییر حساب پیش فرض گوگل در سه بستر دسکتاپ، گوشی های اندرویدی و گوش های آیفون می تواند انجام شود. در این قسمت می خواهیم آموزش کامل هر کدام از این کارها را داشته باشیم. در این خصوص باید گفت عمدتا دیوایس های مختلف همان اکانتی که اولین بار وارد یک دستگاه می شود را به عنوان اکانت پیش فرض در نظر گرفته و سایر اکانت ها را به عنوان اکانت های جانبی می شناسند. در صورتی که بخواهیم این اکانت پیش فرض را تغییر دهیم، لازم است از طریق چند گام ساده نسبت به این موضوع اقدام کنیم.

همچنین بخوانید :

در ادامه آموزش تغییر حساب پیش فرض گوگل را برای هر کدام از پلتفرم های گفته شده ارائه خواهیم کرد:

تغییر حساب پیش فرض گوگل در محیط دسکتاپ

منظور ما از محیط دسکتاپ، در واقع همان لپ تاپ ها و کامپیوتر ها است که اکانت های ما روی مرورگر های مختلفی مانند کروم، اج و یا فایرفاکس در حال کار هستند. در این خصوص باید گفت عملیات تغییر حساب پیش فرض گوگل در تمامی این مرورگر ها ثابت بوده و دستورالعملی که ارائه می شود برای هر کدام از آنها کار خواهد کرد. البته باید در نظر داشت که یک بار انجام این تغییر باعث تغییر حساب پیش فرض گوگل در سایر مرورگر ها نمی شود.

این موضوع هم خوب است و هم بد! خوب از این جهت که شما می توانید در هر مرورگر یک حساب اصلی داشته و کارهای خود را مدیریت کنید، و بد از این جهت که اگر نیاز دارید تمامی آنها را تغییر دهید، لازم است برای هر کدام از آنها یک بار این عملیات را به انجام برسانید. همینطور باید گفت که برای این تغییر، گزینه ای خاص در تنظیمات گوگل وجود ندارد و شما باید با یک ترفند ساده این جابجایی را انجام دهید. به این صورت اولین اکانتی که روی مرورگر خالی وارد شود، می تواند اکانت پیشفرض باشد. پس باید کاری کنید که حساب مورد نظر شما در این مرحله وارد مرورگر شود. دستورالعمل زیر می تواند این کار را برای شما انجام دهد:

  • ابتدا مرورگری که می خواهید کار تغییر اکانت روی آن انجام گیرد را باز کنید و وارد سایت گوگل شوید؛
  • از صفحه اصلی گوگل و بالا سمت راست روی عکس اکانت خود کلیک کنید؛
  • در لیست گزینه ها روی گزینه Show More Accounts کلیک کنید؛

دسترسی به اکانت ها در مرورگر

  • در این حالت لیست اکانت هایی که دارید به شما نمایش داده می شود؛
  • آخرین گزینه این بخش یعنی Sign Out All Accounts را انتخاب کنید؛

تغییر حساب پیش فرض گوگل در محیط دسکتاپ

  • در این حالت تمامی اکانت های شما خارج می شوند؛
  • برای تغییر حساب پیش فرض گوگل لازم است اکانتی که می خواهد پیشفرض باشد را در ابتدا وارد کنید؛
  • بعد از وارد کردن این اکانت سایر اکانت های خود را وارد نمایید؛
  • خواهید دید که اکانتی که اول وارد شده بود، پیشفرض قرار گرفته است؛

تغییر حساب پیش فرض گوگل در اندروید

در گوشی های اندروید عملیات تغییر حساب پیش فرض گوگل حتی ساده تر هم انجام می شود. هرچند روش کلی کار مانند حالت قبلی خواهد بود. برای این منظور تنها کاری که باید بکنید این است که سایر اکانت هایی که دارید را یک بار از روی گوشی حذف کرده و تنها اکانتی که می خواهید آن را برای پیش فرض انتخاب کنید روی گوشی خود نگه دارید. بعد از آن یکی یکی اکانت های دیگر را وارد کنید تا بتوانید همه آنها را نیز روی گوشی داشته باشید.

