آموزش برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام


برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام کاری است که باید در مورد آن سریع باشید و گرنه برای همیشه آن را از دست خواهید داد. در این مقاله از پلازا، بهترین روش هایی که برای این کار وجود دارد را با هم بررسی می کنیم.

تولید محتوا در اینستاگرام این روز ها مصداق بارز فعالیت در فضای مجازی شده است و می توان گفت خیلی از کسب و کار ها به سمت آن کشیده شده اند و فعالیت در این بستر از یک مساله فوق برنامه که می تواند به رونق کار کمک کند تبدیل به یک مورد واجب شده است که اگر جدی گرفته نشود باعث می شود از رقبا جا بمانید. در میان این هیاهوی محتوا ها و حذف و ارسال محتوای جدید، همیشه مواردی پیش می آید که یکی از پست ها یا استوری های ما به اشتباه پاک شود. در این خصوص باید گفت برای برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام روش های مختلفی وجود دارد که البته محدودیت هایی هم دارند.

در این مقاله می خواهیم با هم به سراغ بررسی روش هایی که برای برگرداندن استوری پاک شده Instagram داریم برویم و ببینیم چطور می توانیم این کار را انجام دهیم.

فهرست مطالب

روش های برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام

اینستاگرام راه های مختلفی را در اختیار ما قرار داده است که می توانیم از طریق آن، کار برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام را انجام دهیم. البته این راه ها تنها دو مورد بوده و در اینجا دو مورد دیگر هم برای مواقع ضرورت معرفی می کنیم که کارهای غیر اصولی هستند و ممکن است نتوانند تمامی استوری شما را بازگرداند، اما می توانید بخشی از آن را با استفاده از آنها استخراج کرده و برای وقت هایی که از مهلت بازگردانی خارج شده اید مفید خواهند بود.

به طور کلی ۴ روش اصلی که می توان برای برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام از آنها استفاده کرد، از این قرارند:

استفاده از تنظیمات Recently Deleted

در تنظیمات اکانت اینستاگرام شما بخشی به نام تازه حذف شده ها قرار دارد که می تواند کار برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام را برای شما انجام داده و در واقع هر چیزی که پاک کرده باشید را می توانید از آن قسمت بازگردانید. برای انجام این کار می توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

  • برنامه اینستاگرام را باز کرده و به داخل پروفایل خود بروید؛
  • از گوشه بالا سمت راست آیکون گزینه ها را انتخاب کنید؛
  • از لیست تنظیمات گزینه Your Activity را انتخاب نمایید؛
  • در این قسمت گزینه Recently Deleted که با آیکون یکم سطل زباله نمایش داده می شود را انتخاب کنید؛
  • در این بخش می توانید استوری های پاک شده خود را مشاهده کنید؛
  • انگشت خود را روی استوری نگه دارید تا دو گزینه Delete و Restore به شما نمایش داده شود؛
  •  با انتخاب گزینه Restore می توانید کار برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام را انجام دهید؛

استفاده از تنظیمات Recently Deleted

دقت داشته باشید در صورتی که اشتباها این استوری را حذف کنید دیگر امکان بازگشت آن را نخواهید داشت و حذف از این بخش به منزله حذف دائمی یک استوری خواهد بود. همینطور اگر فایل خود را در اینجا پیدا نکردید، می توانید با استفاده از روش هایی که در ادامه ارائه می دهیم برای پیدا کردن آن اقدام کنید.

همچنین بخوانید :

برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام از گالری

دومین روشی که می توانید از آن برای برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام خود استفاده نمایید فایل ذخیره شده آن در گالری می باشد، زمانی که شما استوری های خود را آماده می کنید، اینستاگرام یک کپی از آنها را در گالری شما ذخیره می کند، در این حالت شما می توانید به راحتی از آنها استفاده نمایید و با استفاده از فایل استوری، یک بار دیگر استوری خود را ایجاد کنید. البته در صورتی که شما این استوری را ذخیره نکرده باشید هم باز روشی برای این کار وجود دارد و آن استفاده از اطلاعات پوشه کش است. این ویژگی برای کاربران گوشی های اندرویدی به سادگی در دسترس می باشد.

برای این کار می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

Android/data/com.instagram.android/cache

در این پوشه می توانید پوشه ای به نام Image را مشاهده کنید که حاوی تصاویری است که استوری کرده بودید. در صورتی فایل ستوری مورد نظر خود را در این بخش هم پیدا نکردید می توانید از روش بعدی استفاده کنید.

بازیابی اطلاعات با ریکاوری

این روش آخرین چاره است و قطعیتی هم در آن وجود ندارد. در این روش برای برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام باید روی این موضوع تکیه کنیم که این اطلاعات زمانی در گوشه کش و فایل های گوشی شما ذخیره شده بوده و روی آن وجود داشته است، حالا باید به فکر بازگرداندن آن بر اساس فایل های موجود باشیم. ابزار هایی هستند که می توانند در این خصوص به شما کمک کنند. در صورتی که سری به مقاله قویترین نرم افزار ریکاوری اندروید بزنید می توانید فهرستی از برنامه‌هایی که در این کار به شما کمک می کنند را در اختیار داشته باشید.

البته باید گفت معمولا برنامه EaseUS MobiSaver به عنوان بهترین برنامه ای که از پس بازیابی اطلاعات مربوط به شبکه های اجتماعی بر می آید، شناخته می شود. شما می توانید برنامه موبی سیور را دانلود و نصب کرده و مسیر پوشه کش را برای آن مشخص کنید تا کار ریکاوری اطلاعاتی که در آن بوده است را برای شما انجام دهد. البته باید در نظر داشت که اگر زمان زیادی از این موضوع گذشته باشد، اطلاعاتی که به شما می دهد چندان دلچسب نخواهد بود و ممکن است عکس مورد نظر شما یا بازیابی نشود و یا افت کیفیت شدیدی داشته باشد.

بازیابی اطلاعات با ریکاوری

بهتر است برای جلوگیری از این دردسر ها، تدابیری را بیندیشید که اگر به اشتباه یک استوری یا پست را پاک کردید به دردسر نیفتد و برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام در همان تلاش های اولیه و راه های اصولی برای شما کار کند. روشی که به وسیله آن می توانید این کار را انجام دهید، در ادامه با هم بررسی می کنیم.

همچنین بخوانید :

برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام با استفاده از Archive

در این روش شما می توانید استوری های پاک شده را هم از آرشیو هم بازگردانید، البته به شرطی که این قابلیت را روی گوشی خود فعال کرده باشید. در این خصوص در ابتدای مقاله هم صحبت کردیم و گفتیم که استوری هایی که زودتر از موعد نمایش حذف شوند در این قسمت نشان داده نمی شود، اما اگر ویژگی ذخیره سازی روی آن را فعال کنید، دیگر لازم نیست نگران از بین رفتن استوری های خود باشید و دردسر هایی که قبلا گفته شد را به جان بخرید. در واقع این مورد یکی از مصادیق مهم ضرب المثل «پیشگیری بهتر از درمان است» می باشد!

برای فعال شدن قابلیت برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام از این قسمت مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • برنامه اینستاگرام را باز کنید و به بخش دوربین بروید؛
  • از پوشه بالا و سمت راست آیکون چرخ دنده را انتخاب کنید؛
  • از لیست تنظیمات وارد بخش Story شوید؛
  • از گزینه های این بخش کلید Save Story to Gallery و Save Story to Archive را فعال کنید؛

برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام با استفاده از Archive

در این حالت وقتی که شما استوری های خود را پاک کنید، هم در آرشیو و هم در گالری موبایل می توانید به آنها دسترسی داشته باشید و درگیر مسائل گفته شده نخواهید شد.

چرا استوری های ما از دسترس خارج می شوند؟

مطمئنا وقتی شما به دنبال برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام به این مقاله آمده اید، تجربه کار کردن با آنها را داشته اید. روند استوری در اینستاگرام به این صورت است که بعد از ۲۴ ساعت این استوری ها برای شما آرشیو شده و می توانید کاملا به آنها دسترسی داشته باشید. این دسترسی می تواند به صورت دانلود کردن آنها، بازنشر آنها و یا نمایش آنها در هایلایت ها به کاربرانی باشد که از پروفایل شما بازدید می کنند. اما باید گفت حالاتی هم وجود دارد که باعث می شود این استوری کلا از دسترس خارج شود و به طور کامل حذف شود.

همچنین بخوانید :

در صورتی که استوری خود را قبل از تکمیل نمایش آن، یعنی زودتر از ۲۴ ساعت حذف کنید، دیگر امکان دسترسی به آن مانند سایر استوری ها را نخواهید داشت. شاید به نظر برسد که این کار دور از ذهن است، اما در خیلی از موارد اشتباهات سهوی انجام می گیرد و ممکن است یک پست به هر دلیلی پاک شود. در اینجاست که روش های مختلف برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام می تواند برای شما حکم طلا را داشته باشد.

چرا استوری های ما از دسترس خارج می شوند؟

در این خصوص باید گفت که هرچند اینستاگرام فرض می کند که این محتوا دیگر برای شما جالب نیست و ترجیح می دهید که آن را کلا حذف نمایید. اما مدت کوتاهی به شما زمان خواهد داد که در صورتی نیاز به سراغ آن رفته و استوری خود را بازیابی کنید. این مدت زمان برای استوری ها ۲۴ ساعت و برای پست ها و ریلز هایی که حذف کرده اید ۳۰ روز خواهد بود. پس دقت داشته باشید تنها زمانی که برای برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام دارید، یک مهلت ۲۴ ساعته است.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی روش هایی گرداختیم که می توانید به وسیله آنها کار برگرداندن استوری پاک شده اینستاگرام را انجام دهید. در این خصوص شما می توانید از سابقه فعالیت های خود استوری های پاک شده را بازگردانی کنید که تنها ۲۴ ساعت برای این کار فرصت دارید، اگر از این روش موفق نشدید، فایل های ذخیره شده در پوشه کش به شما کمک می کنند و اگر در آنجا هم چیزی پیدا نکردید، برنامه های ریکاوری می توانند این کار را برای شما انجام دهند. برای جلوگیری از این دردسر ها می توانید ذخیره سازی استوری ها در گالری و آرشیو را فعال کنید که آموزش آن هم ارائه شد. در صورتی که در این مورد سوال یا نظری داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.





منبع