بیوگرافی شیدا یوسفی؛ از دوران کودکی تا بازیگری


شیدا یوسفی یکی از مستعدترین بازیگران سینمای ایران است که اخیراً بسیار خوش درخشیده است و همین امر موجب محبوبیت او در بین طرفداران دنیای سینما و تلویزیون شده است. در این مقاله با بیوگرافی شیدا یوسفی و اطلاعات زندگی حرفه‌ای و شخصی او، با شما همراه هستیم.

شیدا یوسفی یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای ایران است که به دلیل ایفای نقش در آثار سینمایی و تلویزیونی متعدد در خاطر بسیاری از دوست‌داران دنیای سینما ماندگار شده است. وی قبل از ورود به دنیای بازیگری به عنوان دستیار کارگردان فعالیت می‌کرد اما سپس به بازیگری پرداخت و درخشش او در سریال بچه مهندس باعث محبوبیت و شهرت بیشتر او شد. همچنین باید اشاره کرد که او به عنوان منشی پشت صحنه نیز فعالیت کرده است. شیدا یوسفی از شخصیت آرام و کاریزماتیکی برخوردار است و همین موضوع باعث شده تا بیننده به وی توجه ویژه‌ای داشته باشد. در این مقاله از پلازا قصد داریم تا به بررسی بیوگرافی شیدا یوسفی بپردازیم و درباره زندگی حرفه‌ای و شخصی او صحبت کنیم. سپس به حواشی زندگی شیدا یوسفی اشاره خواهیم داشت. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی شیدا یوسفی

  • قد شیدا یوسفی: 170 سانتی‌متر
  • سن شیدا یوسفی: 38 سال
  • پیج اینستاگرام شیدا یوسفی: sheidayousefi_
  • مدرک تحصیلی شیدا یوسفی: لیسانس کارگردانی

بیوگرافی شیدا یوسفی

زندگی نامه شیدا یوسفی

شیدا یوسفی جزء آن دسته از بازیگران خوبی است که اخیراً بسیار خوش درخشیده و همین موضوع سبب شده تا نام او بر سر زبان‌ها بیوفتد. این روزها، بسیاری از افراد و به ویژه طرفدارانش دائماً در حال رصد کردن زندگی شخصی و حرفه‌ای شیدا یوسفی هستند. در این قسمت از مقاله، زندگی نامه شیدا یوسفی را از کودکی تا دوران درخشش به عنوان هنرپیشه را بررسی می‌کنیم و به برخی از سوالات رایج شما، از قبیل شیدا یوسفی چند سال دارد؟! شیدا یوسفی اهل کجاست؟ و… پاسخ می‌دهیم.

بیوگرافی شیدا یوسفی؛ کودکی و نوجوانی

شیدا یوسفی در 20 آذر ماه 1365 در شهر تهران متولد شد. او در یک خانواده پنج نفره بزرگ شده است و دو خواهر بزرگ‌تر از خود دارد. شیدا فرزند کوچک این خانواده صمیمی بود و به این ترتیب حمایت کامل اعضاء خانواده را با خود داشت. او از همان کودکی به دنیای سینما و تلویزیون علاقه داشت و همین موضوع، او را به تحصیل در رشته کارگردانی سوق داد. سرانجام شیدا یوسفی در دانشگاه سوره به تحصیل این علم پرداخت. شیدا رابطه بسیار صمیمی و نزدیکی با پدر خود دارد و بارها از پدر خود به عنوان تنها مرد زندگی‌اش نام برده است.

همچنین بخوانید :

بیوگرافی شیدا یوسفی؛ تحصیلات

همانطور که در بالا اشاره کردیم، شیدا یوسفی علاقه بسیار زیادی به دنیای سینما داشت. او پس کسب مدرک دیپلم خود، تصمیم گرفت تا در رشته هنر به تحصیل ادامه دهد. سرانجام او به دانشگاه سوره تهران رفت تا مقطع کارشناسی خود را در رشته کارگردانی سپری کند. شیدا یوسفی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه سوره تهران می‌باشد.

ازدواج شیدا یوسفی

شیدا یوسفی در حال حاضر ازدواج نکرده و مجرد است. همچنین اطلاعات دقیقی مبنی بر حضور شخص خاصی در زندگی عاطفی شیدا یوسفی وجود ندارد. شیدا یوسفی بازیگر بسیار کم حاشیه‌ای است و به همین دلیل اخبار زیادی مبنی بر ازدواج و رابطه او وجود ندارد. در صورتی که خبری در رابطه با شیدا یوسفی و همسرش منتشر شود، در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

همچنین بخوانید :

فعالیت‌های هنری شیدا یوسفی

زندگی خصوصی شیدا یوسفی

شیدا یوسفی از همان سن کم و زمانی که تنها 22 سال داشت، وارد حوزه بازیگری شد. او در سال 1388 به عنوان دستیار کارگردان در فیلم پوست موز حضور داشت و موفق شد تجربه کوتاهی از بازیگری در این فیلم سینمایی بدست آورد. همانطور که اشاره کردیم شیدا یوسفی در ابتدا به عنوان دستیار کارگردان و منشی صحنه به تجربه‌اندوزی پرداخت و سپس وارد دنیای بازیگری شد. در ادامه به طور مفصل به بررسی زندگی خصوصی شیدا یوسفی و حرفه او خواهیم پرداخت. امروزه از شیدا یوسفی به عنوان یک بازیگر خوب و مستعد یاد می‌شود. اما نباید فراموش کرد که او کار خود را به عنوان دستیار کارگردان شروع کرد و سپس به عنوان منشی صحنه در چند اثر سینمایی و تلویزیونی حضور داشت. در نهایت وی وارد دنیای بازیگری شد. در این بخش به بررسی زندگی شغلی شیدا یوسفی و زمینه‌های فعالیت او خواهیم پرداخت.

شروع حرفه با دستیاری

شیدا یوسفی پس از اینکه در دانشگاه سوره به تحصیل در رشته کارگردانی مشغول شد، در سال 1385 و تنها زمانی که 20 سال داشت در فیلم یک قدم تا خدا به عنوان دستیار کارگردان این فیلم، علی عطشانی، حضور پیدا کرد. حضور در این فیلم به نوعی او را به اهالی دنیای سینما معرفی کرد و سر آغاز مسیر موفقیت او شد.

حضور به عنوان برنامه‌ریز و منشی پشت صحنه

شیدا یوسفی پس از اینکه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد، علاوه بر دستیاری، به فعالیت‌های دیگری نیز مشغول شد که از برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به برنامه‌ریزی و منشی‌گری اشاره کرد. اولین تجربه برنامه‌ریزی او به فیلم سینمایی سه نفر روی یک خط بر می‌گردد که محصول سال 1389 و به کارگردانی عبدالله غیابی بود. شیدا یوسفی در این حوزه نیز بسیار موفق عمل کرد و باعث شد عوامل تولید فیلم به او توجه ویژه‌ای داشته باشند. همین موضوع سبب شد تا در فیلم چگونه میلیاردر شدم نیز حضور داشته باشد، البته این بار به عنوان منشی صحنه!

پس از آن شیدا یوسفی تبدیل به یکی از بهترین‌های حوزه منشی‌گری شد و در آثار سینمایی و تلویزیونی بیشتری حضور پیدا کرد. از جمله آثار دیگری که شیدا یوسفی منشی پشت صحنه آن‌ها بوده است، می‌توان به رگ خواب، آقای الف، نقش نگار، پارادایس، یاسین، گهواره‌ای برای مادر، بوی گندم، رسوایی، هیچ کجا هیچ کس و … اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

ورود به دنیای بازیگری

پس از اینکه شیدا یوسفی در پشت صحنه فیلم‌های بسیاری به خوبی درخشید و نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت، تصمیم گرفت تا شانس خود را در جلو دوربین به عنوان یک هنرپیشه امتحان کند. البته او از پیش و زمانی که تنها 22 سال داشت، بازیگری را تجربه کرده بود. وی در سال 1388 برای اولین بار در فیلم پوست موز که به کارگردانی علی عطشانی تولید می‌شد، جلو دوربین قرار گرفت.

پس از آن شیدا یوسفی در آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخت. از جمله مهم‌ترین فیلم های شیدا یوسفی و تله فیلم‌های او می‌توان به ناچاری، چشم‌ها، ماتیک مخملی، نعره سکوت و… اشاره کرد. جدیداً شیدا یوسفی در دنیای تئاتر نیز به صورت پررنگ حضور دارد که در ادامه به تئاترهای شیدا یوسفی هم اشاره خواهیم کرد.