همچنین بخوانید :

می توانید برای تغییر حساب پیش فرض گوگل رو اندروید دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  • وارد برنامه Google رو گوشی خود شوید؛
  • از بالا و سمت راست روی عکس اکانت خود بزنید؛
  •  درصفحه ای که باز می شود گزینه های بیشتر را انتخاب کنید (با آیکون مثلث داخل دایره در کنار نام اکانت در بالای صفحه)؛

دسترسی به حساب گوگل در اندروید

  • در این صفحه گزینه Manage Accounts On This Device را انتخاب کنید؛
  • در این حالت به صفحه اکانت ها هدایت شده و می توانید همه اکانت های خود در برنامه های مختلف را مشاهده کنید؛
  • به سراغ اکانت های گوگل فرعی رفته و آنها را انتخاب کنید؛
  • در صفحه هر اکانت Remove Account را بزنید؛

تغییر حساب پیش فرض گوگل در اندروید

بعد از اینکه تنها اکانت مورد نظر برای تغییر حساب پیش فرض گوگل باقی ماند، سایر اکانت ها را اضافه نمایید. دقت داشته باشید در صورتی که از گوشی های شیائومی برای این کار استفاده می کنید، احتمال اینکه روش انجام کار متفاوت باشد، وجود دارد. برای این منظور می توانید سری به مقاله حذف حساب گوگل در گوشی شیائومی بزنید تا روش کار با آن را در اختیار داشته باشید.

همینطور باید گفت که تغییر اکانت پیشفرض به جز در مواردی خاص کاربرد چندانی برای گوشی ندارد و در خیلی از مواقع که شما نیازمند کار کردن با اکانت های خود باشید، در این سیستم عامل از شما سوال خواهد شد که مایلید از کدام اکانت استفاده نمایید. اما به هر حال اکنون روش تغییر حساب پیش فرض گوگل را در اختیار داشته و می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

تغییر حساب پیش فرض گوگل در آیفون

از آنجا که حساب پیش فرض و اصلی در سیستم عامل آی او اس حساب اپل آیدی شما است و از ایمیل iCloud استفاده می کنید، در مورد اکانت ها و حساب های گوگل کمی متفاوت به قضیه نگاه می کند و امکانات بهتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. در واقع می توان این گزینه را از تنظیمات بررسی کرده و نیاز به قطع و وصل کردن اکانت ها در سیستم نیست. به هر حال برای تغییر حساب گوگل در این گوشی ها می توانید از طریق دستورالعمل زیر اقدام کنید:

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید؛
  • از گزینه های ارائه شده Mail را انتخاب کنید؛
  • منو را به پایین اسکرول کرده تا به گزینه Default Account برسید و آن را انتخاب کنید؛
  • از لیستی که در اختیار شما قرار دارد، اکانت مورد نظر خود را انتخاب کنید؛

تغییر حساب پیش فرض گوگل در آیفون

با این کار شما می توانید به راحتی تغییر حساب پیش فرض گوگل برای iOS را انجام دهید و از این به بعد اطلاعات اینترنتی شما مثل پسورد ها و یا پروفایل بازی ها و اپلیکیشن ها در این حساب ذخیره خواهد شد.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد روش های تغییر حساب پیش فرض گوگل با هم صحبت کردیم. برای گوشی های اندرویدی و همینطور نسخه های دسکتاپ و مرورگر های مختلف، شما باید برای تغییر اکانت پیش فرض یک بار تمامی اکانت ها را حذف کرده و اکانتی که می خواهید به عنوان پیش فرض انتخاب شود را پیش از سایر اکانت ها مجددا وارد کنید. همینطور در سیستم عامل iOS گزینه های مجزایی برای این کار وجود دارد که دستورالعمل آن در بخش های بالا گفته شد. در صورتی که در انجام کار تغییر حساب پیش فرض گوگل با مشکلی مواجه شدید، می توانید با مطرح کردن سوال خود در بخش نظرات به ما اجازه دهید در حل این مشکل به شما کمک کنیم.

منتخب کاربران



منبع