معرفی سریال ترکی اگر برگردم ؛ داستان، بازیگران و نمرات


سریال ترکی اگر برگردم تولید کشور ترکیه است که در سال 2023 منتشر شده است. با ما همراه باشید تا بیشتر با سریال Dönence آشنا شویم.

ژانر سریال Dönence رمانتیک و درام است. گوخان یلدیز (Gökhan Yıldız) خالق سریال Dönence است. سمیه آیدوغان (Sümeyye Aydoğan)، جانر تپچو (Caner Topcu)، دیدم انسلل (Didem İnselel) و امره کینای (Emre Kinay) بعضی از بازیگران این سریال هستند. زمان پخش سریال ترکی اگر برگردم اولین بار در تاریخ 4 جولای 2023 برابر با 13 تیر 1402 از Kanal D بود و پخش آن تا تاریخ 8 آگوست 2023 برابر با 17 مرداد 1402 ادامه خواهد داشت. تعداد قسمت های سریال ترکی اگر برگردم 6 اپیزود است که بر اساس سایت آی‌ام‌دی‌بی تا الان 4 قسمت از آن منتشر شده است. همچنین مدت هر قسمت آن حدود 2 ساعت است. در ادامه این مقاله مختصر از پلازا به معرفی سریال Dönence می‌پردازیم و بیشتر درباره داستان و بازیگران و نقدهای این سریال صحبت می‌کنیم.

فهرست مطالب:

داستان سریال ترکی اگر برگردم

سریال Dönence

وردا و جم دو دختر به نام‌های گچه و گلچه دارند. زندگی در یک شهر بزرگ و شلوغی مانند استانبول (Istanbul) هم برای گلچه و هم برای خانواده‌اش خیلی سخت شده است. وردا پس از پیدا کردن Ata Surf Club در فوچا (Foça) برای کودکان خاص به همسرش جم پیشنهاد می‌دهد که به فوچا بروند. این برای گچه که می‌خواهد در استانبول بماند و قصد رفتن به دانشگاه و همچنین آرزوی تولید موزیک با امیر (Emir) را دارد باعث به وجود آمدن مشکل می‌شود. اما تمام رویاهای او باید برای مدتی متوقف شود. او در نهایت با خانواده‌اش به فوچا می‌رود.

گچه که زندگی خود را دگرگون شده می‌یابد، با یک پسر خوش‌تیپ به اسم اوزگور که مربی باشگاه قایقرانی است آشنا می‌شود. او پس از از دست دادن پدر و مادرش در یک آتش‌سوزی به مراقبت از برادرش روزگار (Rüzgar) که مبتلا به سندرم آسپرگر (Asperger’s Syndrome)‌ است می‌پردازد. پس از مدتی گچه از اوزگور یاد می‌گیرد که بالغ‌تر از گذشته به زندگی نگاه کند و همچنین اوزگور از گچه زندگی کردن در لحظه را یاد می‌گیرد. پس از مدتی امیر نیز به فوچا می‌آید. برای ادامه داستان می‌توانید به تماشای سریال ترکی اگر برگردم بپردازید.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال ترکی اگر برگردم و نقش آن‌ها در سریال    

در ادامه با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های سریال اگر برگردم که حضور آن‌ها در این مجموعه بیشتر بود آشنا خواهیم شد.

سمیه آیدوغان در نقش گچه

بررسی سریال ترکی اگر برگردم

سمیه آیدوغان یک بازیگر ترکیه‌ای است که در تاریخ 2 آوریل 1999 برابر با 13 فروردین 1378 در استانبول متولد شد. از جمله آثار دیگر چند سال اخیر که او نیز در آن‌ها حضور داشته است می‌توان Akif محصول سال 2020 و  My Dad, My Hero محصول سال 2021 را نام برد. سمیه آیدوغان در سریال ترکی اگر برگردم در نقش کاراکتر گچه (Gece) حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

جانر تپچو در نقش اوزگور

معرفی سریال Dönence

جانر تپچو یک بازیگر ترکیه‌ای است که در تاریخ 25 ژوئن 1997 برابر با 4 تیر 1376 در استانبول متولد شد. Evrensel Dongu: Zamansal Yolculuk محصول سال 2019 و Hic محصول سال 2021 از جمله آثار سال‌های اخیر هستند که او در آن‌ها بازی کرده است. جانر تپچو در سریال Dönence ایفای نقش کاراکتر اوزگور (Özgür) را بر عهده داشته است.

همچنین بخوانید :

دیدم انسلل در نقش وردا

بازیگران سریال ترکی اگر برگردم

دیدم انسلل یک بازیگر ترکیه‌ای است که در تاریخ 13 جولای 1976 برابر با 22 تیر 1355 متولد شد. Kasaba Doktoru محصول سال 2022 از جمله سریال‌های دیگری است که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است. دیدم انسلل در سریال اگر برگردم در نقش کاراکتر وردا (Verda) بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

امره کینای در نقش جم

دانلود سریال Dönence

امره کینای یک بازیگر ترکیه‌ای است که در تاریخ 5 مارس 1970 برابر با 14 اسفند 1348 در استانبول متولد شد. او در آثاری مانند Empire of the Wolves محصول سال 2005 و Insaat محصول سال 2003 حضور داشته است. امره کینای در سریال Dönence به ایفای نقش کاراکتر جم (Cem) پرداخته است.

همچنین بخوانید :

نقد سریال Dönence و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات سریال ترکی اگر برگردم و نقدهای آن می‌پردازیم. این سریال در سایت‌ معروف فیلم و سریال آی‌ام‌دی‌بی نمره 7 از 10 را به دست آورده است. البته این نمره از تعداد کاربران بسیار کمی به دست آمده است. بعضی از بینندگان که در نقدهای خود این سریال را تحسین کرده‌اند به این موضوع پرداخته‌اند که سریال ترکی اگر برگردم مانند بسیاری از درام‌های خوب تلویزیونی توانایی منحصر به فردی در جذب مخاطبان دارد و آن‌ها را به دنیایی مملو از احساس و دارای شخصیت‌هایی با زندگی مشابه آن‌ها و داستان‌های جذاب منتقل می‌کند. بعضی از مخاطبان دیگر نیز بازی بازیگران این سریال را تحسین کرده‌اند.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

در این مقاله از پلازا به بررسی سریال ترکی اگر برگردم پرداختیم و از داستان و بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. البته هنوز نقدهای زیادی درباره این سریال منتشر نشده است و نقدهای مثبت کمی که در این مقاله قرار گرفته است به این معنی نیست که این سریال ایرادی ندارد. برای خواندن نقدهای بیشتر می‌توانید کمی منتظر بمانید تا پخش این سریال به پایان برسد.

به طور خلاصه سریال ترکی اگر برگردم از آن‌جا شروع می‌شود که یک خانواده برای کمتر شدن سختی‌های یکی از دو دخترشان که تحمل شلوغی‌ها را ندارد، از استانبول به فوچا می‌روند و در آن‌جا دختر دیگر آن‌ها با پسری آشنا می‌شود که برادرش سندروم آسپرگر دارد. اگر از سریال‌‌های رمانتیک خوشتان می‌آید و می‌خواهید بیشتر با داستان و شخصیت‌های آن آشنا شوید می‌توانید دانلود سریال Dönence را شروع کنید و پس از تماشای آن نظر خود را در مورد این سریال و نمره‌ای که از ده به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

منتخب کاربران