بیوگرافی شیدا یوسفی ؛ حضور در تلویزیون

چند سال پیش بود که شیدا یوسفی برای اولین بار در یک مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت و بسیار مورد استقبال بینندگان قرار گرفت. در سال 1397 بود که او در سریال بچه مهندس در کاراکتر دکتر پرورشگاه به ایفای نقش پرداخت و همین نقش آغاز حضور او در مجموعه‌های تلویزیونی و نمایش خانگی شد. شیدا یوسفی تا به امروز در مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری همچون سریال نون خ، سریال تمام رخ، سریال آقای مدیر و… به ایفای نقش پرداخته است.

همچنین بخوانید :

فیلم های شیدا یوسفی

شیدا یوسفی پس از اینکه به عنوان دستیار کارگردان وارد دنیای سینما شد و سپس به کارهای برنامه‌ریزی و منشی‌گری صحنه مشغول شد، در سال 1388 و تنها زمانی که 22 سال داشت وارد دنیای بازیگری شد. او در سال 1388 اولین تجربه بازیگری خود را در فیلم پوست موز، ساخته علی عطشانی، بدست آورد. در بخش زیر به معرفی فیلم‌های سینمایی و تله فیلم‌هایی که شیدا یوسفی در آن‌ها حضور داشته است، می‌پردازیم.

سال نام فیلم کارگردان
1388 پوست موز علی عطشانی
1399 ناچاری محمدرضا یکانی
1399 ماتیک مخملی محمدرضا یکانی
1399 چشمها حمیده نهاندست
1399 4 (آتش، آب، خاک، باد) محسن احتشامی
1400 نعره سکوت سعید شعبانی
همچنین بخوانید :

سریال های شیدا یوسفی

شیدا یوسفی در عرصه بازیگری بیشتر در مجموعه‌های تلویزیونی فعالیت کرده است و به همین خاطر است که اهالی تلویزیون او را بیشتر می‌شناسند. نقطه عطف کارنامه هنرپیشگی شیدا یوسفی، حضور در سریال بچه مهندس بود که باعث شهرت هر چه بیشتر او شد. اما امروزه او را به عنوان یکی از چهره‌های سریال پرطرفدار نون خ به یاد می‌آورند. در این بخش به معرفی سریال‌هایی خواهیم پرداخت که شیدا یوسفی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

سال نام سریال کارگردان
1396 بچه مهندس علی غفاری
1397 سلام آقای مدیر علیرضا توانا
1397 کامیون سید مسعود اطیابی
1397 نون خ سعید آقاخانی
1400 نون خ 2 سعید آقاخانی
1401 تمام رخ محمود معظمی

آثار شبکه نمایش خانگی شیدا یوسفی

در سال 1397 بود که شیدا یوسفی برای اولین بار در شبکه نماش خانگی به هنرنمایی پرداخت. وی برای ایفای نقش در کاراکتر نگین، در سریال ممنوعه که ساخته امیر پورکیان بود، تست داد و موفق شد این نقش را از آن خود کند. وی در این مجموعه نمایش خانگی هم‌بازی هنرپیشه‌هایی همچون میلاد کی‌مرام، نیکی کریمی، هادی حجازی‌فر و امیر جعفری بود. مجموعه نمایش خانگی ممنوعه یکی از درخشان‌ترین آثار شیدا یوسفی محسوب می‌شود. در این بخش به معرفی آثار شبکه نمایش خانگی شیدا یوسفی می‌پردازیم.

سال نام سریال کارگردان
1397 ممنوعه امیرپورکیان
1399 ملکه گدایان حسین سهیلی‌زاده
1400 شب‌های مافیا سعید ابوطالب

جوایز و افتخارات شیدا یوسفی

جوایز و افتخارات شیدا یوسفی

شیدا یوسفی به عنوان یکی از جدیدترین چهره‌های سینما ایران شناخته می‌شود. وی در آثار سینمایی و به خصوص مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری حضور داشته است و در جشنواره‌های مختلفی به عنوان نامزد جوایز معرفی شده است. اما شیدا یوسفی فعلاً موفق به دریافت جایزه معتبر و رسمی در عرصه بازیگری نشده است. امیدواریم این بازیگر توانا و مستعد در آینده به این مهم نیز دست یابد.

