معرفی انیمه خادم سیاه؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات


ما اوتاکوها، انیمه خادم سیاه را با آرتی زیبا و داستانی بسیار جذابش می‌شناسیم. اگر با این انیمه زیبا آشنایی ندارید، تا انتهای این مقاله با پلازا همراه باشید؛ چرا که قصد داریم انیمه Black Butler را به شما معرفی کرده و حقایقی از آن را برای شما آشکار کنیم.

انیمه Black Butler با نام ژاپنی «Kuroshitsuji» نیز شناخته می‌شود. این انیمه به کارگردانی توشیا شینوهارا (Toshiya Shinohara) و توسط استودیو معروف انیمه‌سازی یعنی A-1 Pictures ساخته شده است. البته فصل‌ها و سینمایی‌های مختلف این سریال را افراد مختلفی کارگردانی کرده‌اند. تعداد قسمت های انیمه خادم سیاه در فصل اول 24 اپیزود و در فصل دوم 12 اپیزود بوده است. لازم به ذکر است که فصل دوم این انیمه از روی مانگای این اثر ساخته نشده است.

زمان پخش انیمه خادم سیاه برای اولین بار در تاریخ 3 اکتبر 2008 (12 مهر 1387) سریال دیگری با عنوان Black Butler: Book of Circus بین ژوئیه و سپتامبر 2014 پخش شد. یک مجموعه انیمه دو قسمتی (OVA)، با عنوان Black Butler: Book of Murder، در اکتبر و نوامبر 2014 در سینماهای ژاپن به نمایش درآمد. انیمه سینمایی بعدی آن با نام Black Butler: Book of the Atlantic در ژانویه 2017 پخش شد.

این مجموعه تاکنون توانسته طرفداران بسیاری را کسب کند. همین نیز سبب شده تا فصل دیگری از آن در 2024 ساخته شود. برای آشنا شدن با داستان، شخصیت‌ها و نقد این انیمه زیبا با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه خادم سیاه

تعداد قسمت های انیمه خادم سیاه

این انیمه حول محور پسر 12 ساله‌ای به نام شیل فانتوم‌هایو (Ciel Phantomhive) می‌چرخد که قبل از شروع شدن انیمه سرگذشت بسیار تلخی داشت. شیل در یک خانواده پولدار و سرشناس به دنیا آمد و زندگی بسیار خوب و مجللی داشت. تا این که در دهمین سالگرد تولد او خانه‌اش توسط گروهی ناشناس مورد حمله قرار گرفت.

همچنین بخوانید :

در آن حمله والدین شیل به همراه سگ خانواده، سباستین، مردند و او نیز به بردگی فروخته شد. او در نهایت به دست یک فرقه سادیستی و شیطان پرست می‌رسد و آزار جسمی، روحی و جنسی توسط اسیرکنندگانش به او تحمیل می‌شود.

یک شب که آن فرقه قصد اجرای یک مراسم برای احضار یک شیطان را برگزار می‌کردند، شیل نیز از صمیم قلب یک شیطان را احضار می‌کند. شیطان به دعوت شیل پاسخ داده و به کمک او می‌شتابد. از آن پس این دو با هم پیمانی می‌بندند و طی آن اگر شیطان به شیل در گرفتن انتقام شیل را یاری دهد، در نهایت او روحش را خواهد فروخت. اینگونه ماجرای این دو با هم آغاز می‌شود.

شیل نام شیطان را سباستین میکائیلیس (Sebastian Michaelis) می‌گذارد. شیل پس از بازگشت به عنوان نماینده ملکه شروع به کار می‌کند. او تمام پرونده‌ها و جنایاتی که ملکه به او می‌سپارد را به خوبی با کمک سباستین حل می‌کند. در طول این مسیر رازهایی را درباره قتل خانواده‌اش پیدا می‌کند.

سباستین نیز به نوبه خود سعی می‌کند تمام کارهایی که شیل از او می‌خواهد را به نحو احسنت انجام دهد. به عنوان مثال، عمارت را بازساری می‌کند و چند خدمتکار دیگر برای او استخدام می‌کند. همچنین از شیل در همه مواقع محافظت می‌کند.

سباستین و شیل ابتدا رابطه‌ای بسیار پیچیده و خاص دارند که رفته رفته در طول انیمه خادم سیاه پیشرفت می‌کند. ماجراهایی که این دو در کنار هم تجربه خواهند کرد بسیار جالب و سرگرم کننده است؛ پس اگر کنجکاوید که بدانید عاقبت داستان این دو چه می‌شود در دانلود انیمه Black Butler تعلل نکنید.

شخصیت های انیمه Black Butler

انیمه خادم سیاه دارای شخصیت‌های زیادی نیست و اکثر آ‌ن‌ها نیز نقشی گذرا دارند. این باعث می‌شود تمرکز بر شخصیت‌های اصلی بیشتر شده و پیشرفت آن‌ها در طول انیمه مشهودتر باشد. هر چند در فصل‌ها و انیمه‌های سینمایی آن شاهد کاراکتر‌های جدیدتری خواهیم بود، اما به طور کلی کاراکترهای انیمه کوروشیتسوجی به شرح زیر هستند:

همچنین بخوانید :

شیل فانتوم‌هایو (Ciel Phantomhive)

دانلود انیمه Black Butler

شیل تنها پسر خانواده فانتوم‌هایو است که در 10 سالگی همه چیزش را از دست داد. او یکی از خدمتگذاران ملکه است که پرونده‌های جنایی لندن را حل و فصل می‌کند. او در راه رسیدن به اهدافش از هیچ‌ کاری دریغ نمی‌کند. او شرکت Funtom را اداره می‌کند که اسباب‌بازی‌ و شیرینی‌ تولید می‌کند. بعد از برنده شدن یک ضمانت‌نامه سلطنتی، یک شعبه غذا هم به شرکت اضافه شد. چشم راست او که معمولا با یک چشم سیاه پوشیده شده است؛ زیرا دارای یک ستاره پنج‌پر بوده که نشان از قراردادی است که در ابتدای داستان با سباستین بست.

شیل بسیار خودپسند و مغرور است و به ندرت لبخند می‌زند. با این حال، به خدمتکاران و عزیزانش اهمیت می‌دهد و آن‌ها را خانواده خود می‌داند. ویس اکتور این شخصیت را ماییا ساکاموتو (Maaya Sakamoto) برعهده دارد. این ویس اکتور در انیمه هفت گناه کبیره به جای مرلین صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

سباستین میکائیلیس (Sebastian Michaelis)

نقد انیمه کوروشیتسوجی

 

سباستین خدمتکار وفادار شیل است که دستورات او را بدون هیچ چون و چرایی اجرا می‌کند. اولین دستوری که از سوی او اجرا کرد، کشتن و سلاخی کردن تمام کسانی بود که قصد قربانی کردن او را داشتند. سباستین تقریبا در همه چیز مهارت بالایی دارد و هر کار را هر چقدر هم که غیرممکن باشد و همچنین هر مشکلی که از اشتباهات سایر کارکنان ناشی می‌شود، را به راحتی انجام می‌دهد.

با توجه به قرار دادی که با شیل دارد، به نظر می‌رسد چندان نگران او نباشد. اما در طول انیمه Black Butler شاهد این هستیم که چقدر زندگی و آرامش شیل برای سباستین مهم است؛ به خصوص وقتی بیمار می‌شود.

ویس اکتور سباستین، همانند شخصیت آن دوست داشتنی است. دایسوکه اونو (Daisuke Ono) صداپیشگی سباستین را برعهده دارد. صدای این دوبلور پرکار را می‌توانید در انیمه‌هایی همچون انیمه Attack On Titans روی شخصیت اروین اسمیت (Erwin Smith) بشنوید.

همچنین بخوانید :

بالدروی (Baldroy)

کاراکترهای انیمه کوروشیتسوجی

بالدروی یکی از خدمتکاران عمارت فانتوم‌هایو است. او معمولا با عنوان Baldo یا Bard شناخته می‌شود. بالد در عمارت وظیفه آشپزی را برعهده دارد. او به ندرت چیزی خوراکی تولید می‌کند، زیرا برای آشپزی از اسلحه‌های مختلفی استفاده می‌کند. چرا که معتقد است که آشپزی هنری است که نیاز به انفجار دارد. بالدروی در گذشته یک سرباز بوده است و پس از مرگ تمام همرزمانش، سباستین او را پیدا می‌کند.

ویس اکتور این شخصیت هیروکی توچی (Hiroki Tōchi) است. او در انیمه‌هایی همچون انیمه Ace of Diamond به جای شخصیت تشین کاتااوکا (Tesshin Kataoka) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

فینیان (Finnian)

شخصیت های انیمه Black Butler

فینیان که با نام فین نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از خدمتکاران شیل است. او با وجود جثه ریزی که دارد، از قدرت بدنی چشمگیری برخوردار است. او آلمانی تبار است و  معمولا به عنوان یک شخصیت بی‌گناه و خوش بین به تصویر کشیده می‌شود. او به سادگی هر چیزی که در باغ وجود دارد را به نابودی می‌کشد.

فین در گذشته در یک آزمایشگاه تحت آزمایش‌ها انسانی وحشتناکی قرار گرفته بود. به همین دلیل از فضاهای بسته وحشت دارد. شیل نیز شغل باغبانی را به او داد تا بیشتر وقت خود را در فضای باز بگذراند. علاوه بر قدرت بدنی بالا، او چیز دیگری که او از آزمایشات خود به یادگار نگه داشته، علامت S-012 است که پشت گردن او خالکوبی شده است. این علامت معمولا توسط کلاه حصیری که شیل به او داده، پوشانده می‌شود.

ویس اکتور این شخصیت کسی جز یوکی کاجی (Yūki Kaji) نیست. این ویس اکتور معروف را معمولا برای هنرنماییش در انیمه Attack On Titans و شخصیت ارن یگر می‌شناسند.

همچنین بخوانید :

می رین (Mey-Rin)

داستان انیمه خادم سیاه

تنها خدمتکار زن عمارت فانتوم‌هایو، می رین است. او چشمانی دوربین دارد و نمی‌تواند اشیا نزدیک را شناسایی کند. همین امر موجب دست و پا چلفتی بودن او می‌شود. برای حل این مشکل، شیل به او یک عینک داده است که می رین آن را به شدت دوست دارد و حاضر به رهاکردنش نیست.

می‌رین عاشق سباستین است. هر گاه که او را می‌بیند سرخ می‌شود و از قبل هم دستپاچه‌تر و دست و پا چلفتی‌تر می‌شود. می‌رین، فینی و بالدرون با هم به خوبی کنار می‌آیند و بخش عظیمی از کمدی سریال را برعهده دارند.

همچنین بخوانید :

آندرتیکر (Undertaker)

زمان پخش انیمه خادم سیاه

یکی از مرموزترین شخصیت‌های انیمه Black Butler، آندرتیکر است. او یک مغازه تابوت فروشی دارد. به طرز مرموزی او از تمام اتفاقاتی که در شهر می‌افتد، از جزئیات قتل‌ها گرفته تا جنایات دیگر، خبر دارد. او حاضر است این اطلاعات را در اختیاز هر کسی بگذارد فقط کافی است او را آن طور که می‌خواهد، بخندانید!

ویس اکتور این شخصیت، یعنی جانیچی سونابه (Junichi Suwabe)، را اکثر اوتاکوها می‌شناسند؛ چرا که در انیمه‌های بسیار زیادی نقش آفرینی کرده است. صدای جذاب و دلنشین این دوبلور را در انیمه‌هایی‌ همچون انیمه جوجوتسو کایسن به جای شخصیت سوکونا و در انیمه یوری روی یخ به جای شخصیت دوست داشتنی ویکتور شنیده‌ایم.

همچنین بخوانید :

گرل ساتکلیف (Grell Sutcliff)

معرفی انیمه Black Butler

یکی از دیوانه‌ترین شخصیت‌های انیمه خادم سیاه است که در ابتدا به عنوان خدمتکار مرد خاله شیل ظاهر می‌شود. گرل یک فرشته مرگ است و با اره برقی که در دست دارد، روح مرده‌ها را جمع می‌کند. گرل نسبتا حیله گر، پر زرق و برق، بی رحم، تشنه به خون و تا حدودی سادیست است. او علاقه شدیدی به سباستین دارد که همیشه باعث ناراحتی سباستین می‌شود.

صداپیشگی گرل را جون فوکویاما (Jun Fukuyama) برعهده دارد. او در انیمه کدگیاس به جای شخصیت لولوش لامپروگ (Lelouch Lamperouge) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

امتیازات انیمه Kuroshitsuji

ژانر انیمه کوروشیتسوجی دارک فانتزی، دارک کمدی و ماورا طبیعی است. همانطور که می‌دانید چنین ژانرهایی معمولا طرفداران زیادی دارند و همچنین به سختی می‌توانند با هم ترکیب شود. با این حال، انیمه black butler به خوبی توانسته این کار را انجام دهد. به همین دلیل است که امتیازات و نمرات خوبی را به دست آورد.

این انیمه در سایت IMDb توانسته نمره 7.7 و در سایت محبوب ما اوتاکوها نمره 7.7 از 10 نمره را به دست آورد.

کلام آخر

بررسی انیمه خادم سیاه تا اینجا به پایان رسید. توجه داشته باشید که هر کدام از فصل‌ها و سینمایی‌های این مجموعه دارای ماجرایی خاص و منحصر به فرد است. برای لذت بردن از همه آن‌ها، به ترتیب تماشایشان کنید. از این که در معرفی انیمه Black Butler با ما همراه بودید، سپاسگزاریم امید است که از دیدن این انیمه لذت ببرید.