معرفی برنامه ChatGPT؛ بررسی ویژگی های اپلیکیشن چت جی پی تی


برنامه ChatGPT مدتی است که برای iOS منتشر شده است و قرار است به‌زودی شاهد انتشار نسخه اندروید آن نیز باشیم. در این مطلب می‌خواهیم به آموزش استفاده اپلیکیشن چت جی پی تی بپردازیم و با قابلیت‌هایی که ارائه می‌کند، آشنا شویم.

احتمالا تا به‌حال نام چت‌بات ChatGPT را شنیده‌اید. هوش مصنوعی که سر و صدای فراوانی در اینترنت به‌پا کرده و به محبوبیت قابل توجهی هم رسیده است. این چت‌بات با وجود رقبایی مثل گوگل بارد، همچنان پیشرفته‌ترین هوش مصنوعی است که تابه‌حال به‌صورت عمومی در دسترس قرار گرفته است. با این وجود تا مدت طولانی هیچ اپلیکیشن رسمی برای آن وجود نداشت. OpenAI بالاخره نسخه iOS آن را منتشر کرد و قرار است به‌زودی نسخه اندروید این هوش مصنوعی را هم در دسترس قرار دهد. ما در این مطلب پلازا نگاهی داشتیم به ویژگی های برنامه ChatGPT و نحوه استفاده از آن.

فهرست مطالب

بررسی برنامه ChatGPT

با گذشت حدود 2 ماه از معرفی برنامه chatgpt (نسخه iOS) این اپلیکیشن با استقبال شگفت‌انگیزی در اپ‌استور مواجه شده است و در حال حاضر دومین اپلیکیشن محبوب در دسته اپلیکیشن‌های مربوط به بهره‌وری است. این برنامه تمامی امکانات نسخه تحت وب را همراه با چند ویژگی اضافه در اختیار شما قرار می‌دهد.

آموزش اپلیکیشن چت جی پی تی

فعال سازی اپلیکیشن چت جی پی تی و کار با آن فرایند خیلی سختی ندارد. پس از دانلود برنامه، در صفحه اول باید وارد حساب خود شوید. می‌توانید با حساب اپل یا گوگل نیز وارد شوید یا این که از حساب OpenAI خود استفاده کنید. پیشتر در مطلبی جداگانه به نحوه ساخت اکانت ChatGPT پرداخته بودیم؛ در صورتی که با نحوه ایجاد حساب آشنا نیستید، بهتر است ابتدا آن مطلب را بخوانید.

اپلیکیشن چت جی پی تی

پس از این که وارد حساب شدید، به صفحه خوش آمدگویی برنامه هدایت خواهید شد. برای رفتن به مرحله بعدی روی Continue بزنید.

برنامه chatgpt

سپس می‌توانید مانند نسخه وب از این هوش مصنوعی استفاده کنید. برای نوشتن پرامپت، کافی است روی کادر Message بزنید و پیامتان را بنویسید. در حال حاضر در نسخه رایگان شما به مدل زبانی GPT-3.5 دسترسی دارید ولی اگر اشتراک پلاس را داشته باشید می‌توانید از مدل زبانی پیشرفته‌تر GPT-4 استفاده کنید. این مدل‌ها از بالای صفحه قابل انتخاب هستند.

اپلیکیشن چت جی پی تی

همچنین با انتخاب سه‌نقطه بالای سمت راست می‌توانید به گزینه‌های اضافی برای دسترسی به تاریخچه چت‌های خود با ChatGPT، تنظیمات برنامه و یا آغاز یک چت جدید دسترسی پیدا کنید.

برنامه chatgpt

اما برای چت کردن کافی است روی کادر Message بزنید و پیامتان را تایپ کنید.

اپلیکیشن چت جی پی تی

نکته قابل توجه دیگری که باید در این قسمت از راهنمای اپلیکیشن چت جی پی تی به آن اشاره کنیم، پشتیبانی این برنامه از صدا است؛ برنامه ChatGPT از میکروفون گوشی شما نیز پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن چت جی پی تی

با انتخاب گزینه بالا می‌توانید میکروفون گوشی را فعال کرده و سوالتان را بدون نیاز به تایپ کردن بپرسید.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

برنامه ChatGPT در حال حاضر قابلیت‌های خیلی زیادی ندارد ولی یکی از مهمترین مزیت‌هایش این است که حتی در نسخه رایگان نیز خبری از تبلیغات نیست و شما مانند نسخه وب می‌توانید هر سوالی از این هوش مصنوعی بپرسید. به گفته OpenAI قرار است نسخه اندروید نیز طی چند هفته آینده در گوگل‌پلی در دسترس قرار بگیرد. نظر شما در مورد این برنامه چیست؟ آیا کار با اپلیکیشن را ترجیح می‌دهید یا نسخه تحت وب؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران