رژیم کاهش وزن شکمی – رژیم کاهش وزن


رژیم لاغری شکم
رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم

امروزه اکثر افراد چربی شکمی دارند. چربی دور شکم و ران یک وضعیت نسبتاً طبیعی است و هیچ آسیبی به بدن نمی رساند ، اما اگر بیش از حد مجاز باشد ، می تواند آسیب های زیادی به بدن وارد کند و خطرناک است.

برخی از روغن ها در زیر پوست قرار دارند. سایر چربی ها عمیق تر هستند ، در اطراف قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها قرار دارند و بین چربی های زیر پوست پنهان شده اند.

این چربی چربی احشایی است که باعث انقباض چربی شکم و تورم شکم می شود.

طرف اغلب همراه با شکم شروع به چاق شدن می کند و مشکلات ما را دوچندان می کند. بنابراین ، ما باید علل چاقی شکمی را بدانیم ، زیرا می توان با ورزش یا عدم ورزش یا استفاده از قرص های شیمیایی مضر برای کاهش سریع وزن از چاقی جلوگیری کرد ، زیرا در هر صورت پیشگیری بهتر از درمان است.

رژیم غذایی برای کاهش وزن

غذاهای موجود در رژیم کاهش وزن شما قطعاً نباید شما را از مواد مغذی مورد نیاز بدن شما محروم کند.

بهترین رژیم غذایی برای لاغری شکم و ران این است که تمام مواد مغذی را مصرف کنید و غذاهای سالم را جایگزین غذاهای فرآوری شده کنید که مضر بوده و کمتر مصرف می شوند.

در زیر غذاهای کاهش وزن را ارائه و بررسی می کنیم

انواع چربی ها

  • گردش تری گلیسیرید در خون
  • چربی زیر جلدی ، تحت نام آن.
  • چربی احشایی چربی شکمی و خطرناک است و این چربی در زیر عضلات شکم قرار دارد.

علل چاقی شکمی

دلایل زیادی برای چاقی شکمی وجود دارد ، از جمله:

  • سیگار کشیدن
  • شام
  • غذاهای چرب زیاد بخورید
  • کمبود ویتامین
  • مشکلات هورمونی
  • میان وعده هایی بخورید که انرژی زیادی مصرف می کنند
  • غذا خوردن بدون پروبیوتیک
  • افسردگی
  • مصرف نوشابه های گازدار
  • مقدارزیادی غذا
  • اعتیاد به شبکه های اجتماعی
  • استرس شدید در زندگی

برای کاهش وزن چکار کنیم؟

بسیاری از مردم به چاقی اهمیت نمی دهند و فکر می کنند زیبا است و من به خودم می گویم که به آنچه می خواهم اهمیت می دهم و مردم از من قدردانی نمی کنند ، اما این نظریه اشتباه است زیرا چاقی خوب است اگر به بدن آسیب نرساند ، در غیر این صورت بسیار گران خواهد بود ، فقط وزن خود را کاهش دهید و وزن خود را افزایش ندهید.

چربی احشایی بسیار خطرناکتر از چربی زیر جلدی است و باید بسیار جدی گرفته شود زیرا چربی احشایی که در شکم ایجاد می شود می تواند از طریق هورمون ها و مواد شیمیایی به هر اندامی منتقل شده و تهدیدی جدی برای سلامتی باشد.

ساده ترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی است.

یک سبک زندگی سالم ما را به مواردی می رساند که شامل تغذیه مناسب ، ورزش و تحرک ، و رعایت اصول عملی است.

جنسیت نیز عامل مهمی در نازک شدن شکم است زیرا در مردان چربی احشایی بیشتری در ناحیه شکم و باسن نسبت به زنان جذب می کند.

تمریناتی برای کاهش حفره شکمی

تمرینات نازک شدن شکم را می توان هر روز و با رعایت رژیم غذایی انجام داد.

بسیاری از تمرینات مانند شنا ، پیاده روی یا دویدن ، دوچرخه سواری یا کوهنوردی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

اما به دلیل عدم آموزش امروز به دلیل اشتغال افراد ، ما چند تمرین ساده را در خانه به شما آموزش می دهیم که برای کاهش وزن در هر مکانی قابل انجام است و به تجهیزات زیادی نیاز ندارد.

پیاده روی روزانه

اگر برنامه ورزشی خاصی ندارید ، پیاده روی نقطه خوبی برای افراد است. هر روز 20 دقیقه پیاده روی کنید.

پیاده روی همچنین متابولیسم بدن را بهبود می بخشد ، در طی آن به متابولیسم خوبی دست می یابید ، شکم به مرور زمان کوچک می شود.

نازک شدن شکم با استفاده از تردمیل همان راه رفتن است و راه رفتن روی تردمیل به مدت 20-30 دقیقه در روز کافی است.