همچنین بخوانید :

حقایق پنهان زندگی شیدا یوسفی

شیدا یوسفی نیز همانند سایر انسان‌ها حقایقی در زندگی خود دارد که به دور از دوربین و رسانه‌ها، مشغول آن‌ها است. در این بخش به بررسی برخی از جنبه‌های پنهان زندگی این بازیگر جوان و خوش‌آتیه می‌پردازیم.

شیدا یوسفی از نظر روابط اجتماعی بسیار قوی است و به گفته اطرافیانش، سریع می‌تواند جو یک مجلس را تحت کنترل خود در بیاورد. به طوری که دوستانش او را مجلس به دست بگیر خطاب می‌کنند! تعدادی از دوستان شیدا یوسفی از او به گونه‌ای یاد می‌کنند که وقتی وارد جمعی می‌شود، جو آن جمع را تحت کنترل خود در می‌آورد و مجلس را دست می‌گیرد که نشان از روابط اجتماعی قوی او دارد.

یکی دیگر از حقایق پنهان زندگی شیدا یوسفی، دوستی و رفاقت بسیار نزدیکش با متین ستوده است. او رابطه خود با متین ستوده را بسیار عمیق و دوستانه توصیف می‌کند و اینگونه می‌گوید که حتی اگر به خاطر مشغله و گرفتاری، مدت زمان زیادی از هم دور باشند، باز هم دوستی آن‌ها همان عمق کافی را دارد. شیدا یوسفی در مصاحبه‌ای اینگونه گفته که اگر در هر جا و نقطه‌ای مشکلی برایم پیش بیاید و به متین زنگ بزنم، او سریع خودش را به من می‌رساند!

یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد شیدا یوسفی بدانید این است که او علاقه شدیدی به رشته پزشکی دارد. درست است که او به سینما و حرف بازیگری نیز بسیار علاقه‌مند است، اما به گفته خودش گاهی به انتخاب خود بین پزشکی و سینما فکر می‌کند. شیدا یوسفی در کنکور رتبه دو رقمی کسب کرده بود، از این رو می‌توانست در رشته پزشکی هم تحصیل کند اما او سینما و کارگردانی را انتخاب کرد.

ورزش مورد علاقه شیدا یوسفی

شیدا یوسفی به گفته خودش علاقه بسیار زیادی به ورزش فوتبال دارد و طرفدار دو آتیشه تیم پرسپولیس تهران می‌باشد. همچنین وی در اوقات فراغت خود به ورزش‌های مربوط به تناسب اندام نیز می‌پردازد.

به گفته شیدا یوسفی، حیوان خانگی او یک گربه به نام مخمل است. او می‌گوید که شدیداً از گربه می‌ترسیده است و روزی متین ستوده یک گربه برای خود می‌خرد و کم‌کم شیدا را نیز عاشق گربه خود می‌کند تا جایی که شیدا یوسفی نیز یک گربه را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب می‌کند.

حواشی شیدا یوسفی

شیدا یوسفی به عنوان یکی از بازیگران توانا و خوش‌چهره سینمای ایران شناخته می‌شود و همانند دیگر هنرپیشگان و سلبریتی‌های حاشیه‌هایی در پیرامون خود دارد که از جمله آن می‌توان به حاشیه پر سر و صدای شیدا یوسفی سیگار می‌کشد! اشاره کرد… اما این بازیگر مستعد و توانا تا جای ممکن از ایجاد حاشیه‌های پر سر و صدا خودداری کرده است و می‌توان گفت که به صورت جدی بر زندگی شخصی و حرفه‌ای خود تمرکز کرده است.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

حواشی شیدا یوسفی

شیدا یوسفی یکی از مستعدترین بازیگران دنیای سینما است که به تازگی محبوبیت بالایی در میان طرفداران و دوست‌داران دنیای سینما و تلویزیون پیدا کرده است. به همین دلیل در این مقاله از پلازا به بیوگرافی شیدا یوسفی پرداختیم. سپس سعی کردیم تا اطلاعات شخصی شیدا یوسفی و حقایق پنهان شیدا یوسفی در اختیار شما قرار دهیم. سپس به بررسی زندگی شغلی شیدا یوسفی پرداختیم. ممنون که در طول مقاله با ما همراه بودید. لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران