معرفی انیمیشن کله کدو بی رقیبه (Megamind Rules!)


انیمیشن کله کدو بی رقیبه (Megamind Rules!) یک سریال 8 قسمتی کمدی، ماجراجویی و خانوادگی در فرنچایز مگامایند است که داستان کله کدو در نقش یک اینفلوئنسر را روایت می‌کند.

ابرشرور قهرمان بازمی‌گردد! انیمیشن کله کدو بی رقیبه (!Megamind Rules) یکی از جدیدترین محصولات فرنچایز مگامایند است که این بار به صورت یک سریال ارائه می‌شود. فرنچایز مگامایند کار خود را از سال 2010 با اکران فیلم Megamind آغاز کرد و اکنون شامل 2 فیلم سینمایی، 1 فیلم کوتاه، 1 سریال و 2 بازی ویدئویی است. استودیو دریم‌ورکز انیمیشن (DreamWorks Animation) صاحب امتیاز این فرنچایز است. ژانر انیمیشن کله کدو بی رقیبه کمدی، خانوادگی و علمی-تخیلی است. این سریال 8 قسمتی در واقع دنباله‌‎ای برای فیلم سینمایی Megamind vs. the Doom Syndicate است که در یک روز منتشر شدند. این انیمیشن برای پخش از شبکه Peacock آماده شده است.

بررسی انیمیشن Megamind Rules! 2024 موضوع این مقاله از پلازا است. با هم داستان آن را می‌خوانیم، تاریخ اکران و نمرات انیمیشن را بررسی می‌کنیم و با گویندگان آن نیز آشنا می‌شویم. اگر به آثار انیمیشنی علاقمندید، حتما سری به مقاله بهترین انیمیشن‌های جهان بزنید.

فهرست مطالب

تاریخ اکران انیمیشن Megamind Rules!

ژانر انیمیشن کله کدو بی رقیبه تاریخ اکران انیمیشن Megamind Rules!

چندی پیش شبکه Peacock از پروژه بزرگ خود رونمایی کرد. تریلر جدیدی از فرنچایز مگامایند که همزمان تریلری برای فیلم سینمایی Megamind vs. the Doom Syndicate و تریلری برای سریال تلویزیونی Megamind Rules! بود. هر دو این محصولات در 1 مارس 2024 (11 اسفند 1402) منتشر شدند. مدت زمان انیمیشن Megamind Rules! حدود 23 دقیقه برای هر قسمت است. این انیمیشن به صورت یک سریال تک‌فصلی در 8 قسمت منتشر شده است. در جدول زیر اطلاعات مربوط به هر قسمت را مشاهده می‌کنید.

شماره قسمت نام قسمت نمره IMDb
1 Megamind vs. Dude Monkey 5.2
2 The Villainous Origin of Mr. Donut! 6.2
3 Roach Hard: With a Vengeance 6.4
4 MegaMayor 6.5
5 Extra Credit 6.6
6 Too Much Chum 6.5
7 A Cake for Keiko 6.3
8 Who Wants to Save a City? 6

داستان انیمیشن کله کدو بی رقیبه

همانطور که می‌‌دانید کله کدو از یک ابرشور و بلای شهر متروسیتی تبدیل به یک ابرقهرمان و حافظ شهر شد. این سریال تلاش‌های این قهرمان جدید برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر در رسانه‌های اجتماعی و یک ابرقهرمان واقعی را نشان می‌دهد. از آنجایی که ربات‌های مغز مگامایند همه چیز را ضبط می‌کنند، او مخاطبان را با خود همراه کرده و تبدیل به اولین اینفلوئنسر ابرقهرمان دنیا می‌شود.

همچنین بخوانید :

هنرپیشه های کارتون کله کدو بی رقیبه

جالب است بدانید که گویندگان سریال انیمیشن Megamind Rules! و فیلم سینمایی آن یکسان هستند. کیث فرگوسن جایگزین ویل فرل برای صداپیشگی مگامایند و لورا پست نیز جایگزین تینا فی در گویندگی گزارشگر رکسان ریچی شده است. در ادامه مروری بر بیوگرافی چند تن از گویندگان سریال قوانین مگامایند داریم.

کیث فرگوسن در نقش کله کدو

مدت زمان انیمیشن Megamind Rules! هنرپیشه های کارتون کله کدو بی رقیبه

کیت فرگوسن (Keith Ferguson) یک گوینده آمریکایی است که فعالیت خود را از سال 1999 آغاز کرده است. پت برادی (Pat Brady) کسی بود که کیت را کشف کرد و تا به امروز کارگزار او باقی مانده است. در میان کارهای کیت می‌توانیم به صداپیشگی شخصیت بلو در سریال  Foster’s Home for Imaginary Friends (2004-2009)، صداپیشگی لرد هیتر در سریال Wonder Over Younder و صداپیشگی لرد سالادین در بازی ویدئویی Destiny و بازی Destiny 2 اشاره کنیم. وی همچنین جایگزین هریسون فورد در گویندگی ایندیانا جونز در انیمیشن Robot Chicken، جایگزین ویل فرل در گویندگی مگامایند در فرنچایز مگامایند و جایگزین اوون ویلسون در گویندگی شخصیت لایتینگ کوئین در فرنچایز Cars بوده است.

لورا پست در نقش رکسان ریچی

نقد انیمیشن کله کدو بی رقیبه نمرات انیمیشن Megamind Rules!

لورا پست (Laura Post) گوینده و کارگردان گویندگی آمریکایی است. او گویندگی را از سال 1999 با تبلیغات تلویزیونی، مستندها و کارهای صنعتی آغاز کرد. در سال 2007 از کالج کلمبیا شیکاگو فارغ‌التحصیل شد. وی در مسیر گویندگی تحت آموزش افرادی نظیر استیو استیلی، تونی الیور، باب برگن و ریچارد استیون هورویتز بوده است. لورا گویندگی در انیمه، فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی و بازی‌های ویدئویی را در کارنامه خود دارد. در میان کارهای او می‌توانیم صداپیشگی شخصیت روزالین در انیمه Sward Art Online، شخصیت ملکه ازشارا در بازی ویدئویی World of Warcraft: Cateclysm، و شخصیت بتی راس در انیمیشن Lego Marvel Avengers: Code Red را نام ببریم.

همچنین بخوانید :

جاش برنر در نقش مینیون

بازیگران انیمیشن کله کدو بی رقیبه خلاصه کارتون کله کدو بی رقیبه

جاش برنر (Josh Brener) بازیگر آمریکایی متولد 1 اکتبر 1984 (9 مهر 1363) است. او در یک خانواده یهودی در هیستون تگزاس بزرگ شد و در سال 2007 از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شد. جاش فعالیت خود به عنوان گوینده را با نقش زک میلر در انیمیشن Glory Daze در سال 2010 آغاز کرد. او صداپیشه بیگ هد در انیمیشن سریالی Silicon Valley (2014-19)، دوناتلا در انیمیشن         Rise of the Teenage Mutant Ninja Turtles (2018-2020) و دیلان در انیمیشن 101 Dalmation Street (2019-2020) بوده است.

راجر کریگ اسمیت در نقش جودی اسملت/ شهردار

انیمیشن Megamind Rules! داستان انیمیشن کله کدو بی رقیبه

راجر کریگ اسمیت (Roger Craig Smith) یک صداپیشه آمریکایی است که در انیمیشن کله کدو بی رقیبه گوینده شخصیت شهردار بوده است. او در دوران دانشجویی استندآپ کمدی را تجربه کرد و در سال 2003 با مدرک فیلمنامه‌نویسی از کالج فیلم و رسانه دوج دانشگاه چاپمن فارغ‌التحصیل شد. پس از فارغ‌التحصیلی استندآپ کمدی را کنار گذاشت و به صداپیشگ پرداخت. اگر اهل بازی‌های ویدئویی باشید راجر را با صدای کریس ردفیلد در مجموعه Resident Evil (2009-17)، اتزیو آئودیتوره دا فرینتزه در مجموعه Assassin’s Creed (2009-11) و کایل کرین در Dying Light (2015) می‌شناسید. در میان انیمیشن‌ها نیز اخیرا صدا او را در نقش کلاگر در انیمیشن Arcane و کاپیتان آمریکا، رد گوست و برادر در انیمیشن Lego Marvel Avengers: Code Red (2023) شنیده‌ایم.

همچنین بخوانید :

در فهرست زیر نام و نقش دیگر بازیگران انیمیشن کله کدو بی رقیبه را مشاهده می‌کنید:

  • مایا آوکی تاتل (Maya Aoki Tuttle) در نقش کیکو موریتا
  • جنین میسون (Jeanine Mason) در نقش کریستینا کریستو
  • آدام لمبرت (Adam Lambert) در نقش ماکیاولین
  • امیلی تنون (Emily Tunon) در نقش لیدی داپلر
  • تالون وربورتون (Talon Warburton) در نقش لرد نایتی-نایت
  • اسکات ادسیت (Scott Adsit) در نقش پیر پرشر
  • کریس سالیوان (Chris Sullivan) در نقش بهموث

نقد انیمیشن کله کدو بی رقیبه

بررسی انیمیشن Megamind Rules! 2024 معرفی انیمیشن کله کدو بی رقیبه

انیمیشن کله کدو بی رقیبه در ابتدای ساخت با نام Megamind’s Guide To Defending Your City معرفی شد. اما پس از چندی نام آن به Megamind Rules! تغییر یافت. این سریال انیمیشنی اولین پروژه استودیو دریم ورکز است که به طور انحصاری برای شبکه Peacock ساخته شده و همراه با یک فیلم سینمایی، انیمیشن Megamind vs. the Doom Syndicate، منتشر شده است. حقیقتا نمرات انیمیشن Megamind Rules! چنگی به دل نمی‌زند. گرچه هر قسمت آن از سوی بینندگان نمرات قابل قبولی دریافت کرده، ولی در مجموع در وبسایت IMDb با 520 رای، نمره 2.1 از 10 را کسب کرده که نمایانگر عدم رضایت بینندگان از این سریال انیمیشنی است.

بسیاری از منتقدین نیز از نوشتن نقد برای انیمیشن Megamind Rules! خودداری کرده‌اند. فرناندو کامارگو در وبسایت Common Sense Media درباره این انیمیشن نوشت: “انیمیشن کله کدو بی رقیبه به عنوان یک اسپین‌آف یک طرح تازه درباره طرح اصلی، صداپیشگان جدید، تُن تازه‌تر و یک سبک انیمیشن اندکی متفاوت را ارئه کرده است.”

بررسی پیام‌های انیمیشن کله کدو بی رقیبه

در وبسایت Common Sense Media برخی ویژگی‌های این سریال انیمیشنی مورد بررسی قرار گرفته است. برای مثال انیمیشن مگامایند رولز ارزش آموزشی ندارد، و در آن خشونت در حد متوسط نمایش داده می‌شود. شرورها مرتکب جنایاتی در سطح شهر می‌شوند، دعواهای جسمی و پرتاب کردن اشیا وجود دارد و چند انفجار رخ می‌دهد. حرف‌های توهین‌آمیز نیز در سطح پایینی، در حد”احمق” در این سریال به کار می‌رود.

بیننده با تماشای این انیمیشن پیام‌های مثبتی از آن دریافت می‌کند. مثلا ممکن است مگامایند قهرمان باشد، اما همچنان نیاز به آموزش دارد. دوستان او حمایتگر، شجاع و مهربان هستند. سریال بر اهمیت شانس دوم و کار تیمی تاکید دارد. در بخشی ازسریال شخصیت اصلی می‌گوید: “خوب بودن احساس خوبی دارد.” و می‌آموزد که اشتباه کردن ایرادی ندارد. ارائه تنوع در شخصیت‌ها نیز قابل قبول است. یکی از شرورها سیاهپوست است و شخصیت‌های زن بسیاری مغز متفکر عملیات هستند، گرچه گاهی اوقات نیاز دارند توسط مردان نجات یابند.

انیمیشن کله کدو بی رقیبه انیمیشن Megamind Rules!

سخن پایانی

در این مقاله با معرفی انیمیشن کله کدو بی رقیبه در کنار شما بودیم. این انیمیشن اولین سریال در فرنچایز مگامایند است. امیدواریم سریال‌ها و فیلم‌های بعدی این فرنچایز قوی‌تر ظاهر شده و نقدهای مثبتی دریافت کند. با هم خلاصه کارتون کله کدو بی رقیبه را خواندیم، با گویندگان آن آشنا شدیم و نگاهی به نمرات انیمیشن و پیام‌های آن داشتیم. نظر شما درباره انیمیشن Megamind Rules! چیست؟ آن را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما نقطه قوت آن در چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران



منبع