فعال و غیرفعال کردن تاچ پد لپتاپ چگونه است؟


اضافه شدن پدهای لمسی به لپ تاپ‌ها سبب شد تا کاربران دیگر نیازی به خرید موس نداشته باشند. در این زمینه اگر به دنبال غیرفعال نمودن یا فعال سازی تاچ پد لپ تاپ هستید پیشنهاد می‌شود که با سایت پلازا در ادامه همراه باشید.

پدلمسی لپ تاپ برای آسودگی کاربران درنظر گرفته شده است که در این زمینه بسیاری از شرکت‌های سازنده لپ تاپ‌ها با بکارگیری جزئیات برجسته، سعی بر آسوده نمودن نیاز کاربران دارند. در همین راستا اگر احساس می‌کنید که به Touchpad نیازی ندارید و یا درصدد فعال‌سازی آن هستید می‌توانید از طریق آموزش زیر به هردو آنها دسترسی داشته باشید. ناگفته نماند که روند فعال سازی تاچ پد لپ تاپ بسیار آسان بوده است که در مدت زمان کوتاهی قادر به انجام آن خواهید بود.

فهرست مطالب

فعال سازی تاچ پد لپ تاپ

در خصوص فعال سازی تاچ پد لپ تاپ ممکن است بسته به مدل، برند یاحتی نسخه ویندوز شاهد تنظیمات مختلفی باشید. این موضوع بسته به محصولی که در اختیار دارید ممکن است متفاوت باشد که در این زمینه برای تحت پوشش قرار دادن نیاز تمامی کاربران سعی شد تا به تمامی آنها اشاره‌ای هرچند کوتاه شود. باتوجه به این تفاسیر اگر احساس می‌کنید که اکنون وقت آن رسیده که به سراغ فعالسازی پدلمسی لپ‌تاپ بروید، کافیست که در آموزش زیر ما را همراه کنید.

آموزش فعالسازی پدلمسی لپ تاپ

فعال و غیرفعال کردن تاچ پد لپتاپ چگونه است؟

باتوجه به نکات اولیه و وتوضیحات فوق اکنون نوبت به آن رسیده که این آموزش را در اختیار شما قرار دهیم. برای شروع باید بدانید که مسیر زیر مربوط به ویندوز ۱۰ در لپ تاپ بوده است که کارایی آن برای ویندوز ۱۱ نیز امکان پذیر بوده و در این زمینه نیازی به آموزش دیگر نخواهید داشت.

همچنین بخوانید :

برای آسودگی شما عزیزان در ادامه این مبحث به روش تنظیم نمودن حساسیت پدلمسی لپ تاپ نیز اشاره خواهد شد که می‌توانید از آن نیز برای سفارشی‌سازی پدلمسی استفاده کنید.

  • برای شروع روی آیکون ویندوز سمت چپ ویندوز که به پنجره ویندوز نیز معروف است کلیک کنید و وارد آن شوید.
  • سپس روی چرخ‌دنده که به تنظیمات یا همان Settings است ضربه بزنید تا صفحه مربوط به تنظیمات ویندوز برایتان به نمایش در بیاید.
  • اکنون وارد سربرگ Devices شوید. همچنین برای آسودگی کار می‌توانید در کادر جستجوی نوار ابزار پایین ویندوز عبارت Devices را سرچ بزنید و مستقیما وارد آن شوید.

فعال سازی تاچ پد لپ تاپ

  • در سمت چپ بخش‌های موجود روی گزینه تاچ‌پد یا Touchpad کلیک کنید تا وارد بخش تاچ پد لپ تاپ شوید.
  • بعد از وارد شدن به این بخش اکنون می‌توانید تیک Touchpad را فعال یا غیرفعال کنید که در این زمینه نیازی به انجام کار دیگری نخواهد بود.
  • اگر می‌خواهید سطح حساسیت پد لمسی را نسبت به نیاز خود تغییر دهید کافیست به پایین‌تر بیاید و درسربرگ Tabs روی گزینه Touchpad Sensitivity که یک آیکون به سمت پایین دارد ضربه بزنید. اکنون می‌توانید سطح حساسیت پدلمسی را براساس نیاز خود تغییر دهید.
  • تمام. در چند مرحله آسان توانستید فعالسازی یا غیرفعالسازی پدلمسی لپ تاپ و آموزش تنظیم حساسیت پدلمسی لپ تاپ را یاد بگیرید.
همچنین بخوانید :

باتوجه به نکات فوق اگر احساس می‌کنید روش مناسب دیگری در این زمینه وجود داشته که به آن اشاره نشده، لطفا آن را برایمان به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

روش فعال سازی تاچ پد لپ تاپ و آموزش تنظیم حساسیت پدلمسی لپ تاپ به پایان رسید که در این زمینه سعی شد به تمامی نکات و اطلاعات مهم موجود اشاره شود. باتوجه به آموزش فوق دیگر نیازی بابت تنظیم حساسیت، فعالسازی یا غیرفعالسازی پدلمسی نخواهید داشت. دیدگاه شما عزیزان نسبت به آموزش قرار گرفته چیست؟ اکنون می‌‍توانید نظرات و پیشنهادات خود نسبت به این مطلب آموزش و عنوان ذکر شده را برایمان ارسال کنید که بی‌تردید نظرات شما روی افزایش سطح کیفی مقاله تاثیرگذار خواهد بود.

منتخب کاربران



منبع