آموزش استفاده از کوییز پست یوتیوب


قابلیت کوییز پست یوتیوب در تب کامیونیتی و برای تمامی پلتفرم‌های وب، اندروید و iOS فعال شده است. بخش کوییز یقینا برای درک مفاهیم توسط سابسکرایبرهای صفحات آموزشی بسیار کارآمد خواهد بود و نرخ تعامل افراد را بالا خواهد برد. اما چگونه می‌توان کوییز پست یوتیوب را به کار برد؟

یوتیوب یکی از پر طرفدارترین اپلیکیشن‌های موجود است که دارای قابلیت‌ها و بخش‌های متفاوتی است. یکی از این بخش‌ها کامیونیتی است که می‌تواند بستری برای تعامل بین مخاطبان و سازندگان ویدیو باشد. این بستر کمک می‌کند تا صاحبان صفحه‌های مختلف به راحتی تعداد مشترکان کانال خود را بالا ببرند و ویدیوهای خود را به دست افراد بیشتری برسانند. کامیونیتی به تنهایی دارای قابلیت‌های فراوانی است و قابلیت کوییز پست یوتیوب یکی از مهم‌ترین آن‌ها است که به تازگی به این بخش اضافه شده است و به طرز چشمگیری تعامل را بالاتر می‌برد. در این مقاله به معرفی کوییز پست یوتیوب و آموزش استفاده از آن می‌پردازیم و ویژگی کاربرد کوییز پست یوتیوب را بیان می‌کنیم. پس در ادامه و با بررسی کوییز پست یوتیوب همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

معرفی کوییز پست یوتیوب

اضافه شدن قابلیت کوییز پست یوتیوب به این اپلیکیشن جذاب باعث شده تا کار یوتیوبرها در جذب تماشاچیان راحت‌تر شود. زیرا کوییز‌ها به سادگی می‌توانند میزان تعاملات را بالاتر ببرند. این قابلیت یک ویژگی جذاب برای کانال‌های مختلف به خصوص کانال‌های آموزشی است. به طوری که می‌تواند در مسیر ایجاد درک بهتر مفاهیم مختلف در ذهن مخاطب، کمک کند.

اصولا کوییز پست‌ها به صورت یک سوال تستی ایجاد می‌شوند. به صورتی که یک سوال نمایش داده می‌شود و با توجه به تنظیمات انجام شده از یک تا چهار جواب زیر آن نمایش داده شده که تنها یکی از آن‌ها صحیح است.

همچنین بخوانید :

صحیح بودن یک گزینه باعث می‌شود تا استفاده از کوییزها در برخی کاربردها غیر منطقی به نظر برسد. اما استفاده از آن در موارد آموزشی که یکی از اهداف اصلی فیلم‌های بارگذاری شده در یوتیوب است؛ کاملا منطقی و به جا است.

نحوه ایجاد کوییز پست یوتیوب

برای ایجاد کوییز پست‌ها کافی است مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید. این مراحل عبارت‌اند از:

1. به بخش کامیونیتی بروید و گزینه کوییز (Quiz) را انتخاب نمایید.

اضافه شدن قابلیت کوییز پست یوتیوب

2. حال می‌توانید در قسمت پاسخ یا Answer، پاسخ صحیح را وارد کنید. در این قسمت می‌توانید علاوه بر پاسخ صحیح سه گزینه دیگر با پاسخ اشتباه نیز از طریق گزینه Add Answer وارد نموده و یک تست با نهایت چهار گزینه ایجاد کنید. البته در این قسمت باید توجه داشته باشید که پاسخ شما در هر گزینه بیشتر از 80 کارکتر نمی‌تواند باشد.

3. در مرحله بعد باید گزینه صحیح را از میان گزینه‌ها انتخاب نمایید، تا در هنگام پاسخ‌دهی مخاطبان به کوییز، گزینه صحیح برای آن‌ها نمایش داده شود.

4. پس از ایجاد گزینه‌ها و انتخاب گزینه صحیح می‌توانید یک توضیح کوتاه در خصوص پاسخ صحیح بنویسید. تا بعد از پاسخ دهی مخاطب این توضیح نمایش داده شده و علت پاسخ صحیح برای مخاطبان نیز روشن شود. در این مرحله نیز مانند مرحله قبلی یک محدودیت در تعداد کارکترها وجود دارد. به نحوی که تنها تا ۳۵۰ کارکتر اجازه توضیح خواهید داشت. البته این مرحله کاملا اختیاری است و می‌توانید از ایجاد آن صرف نظر کنید.

همچنین بخوانید :

5. در آخرین مرحله باید با انتخاب گزینه Post، کوییز خود را منتشر نمایید. در این مرحله علاوه بر انتشار در همان لحظه، می‌توانید تنظیمات را به گونه‌ای انجام دهید که کوییز در زمان دیگری که خودتان مشخص کرده‌اید منتشر شود.

کوییز پست‌ها برای چه کسانی در دسترس هستند؟

تمام اعضایی که به تب کامیونیتی دسترسی دارند، با تمامی سیستم عامل‌ها مثل اندروید، ios و …. می‌توانند از قابلیت کوییز پست یوتیوب استفاده نمایند. اصولا این تب برای کانال‌هایی که بیشتر از ۵۰۰ سابسکرایب دارند فعال است. البته نکته قابل توجه در این بخش اینجا است که تنها شرط دسترسی به این قابلیت تعداد سابسکرایب‌ها نیست؛؛ بلکه می‌توانید با وریفای کردن اکانت خود و بدون داشتن تعداد سابسکرایب بالا به کوییز پست‌ها دسترسی داشته باشید.

ایده‌های متنوع برای استفاده از کوییز پست‌ها

کوییز‌ پست‌ها می‌توانند بستر پر ایده‌ای برای تعاملات بیشتر باشند. به طور مثال در پیج‌های آموزشی می‌توانید بعد از آپلود هر فیلم آموزشی سوالاتی در خصوص آن طرح نمایید و به عنوان کوییز پست منتشر کنید تا هم مخاطبان اطلاعات خود را محک بزنند و هم شما از سطح کیفیت آموزش‌تان مطلع شوید. همچنین اگر کانال شما آموزشی ندارید نیز می‌توانید با طرح سوالات چالشی مختلف مخاطبان خود را به تعامل بیشتر دعوت نمایید. این سوالات می‌توانند در زمینه‌های مختلفی چون سوالات شخصی، اطلاعات عمومی، چالش‌های روز جهانی و …. باشد.

همچنین بخوانید :

سوالات متداول

منظور از کوییز پست یوتیوب چیست؟

کوئیز پست قابلیت جدید یوتیوب است که به تب کامیونیتی اضافه شده و امکان قرار دادن سوالات چهار گزینه‌ای با تعیین پاسخ صحیح پس از پاسخ افراد را می‌دهد.

چطور می‌توان از قابلیت کوئیز پست یوتیوب استفاده کرد؟

برای این کار کافیست به بخش کامیونیتی بروید و گزینه کوییز (Quiz) را انتخاب نمایید؛ پس از نوشتن سوال و گزینه‌های پاسخ و تعیین گزینه‌ی صحیح؛ می‌توانید با زدن روی POST، آن را منتشر کنید.

سخن پایانی

کوییزها در تمامی پلتفرم‌های تولید محتوا مثل تیک تاک، اینستاگرام و تلگرام وجود داشت و تجربه موفق آن‌ها باعث شد تا یوتیوب نیز برای جذب مخاطبان بیشتر و ایجاد قابلیت‌های پرکاربردتر برای کاربران خود، اقدام به ایجاد آن کند. در این مقاله سعی شد تا آموزش استفاده از کوییز پست یوتیوب و هرآنچه نیاز است تا درباره این قابلیت جدید یوتیوب بدانید، توضیح داده شود. تا بتوانید با استفاده از آن به بهترین نحو در جهت پیشرفت کانال خود قدم بردارید.