یک مطالعه کوچک که در NCBI منتشر شد نشان داد که زنان چاقی که سه روز در هفته ، حدود 60 دقیقه پیاده روی می کنند ، در طی 12 هفته به طور قابل توجهی چربی احشایی خود را از دست می دهند.

بنابراین ، برای دستیابی به نتیجه دلخواه ، باید پیاده روی را در برنامه خود لحاظ کنید.

اگر می خواهید چربی خود را از دست بدهید ، باید تا حد امکان عضلات خود را کار کنید.

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

رژیم ها و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد ، از جمله:

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن بسیار مفید است و غدد عروقی بدن را فعال کرده و باعث سوزاندن چربی ها می شود.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ماده ای به نام کاتچین است که سلول های چربی شکم را از بین می برد و ساده ترین راه برای از بین بردن چربی شکم را فراهم می کند.

صبحانه بخورید تا بدون ورزش سریع وزن کم کنید

هرچه بیشتر منیزیم ، پتاسیم و کلسیم مصرف کنید ، ضرر کمتری خواهید داشت. اکنون ما با یک ماده مغذی که هر سه را مصرف می کند ، یعنی شیر ، سروکار داریم.

صبحانه خود را با شیر شروع کنید تا بدن شما در ابتدای روز مقدار کافی کلسیم دریافت کند. کلسیم کافی به متابولیسم کمک می کند و کالری بیشتری می سوزاند و به کاهش وزن کمک می کند.

نوشیدن شیر را در طول روز فراموش نکنید ، حتی اگر میان وعده های خود را از چای به شیر تغییر دهید ، علاوه بر سلامتی ، وزن خود را نیز کاهش می دهید.

با زنجبیل شکم و باسن خود را نازک کنید

زنجبیل گیاهی گرم است که از ریشه آن برای نازک شدن شکم استفاده می شود.

یکی از خواص زنجبیل برای کاهش وزن کاهش اشتها است. زنجبیل دارای کالری محدودی است و می تواند به عنوان وعده غذایی یا نوشیدنی مصرف شود.

زنجبیل متابولیسم را افزایش می دهد ، می توانید زنجبیل را همراه با چای ، لیمو و عسل بنوشید تا علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی ، متابولیسم را افزایش دهد. زنجبیل همچنین نقش زیادی در کاهش وزن دارد.

غذاهای شور را کاهش دهید

نمک به حفظ آب در بدن کمک می کند و معده شما را متورم می کند ، بنابراین از نمک و غذاهای پر نمک در رژیم غذایی خود اجتناب کنید.

غذاهای تند بخورید

مصرف غذاهای تند متابولیسم را بهبود می بخشد و با سوزاندن چربی و کالری بیشتر به کاهش وزن کمک می کند.

گرسنگی نکشید

تغذیه اولیه رژیمی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند. اگر رژیم غذایی دارید که شما را برای مدت طولانی گرسنه نگه می دارد ، بدن شما فکر می کند زمان گرسنگی فرا رسیده است ، بنابراین کالری ذخیره می کند و نمی سوزد و چاق می شود.

سرکه سیب

سرکه سیب سطح قند خون را تنظیم کرده و با تحریک آنزیم های چربی سوز احساس گرسنگی و سیری را کاهش می دهد.

توصیه می شود روز را با سرکه سیب شروع کنید تا غذا را در طول روز هضم کنید.

سرکه سیب یک محرک عالی صفراوی است و PH معده را متعادل نگه می دارد که به شما کمک می کند شکمی صاف داشته باشید.

مشخص است که سرکه سیب سیری را افزایش می دهد و اشتهای شما را سرکوب می کند. هر روز صبح با معده خالی باید یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با آب گرم بنوشید.

میوه

مطالعات نشان داده است افرادی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند 30 درصد بیشتر از سایرین چربی می سوزانند.

فلفل قرمز و کیوی از جمله میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها مانند پنی سیلین ها (ترکیباتی هستند که تولید چربی را متوقف می کنند) هستند.

استرس خود را کاهش دهید

استرس باعث افزایش ترشح هورمون ها در بدن می شود که تعادل را به هم می زند و اشتها را برای عادات غذایی ، غذاهای شیرین یا شور افزایش می دهد.

Na

نعناع به هضم سریع غذا کمک می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده به از بین بردن تورم منجر به تجمع چربی در حفره شکم به دلیل هضم نادرست غذا می شود.

گیاهانی مانند نعناع یک سم زدای قوی هستند ، به ویژه به پردازش و از بین بردن چربی در معده کمک می کنند.

