کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

برخی از غذاها و مواد مغذی به خوبی چربی شکم را هدف گرفته اند ، که برخی از آنها جزء منظم رژیم مدیترانه ای هستند. در سراسر مقاله ، از سایت دکتر رضا آتمینا ، متخصص تغذیه در اصفهان ، با پنج ماده غذایی آشنا می شویم که مصرف منظم آنها می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. آنها منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم هستند. این ماده معدنی از فعالیت قلب پشتیبانی می کند و همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. در تنظیم فشار طبیعی خون شرکت می کند.

تحقیقات جدید نشان داده است که آووکادو به کاهش چربی شکم نیز کمک می کند. این مطالعه شامل 111 بزرگسال بود که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. یکی از اعضای گروه برای هر وعده غذا یک آووکادو تازه دریافت کرد ، در حالی که گروه دیگر کالری یکسانی را بدون مصرف آووکادو دریافت کردند. سه ماه بعد ، افرادی که آووکادو مصرف کردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند ، که در گروه دیگر چنین نبود.

حتی اگر هر روز آووکادو نمی خورید ، افزودن این میوه به رژیم غذایی و خوردن تا حد ممکن یک استراتژی هوشمندانه برای محافظت از سلامتی شما است.

2. مغزهای خوراکی

آجیل خوراکی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای است که پروتئین های سالم را با طیف وسیعی از پروتئین گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی تأمین می کند. اینها شامل بسیاری از مواد مغذی است که بزرگسالان ممکن است دچار کمبود باشند ، از جمله منیزیم ، که باعث سلامت روان و خواب خوب می شود.

به طور متوسط ​​حداقل یک چهارم اونس (7 گرم) آجیل به طور منظم مصرف کنید ، از جمله بادام ، آجیل برزیلی ، بادام زمینی ، آجیل ماکادامیا ، گردو ، پسته و گردو که مشخص شد بزرگسالانی که دارای شاخص توده بدنی هستند. فشار کمتر از افرادی است که از این غذا استفاده نمی کنند. اندازه کمر آنها نیز کوچک است که نشانه تجمع چربی در شکم است.

اگر به مغزهایی که می خورید حساسیت ندارید ، آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده مصرف کنید.

3. دلار آمریکا

عدس را می توان یکی از غذاهای فوق العاده ای دانست که اکثر ما از آن غافل هستیم. عدس نه تنها یک گلوتن طبیعی است ، بلکه از نظر اقتصادی همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و بسیار مغذی است. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم بزرگسالان را برای بیش از پنج سال ردیابی کرد. افزایش مصرف 10 گرم فیبر محلول نشان داده است که تجمع چربی احشایی را 3.7 reduce کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته حاوی 14 گرم فیبر است که نیمی از آن فیبر محلول است که به تنظیم حرکات روده و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان

4. غلات کامل

محبوبیت روزافزون رژیم کتو و پالئو باعث شده است بسیاری از مردم محصولات غلات را کنار بگذارند. اما غلات کامل می توانند فواید مختلفی برای سلامتی داشته باشند ، مانند کاهش چربی شکم. یک مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که مصرف غلات کامل با کاهش چربی های زیر جلدی و احشایی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم مرتبط هستند.

به جای کنار گذاشتن غلات سبوس دار ، مصرف مقدار متوسطی غلات را مطابق با نیاز انرژی خود در نظر بگیرید ، یعنی در مواقعی که فعالیت ندارید کمتر غذا بخورید و هنگامی که بیشتر فعال هستید بیشتر بخورید. گزینه های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن مانند ایمنی ، تنظیم تراکم استخوان و سلامت روان مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش کل چربی بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع ویتامین D است. چهار اونس (113 گرم) این ماهی می تواند 80 درصد ارزش روزانه ویتامین D را تأمین کند. می توانید ماهی قزل آلا را به روش های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی یا ماهی قزل آلا نمی خورید ، اگر ماهی مورد علاقه خود را ندارید ، غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند مصرف مقداری شیر گیاهی یا این مکمل های ویتامین ، روزانه 800 تا 1000 واحد بین المللی بخورید.


دکتر رضا آتمینا می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند که راههای اساسی غذا خوردن ، میزان و روش غذا خوردن را ارائه می دهد.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب توصیه شده:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

بوی بد دهان را از رژیم غذایی خود حذف کنید

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید