معرفی فیلم عاشقانه بیمار بزرگ (The Big Sick)


فیلم بیمار بزرگ (The Big Sick) یک فیلم آمریکایی در ژانر کمدی و عاشقانه است که در سال 2017 اکران شد. این فیلم چالش‌های یک زوج بین‌‌المللی و تقابل فرهنگها را، براساس داستانی واقعی به تصویر کشیده است.

تماشای یک فیلم عاشقانه کمدی می‌تواند لحظات شاد و مفرحی برای ما بیافریند. فیلم بیمار بزرگ (The Big Sick) یک فیلم آمریکایی محصول سال 2017، به کارگردانی مایکل شوالتر (Michael Showalter) است. امیلی وی گوردون (Emily V. Gordon) و کمیل نانجیانی (Kumail Nanjiani) نویسندگان فیلمنامه هستند و آن را براساس داستان واقعی زندگی خود نوشته‌اند. ژانر فیلم The Big Sick درام، کمدی و عاشقانه است و داستان زندگی و چالش‌های یک زوج بین‌المللی را به تصویر کشیده است. تاریخ اکران فیلم بیمار بزرگ در سینماها 23 ؤوئن 2017 (2 تیر 1396) بود ولی اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس به روی پرده رفت. این درام عاشقانه تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های مستقل سال شد و نمرات بسیار خوبی از سوی منتقدین و بینندگان دریافت کرد. مدت زمان فیلم The Big Sick دو ساعت (120 دقیقه) است.

این مقاله از پلازا به بررسی فیلم سینمایی بیمار بزرگ اختصاص یافته است. قصد داریم داستان فیلم را بخوانیم، با بازیگران آن آشنا شویم و سپس نگاهی به نمرات و نظرات منتقدین بیندازیم. پیشنهاد می‌کنیم از مقاله بهترین فیلم‌های عاشقانه جهان و مقاله بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ نیز غافل نشوید.

فهرست مطالب

داستان فیلم بیمار بزرگ

بررسی فیلم سینمایی بیمار بزرگ معرفی فیلم The Big Sick 2017

پیش از هرچیز بهتر است خلاصه فیلم سینمایی بیمار بزرگ را با هم بخوانیم. همانطور که در مقدمه اشاره شد داستان فیلم براساس یک داستان واقعی و درباره زندگی یک زوج بین‌المللی است. کمیل، یک کمدین جوان است که خانواده‌‌اش سال‌ها پیش از پاکستان به آمریکا مهاجرت کرده‌اند. او یک شب به طور اتفاقی با امیلی، دانشجوی آمریکایی مقطع کارشناسی ارشد آشنا می‌شود. رابطه بین این دو جدی‌تر می‌شود و با ابتلا امیلی به یک بیماری مرموز، اکنون کمیل باید با انتظارات خانواده، تقابل فرهنگی دو خانواده و احساسات واقعی خود روبرو شود.

همچنین بخوانید :

هنرپیشه های فیلم سینمایی بیمار بزرگ

نکته جالب در این بخش این است که تقریبا همه شخصیت‌های فیلم با الگوبرداری از شخصیت‌های دنیای واقعی اجرا شده‌اند، به غیر از رومانو و هانتر (والدین امیلی) که هیچ ربطی به والدین واقعی امیلی گوردون ندارند. هالی هانتر در مصاحبه‌ای گفت که پیش از ایفای نقش هیچ تماسی با مادر امیلی نداشته، زیرا می‌خواسته آزادی خود را با شخصیت احساس کند.

در ادامه مروری بر بیوگرافی چند تن از بازیگران فیلم بیمار بزرگ داریم.

کمیل نانجیانی در نقش نسخه‌ای داستانی از خودش

مدت زمان فیلم The Big Sick هنرپیشه های فیلم سینمایی بیمار بزرگ

کمیل علی نانجیانی (Kumail Ali Nanjiani) بازیگر و استندآپ کمدین پاکستانی-آمریکایی است. او متولد 2 می 1978، برابر با 12 اردیبهشت 1357، درشهر کراچی پاکستان است. وی در 18 سالگی به آمریکا نقل مکان کرد و در دو رشته علوم کامپیوتر و فلسفه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. سپس به شیکاگو رفت و فعالیت خود به عنوان استندآپ کمدین را آغاز کرد. کمیل در بازیگری با نقش دینش در سریال Silicon Valley (2014-219) و فیلم بیمار بزرگ شناخته شد.از دیگر کارهای او می‌توانیم فیلم Eternals (2021) و سریال  Welcome to Chippendales ازسال 2022 تا کنون را نام ببریم. نانجیانی در سال 2018 به عنوان یکی از 100 فرد تاثیرگذار دنیا از سوی مجله تایم معرفی شد.

زویی کازان در نقش امیلی گاردنر

ژانر فیلم The Big Sick تاریخ اکران فیلم بیمار بزرگ

زویی سویکورد کازان (Zoe Swicord Kazan) بازیگر، نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس آمریکایی تولد 9 سپتامبر 1983 (18 شهریور 1362) است. ولدین او نیکولاس و رابین، هر دو فیلمنامه‌نویس و خواهرش مایا بازیگر هستند.  زویی بازیگری را از سال 2003 با فیلم Swordswallowers and Thin Men آغاز کرد. او را اخیرا در آثاری نظیر فیلم The Kindness of Stranger (2019)، فیلم She Said (2021) و سریال Clickbait (2021) دیده‌ایم. نقش‌آفرینی زویی  در فیلم It’s Complicated (2009) از سوی جامعه منتقدین فیلم دیترویت به عنوان یک اجرای خارق‌العاده انتخاب شد. همچنین وی نامزد جایزه امی و جایزه ستلایت برای حضور در سریال Olive Kitteridge شده است.

هالی هانتر در نقش بث گاردنر (مادر امیلی)

بازیگران فیلم بیمار بزرگ خلاصه فیلم سینمایی بیمار بزرگ

هالی هانتر (Holly Hunter) بازیگر آمریکایی متولد 20 مارس 1958، برابر با 29 اسفند 1336، است. او بازیگری را از سال 1981 آغاز کرد و در سال 1993 برای ایفای نقش آدا مک‌گریث در فیلم The Piano  برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. وی سه بار دیگر، برای فیلم Broadcast News (1987)، فیلم The Firm (1993) و فیلم Thirteen (2003) نیز نامزد جایزه اسکار شده است. هالی آخرین بار در سال 2018 با صداپیشگی انیمیشن Incredibles 2 در سینما حضور داشت و هم اکنون مشغول بازی در فیلم Hurricanna است که مراحل پس از تولید را می‌گذراند. احتمالا هالی را با نقش رائه در سریال Succession (2019) و نقش آرپی مسکیم در سریال Mr. Mayor (2021-22) می‌شناسید.

ری رومانو در نقش تری گاردنر (پدر امیلی)

نقد فیلم بیمار بزرگ نمرات فیلم سینمایی بیمار بزرگ

ریموند آلبرت رومانو (Raymond Albert Romano) استندآپ کمدین، بازیگر و فیلمنامه‌نویس است. وی متولد 21 دسامبر 1957 (30 آذر 1336) در شهر نیویورک است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1989 آغاز کرد و با نقش ریموند بارون در سیتکام Everybody Loves Raymond (1996-2005) به شهرت رسید؛ سریالی که برای او جایزه امی (یکی برای بازیگری و دوتا برای تهیه‌کنندگی) را به ارمغان آورد. اگر اهل تماشای انیمیشن باشید او را با صداپیشگی منی در فرنچایز عصر یخبندان می‌شناسید، اثری که دو نامزدی جایزه گرمی و دو برد جایزه گلدن گلوب را برای او به همراه داشت. ری ایفاگر نقش بیل بوفالینو در فیلم جنایی The Irishman (2019) و نقش ریک در سریال Get Shorty (2017-19) بوده است.

همچنین بخوانید :

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از بازیگران فیلم The Big Sick را با هم می‌خوانیم:

  • آنوپام کر (Anupam Kher) در نقش عظمت نانجیانی، پدر کمیل
  • زنوبیا شروف (Zenobia Shroff) در نقش شارمین نانجیانی، مادر کمیل
  • عادل اختر (Adeel Akhtar) در نقش نوید نانجیانی، برادر کمیل
  • بو برنهام (Bo Burnham) در نقش سی جی
  • آیدی برایانت (Aidy Bryant) در نقش مری
  • کرت براونولر (Kurt Braunohler) در نقش کریس
  • ولا لاول (Vella Lovell) در نقش خدیجه

نقد فیلم بیمار بزرگ

فیلم The Big Sick اولین بار در 20 ژانویه 2017 (1 بهمن 1395) در جشنواره فیلم ساندنس به روی پرده رفت. کمپانی آمازون استودیو و کمپانی لاینزگیت حق توزیع آن را خریداری کرده و ابتدا در تاریخ 23 ژوئن 2017 (2 تیر 1396) به صورت محدود، در در تاریخ 14 جولای (23 تیر) به صورت گسترده به سالن‌های سینما فرستادند. این فیلم مستقل که با بودجه‌ای معادل 5 میلیون دلار ساخته شده بود، فروشی حدود 56 میلیون دلار داشت و بدین ترتیب تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های مستقل سال 2017 شد. فیلم بیمار بزرگ از سوی انستیتو فیلم آمریکا به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال انتخاب شد و نامزدی جایزه اسکار در بخش بهترین فیلمنمه را نیز به دست آورد.

انتقاداتی نیز به فیلم بیمار بزرگ وارد بود. از جمله اینکه زنان آسیای جنوبی را به عنوان افرادی کلیشه‌ای و نامطلوب به تصویر کشیده بود. همچنین ولا لاول که اصالتا اهل آسیای جنوبی است، ایفاگر نقش یک فرد عاشق با لهجه تند پاکستانی است. این فیلم از سوی بینندگان در وبسایت IMDb نمره 7.5 از 10 را گرفته که نمره خوبی محسوب می‌شود. منتقدین نیز نقدهای مثبتی برای آن نوشته‌اند و در میان 303 نقد وبسایت راتن تومیتوز 98% آنها نقد مثبت ارزیابی شده است. در ادامه نگاهی به نظرات و نمرات فیلم سینمایی بیمار بزرگ داریم.

فیلم The Big Sick داستان فیلم بیمار بزرگ

IGN/ جمعی از نویسندگان: 100

کمیل نانجیانی و امیلی گوردون داستان خود را به شیوه‌ای خنده‌دار و بسیار جذاب، که احساس ارزشمندی و اصولی ندارد و از ابتدا تا انتها قابل ارتباط و جذاب است، بیان کرده‌اند.

Christian Science Monitor/ پیتر راینر: 91

در این فیلم رومانو به عنوان مردی که از شرایط و شکاف‌های ازدواج خود غافلگیر شده، در این نقش بسیار تاثیرگذار است. در مورد هانتر نیز او بهترین کارش از زمان فیلم Broadcast News را تحویل داده است.

همچنین بخوانید :

Los Angeles Times/ جاستین چانگ: 80

فیلم The Big Sick هم یک کمدی لذت‌بخش است و هم یک نقطه عطف ناتمام. و با کمی شانس، روزی به تماشای آن بازمی‌گردیم که دیگر یک نقطه عطف به نظر نمی‌رسد.

New York Post/ سارا استوارت: 75

این فیلم عمدتا نمایش نانجیانی است. تکه‌هایی از استندآپ هوشمندانه و متقابل فرهنگی او در کنار اجراهای کمیک دوستانش، که یکی از آنها آیدی برایانت است، که از SNL پخش می‌شود.

فیلم بیمار بزرگ فیلم The Big Sick

TheWrap/ آلونسو دورالده: 70

در حالی که فیلم بیمار بزرگ همیشه یک موفقیت کامل نیست، یک نوع داستان عاشقانه خنده‌دار است که بسیار عجیب‌تر از آن است که واقعی باشد.

Movie Nation/ راجر مور: 63

فیلم The Big Sick از برخی کامبک‌های قدیمی نانجیانی به حادثه 11 سپتامبر، برخی مشاهدات پشت صحنه‌های کلوپ کمدی و همچنین اجراهای شگفت‌انگیز و صمیمی 3 بازیگر اصلی که نقش خود و یک داستان شخصی طولانی را تا آخر بر دوش دارند، به خوبی استفاده کرده است.

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا با معرفی فیلم The Big Sick 2017 در کنار شما بودیم. داستان فیلم را دانستیم، با بازیگران آن آشنا شدیم و نگاهی به افتخارات فیلم و نظرات منتقدین داشتیم. فیلم بیمار بزرگ یک اثر کمدی عاشقانه است که تماشای آن به همه دوستداران فیلم، به خصوص ژانر عاشقانه به شدت پیشنهاد می‌شود. نظر شما درباره فیلم چیست؟ آن را تماشا کرده‌اید؟ آیا تمشای آن را به دوستان خود توصیه می‌کنید؟ نظرات خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران



منبع