گودوسر

خوردن بلغور جو دوسر در صبحانه تا ناهار به شما انرژی می دهد و نمی خواهید غذاهای پرکالری بخورید. در نتیجه ، متابولیسم شما افزایش می یابد و وزن شما کاهش می یابد.

سوزان

سوزان طبیعتی گرم دارد و باعث چربی سوزی در شکم و کاهش وزن می شودبه

سیاه دانه ها

سیاه دانه خواص زیادی برای سوزاندن و از بین بردن چربی های شکم و پهلو دارد ، بنابراین از آن غافل نشوید.

چوب میخک

روغن میخک تاثیر خوبی در کاهش وزن دارد ، بنابراین آن را با غذاهای مضر جایگزین کنید.

زردچوبه

از زردچوبه برای بهبود سلامت و افزایش جذب و هضم چربی ها استفاده کنید.

آجیل

گردو سرشار از فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که کلسترول و کاهش وزن را کاهش می دهد.

باید بدانید که غذاهای مختلف برای از بین بردن چربی شکم نباید چربی روزانه ما را کاهش دهد زیرا بدن به چربی حیاتی نیاز دارد.

گردو دارای چربی های مفید و مفیدی است و روزانه 28 گرم دانه مانند بادام ، پسته یا فندق مصرف می کند و هر آجیل می تواند روند نازک شدن شکم و باسن را بیشتر تقویت کند.

دارچین

دارچین طبیعتی گرم دارد و برای از دست دادن افراد سردسیر مفید است زیرا متابولیسم و ​​چربی سوزی را افزایش می دهد.

اب

برای کاهش وزن همیشه آب بنوشید زیرا آب اشتها را کاهش می دهد و متابولیسم را تسریع می کند و بدن را تمیز می کند ، بنابراین هر روز 8 لیوان آب بنوشید و قبل از غذا حتما آب سرد بنوشید. وزن

فواید نوشیدن آب برای همه آشکار است. هیچ کالری در آب وجود ندارد ، اما به شما غذا می دهد. گفته می شود که نوشیدن مقدار زیادی آب سرد حتی باعث سوزاندن کالری می شود. این به این دلیل است که آب یخ باید وارد بدن شود تا در دمای بدن گرم شود ، که به انرژی نیاز دارد. مصرف 2 لیتر آب سرد در روز می تواند 70 کالری بسوزاند.

علاوه بر این ، نوشیدن آب باعث عملکرد کلیه ها به جای کبد می شود و در نتیجه مواد زائد را از بدن خارج می کند. یکی از وظایف اصلی کبد تبدیل چربی بدن به انرژی است. اگر کبد از کار حذف مواد زائد رهایی یابد ، کبد آن را به چربی تبدیل کرده و به انرژی تبدیل می کند.

انجام دهید

هل به دلیل خاصیت سوزاندن چربی ها منجر به کاهش وزن و کاهش وزن می شود.

سوزاندن 3500 کالری

برای از دست دادن یک کیلو چربی بدن ، باید 3500 کالری بسوزانید ، این بدان معناست که باید 500 کالری در هفته کاهش دهید.

ضعف موضعی شکم

این روزها ما تبلیغات زیادی در مورد دستگاه های مختلف نازک و حتی جراحی هایی می بینیم که به افراد قول می دهد بدون ورزش سریع وزن خود را کاهش دهند ، اما همیشه م effectiveثر نیستند.

استفاده از تاک و ژل

قبل از هر چیز باید توجه داشت که کاهش وزن در شکم و باسن بدون ورزش و رژیم غذایی مناسب امکان پذیر نیست و گاهی خطرناک است.

با استفاده از ابزارهای خاص برای سفت شدن شکم ، مانند نازک شدن یا نازک شدن شکم ، می توان شکم را به صورت موضعی نازک کرد و آب و چربی بدن را در دمای بالا سوزاند. تحرک

کرم ها و ژل های نرم کننده شکم نیز به همین ترتیب است.

عمل جراحي

جراحی کاهش وزن بیشتر برای افراد دارای اضافه وزن و چاق استفاده می شود.

جراحی همیشه آخرین راه حل برای سلامتی است ، اگر روشهای دیگر کمکی نکرد ، با جراح مشورت کنید.

این جراحی ها ممکن است سریعترین راه برای کاهش وزن در ناحیه شکم باشد ، اما عواقب ، آسیب و خطر نیز باید در نظر گرفته شود.

جراحی کاهش وزن عمدتا بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و مقدار کمی غذا وارد معده می شود و فرد وزن خود را کاهش می دهد.

برخی از عملیات دیگر چربی را مستقیماً از بدن خارج می کنند.

انواع عملیات کاهش وزن

بای پس معده Roux-en-Y

حلقه معده (قابل تنظیم)

تزریق چربی

گرفتگی معده

دیدگاهتان را بنویسید