معرفی گوشی ریلمی 11 4G + مشخصات


گوشی ریلمی 11 4G یکی از گوشی‌های میان‌رده سال ۲۰۲۳ به‌حساب می‌آید. در این مطلب پلازا می‌خواهیم با این گوشی و امکانات آن بیشتر آشنا شویم.

بدون شک امروزه بیشتر ما دیگر با کمپانی چینی ریلمی آشنا هستیم و می‌دانیم که چه گوشی‌های مختلفی را تولید می‌نماید. یکی از گوشی‌هایی که در چند ماه اخیر توسط کمپانی ریلمی معرفی و به بازار عرضه شد گوشی ریلمی 11 4G بود که طرفداران مختلف زیادی را پیدا کرده است و به همین دلیل بهتر است که بیشتر درباره این گوشی صحبت کنیم و اطلاعات کامل‌تری درباره آن به دست بیاوریم؛ پس بهتر است که در ادامه همراه ما باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی Realme 11 4G

ویژگی‌ها گوشی Realme 11 4G
نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپر امولد با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰x۲۴۰۰
پردازنده هلیو G99
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
سیستم عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری Realme UI 4
حافظه داخلی / رم ۱۲۸ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
۲۵۶ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
دوربین‌ ۲ + ۱۰۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژر ۶۷ واتی
قیمت از ۸ میلیون تومان

بررسی فنی گوشی ریلمی 11 4G

از آنجایی‌که Realme 11 4G برای اولین ‌بار در تاریخ ۳۱ جولای ۲۰۲۳ به‌صورت هم زمان معرفی و به بازار عرضه شد، اطلاعات کاملی درباره مشخصات فنی این گوشی در دستان ما قرار گرفته است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که حتماً قبل از خرید درباره مشخصات فنی گوشی ریلمی 11 4G اطلاعات کسب نمایید.

این گوشی با قیمت نسبتاً خوبی که دارد ممکن است که مورد توجه خیلی از عزیزان قرار بگیرد و دوست داشته باشند تا این محصول را خریداری کنند. به همین دلیل است که توجه به مشخصات فنی برای خرید یک گوشی میان‌رده خوش ‌قیمت بسیار مهم و حائز اهمیت است.

طراحی گوشی ریلمی 11 4G

گوشی ریلمی 11 4G طراحی نسبتاً جمع و جوری دارد و به همین دلیل گوشی خوش دستی به‌حساب می‌آید. علاوه‌ بر آن وزن این گوشی نیز حدوداً ۱۷۵ گرم براورد شده است که گوشی سبکی به ‌حساب می‌آید و در دست گرفتن آن برای مدت زمان طولانی خیلی دستان شما را خسته نخواهد کرد. قسمت جلویی این گوشی با استفاده از شیشه فشرده ساخته شده است و لبه‌هایی کاملاً تخت دارد. علاوه‌بر آن دوربین سلفی نیز در گوشه سمت چپ تصویر جای گرفته است. در قسمت پشتی نیز دوربین‌های اصلی قرار دارند که در درون یک فریم گرد فلزی به‌صورت متقارن کنار هم قرار گرفته‌اند.

ظاهر گوشی ریلمی 11 4G

همچنین بخوانید :

فریم پشتی این گوشی از پلاستیک مقاوم ساخته شده است که دارای روکش مات است. به همین خاطر اثر انگشت شما روی آن باقی نخواهد ماند و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده نمایید. دکمه‌های تنظیم صدا و خاموش روشن ‌کردن گوشی نیز در قسمت راست گوشی قرار گرفته‌اند. بر اساس صحبت‌های سازنده این گوشی تنها در دو رنگ مشکی و طلائی تولید شده و به بازار عرضه خواهد شد و در حال حاضر رنگ‌های دیگری برای این محصول موجود نیست. به‌طور کلی این گوشی طراحی خوب و قابل ‌قبولی دارد، اما چیزی نیست که بتواند شما را شگفت‌زده کند.

صفحه ‌نمایش گوشی ریلمی 11 4G

صفحه‌ نمایش گوشی ریلمی 11 4G نیز عملکرد خوبی از خود نشان داده است. این گوشی از یک صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی برخوردار است که رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ را برای شما عزیزان به ارمغان خواهد آورد و می‌توانید از رزولوشن بالای آن نهایت استفاده را ببرید. باید اشاره کرد که کمپانی ریلمی برای ساخت این صفحه ‌نمایش از پنل‌هایی با تکنولوژی امولد استفاده کرده است. این تکنولوژی موجب می‌شود تا صفحه‌نمایش بتواند رنگ‌هایی تازه‌تر و زنده‌تر را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد و می‌تواند کیفیت بالایی داشته باشد.

گوشی ریلمی 11 4G

طرحی این صفحه ‌نمایش به‌گونه‌ای است که تقریباً ۸۴.۴ کل فضای جلوی گوشی را صفحه ‌نمایش تشکیل داده است و فضای خالی دارد. این فضای خالی زمانی بیشتر به چشم خواهد امد که رنگ طلائی این گوشی را خریداری کرده باشید که بدلیل عدم هم خوانی رنگ‌ها فضای خالی بیشتر به چشم خواهد آمد. همچنین این گوشی هوشمند از رفرش ریت ۹۰ هرتزی برخوردار است و موجب می‌شود صفحه‌ نمایش این گوشی خیلی برای گیم مناسب نباشد. البته که این صفحه ‌نمایش شدت روشنایی بالایی دارد و می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیت روشنایی برای شما به ارمغان بیاورد تا در محیط‌های پر نور مشکلی با صفحه‌ نمایش گوشی نداشته باشید.

همچنین بخوانید :

پردازنده

اگر اهل گیم هستید و دوست دارید با گوشی جدید خود تمامی بازی‌ها را تجربه نمایید، نیاز است که حتماً به قسمت پردازنده‌های گوشی توجه لازم را داشته باشید. در همان ابتدای کار باید عرض کنیم که پردازنده‌های گوشی ریلمی 11 4G عملکرد خیلی مناسب در اجرای بازی‌های دسته اول ندارد.

این گوشی از پردازنده‌ هلیو G99 استفاده می‌کند. این پردازنده با فناوری ۶ نانومتری ساخته شده است و دارای ۸ هسته است. با کمک این پردازنده به خوبی می‌توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید و مشکلی نداشته باشید. به‌طور کلی این پردازنده از دو هسته Cortex-A 76 که ۲.۲ گیگاهرتز قدرت دارد و ۶ هسته Cortex-A55 که ۲.۰ گیگاهرتز قدرت دارد تشکیل شده است. دو هسته اول برای انجام کارها و بازی‌های سنگین و هسته‌های دیگر برای انجام کارهای روزمره طراحی شده اند.

گوشی ریلمی 11 4G

در حال حاضر این گوشی از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 نیز برخوردار است که می‌تواند بازی‌های مختلف را پردازش کند. به‌طور کلی مجموع این پردازنده‌ها در انجام بازی‌های مختلف به مشکل می‌خورند و ممکن است شما در مواقع مختلف لگ و داغ ‌شدن بیش از حد گوشی را تجربه نمایید.

همچنین بخوانید :

رم و کارت حافظه

علی‌رغم این که بیشتر گوشی‌ها از حافظه رم متفاوت برای نسخه‌های مختلف گوشی خود استفاده می‌کنند، این گوشی در همه مدل‌ها از حافظه رم یکسانی برخوردار است. به‌طور کلی گوشی ریلمی 11 4G دارای ۸ گیگابایت رم است که سرعت خوب و قابل ‌قبولی دارد. بهتر است که درباره حافظه داخلی این گوشی نیز صحبت‌هایی داشته باشیم. در حال حاضر این گوشی در دو نسخه با میزان حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت به بازار عرضه شده است که هر دو نسخه نیز از رم ۸ گیگابایت برخوردار هستند و فرقی با هم ندارند.

گوشی ریلمی 11 4G

به گفته سازنده نوع حافظه داخلی این گوشی نیز UFS 2.2 است که سرعت خوبی برای انتقال داده‌ها دارد. این موضوع باعث می‌شود تا گوشی در مواقع استفاده‌های معمولی سرعت خوبی داشته باشد و خیلی ساده و روان در دستان شما عزیزان اجرا گردد و مشکلی نداشته باشد. باید اشاره کرد که این گوشی در کنار این امکانات از کارت حافظه SD نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید روی گوشی نصب کنید. در حال حاضر درگاه کارت حافظه اضافی این گوشی در گوشه سمت چپ گوشی طراحی شده است که اسلات‌های سیم‌کارت نیز در همین ناحیه قرار گرفته است.

دوربین گوشی ریلمی 11 4G

به‌طورکلی گوشی ریلمی 11 4G دارای دو دوربین در قسمت پشتی است. شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که پس چرا 4 حفره در پشت گوشی قرار دارد؟ در جواب باید گفت که یکی از این حفره‌ها تزئینی بوده و اصلاً هیچ کاربردی ندارد و حفره دومی نیز LED گوشی در آن قرار گرفته است.

دوربین اصلی این گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی بوده و لنز آن از نوع واید یا همان عریض است. این لنز ۲۵ میلی متری دارای قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز بوده و دریچه دیافراگم آن نیز ۱.۶۷ خواهد بود و می‌تواند عکس‌های مناسبی را برای شما عزیزان ثبت نماید. همچنین یک لنز ۲ مگاپیکسلی نیز در کنار این لنز واید قرار گرفته است که این لنز وظیفه تشخیص عمق تصاویر را خواهد داشت و می‌تواند در عکاسی‌های مختلف کاربرد داشته باشد. شما به راحتی می‌توانید با این لنزها تصاویر پانوراما و HDR خودکار را تجربه نمایید.

گوشی ریلمی 11 4G

باید اشاره کرد که این گوشی از یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با لنز واید ۲۷ میلی متری نیز برخوردار است. جفت دوربین‌های عقب و جلو قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080p را دارا هستند و این فیلم برداری با فریم ریت ۳۰ فریم بر ثانیه ظبط و ذخیره خواهد شد.

همچنین بخوانید :

قیمت و تاریخ عرضه گوشی Realme 11 4G

اگر تا به الان مشخصات فنی را خوانده‌اید و قصد خرید این محصول را دارید بهتر است که در ادامه درباره قیمت و تاریخ عرضه گوشی ریلمی 11 4G نیز صحبت کنیم تا اطلاعات شما در این زمینه کاملاً تکمیل باشد و آمادگی کامل برای خرید این گوشی را داشته باشید. این گوشی برای اولین‌بار در روز ۳۱ جولای توسط کمپانی سازنده معرفی شد. اما نکته جالب اینجا است که روز عرضه و معرفی این گوشی در یک روز بود و دقیقاً همان روز که گوشی معرفی گردید به بازار نیز عرضه شد و حال شما می‌توانید آن را سفارش داده و خریداری کنید.

در زمان عرضه این گوشی به بازار قیمت حدوداً ۲۸۰ یورو روی آن گذاشته شد و شما می‌توانید همین الان این گوشی را با این قیمت خریداری کرده و استفاده‌های لازم را از آن ببرید. اگر بخواهیم قیمت آن را رده بندی کنید در رده گوشی‌های خوش‌قیمت قرار خواهد گرفت.

قیمت گوشی ریلمی 11 4G

البته که همان‌طور که توضیح دادیم این گوشی در قسمت پردازنده کمی ضعیف عمل کرده است. شاید شما بتوانید با همین قیمت گوشی‌های بهتری خریداری کنید که در زمینه گیمینگ نیز بهتر عمل کنند و بتوانند کار شما عزیزان را راه بیندازند تا بازی‌های جدید را بدون مشکل تجربه نمایید.

همچنین بخوانید :

در نهایت با معرفی گوشی ریلمی 11 4G همراه شما عزیزان بودیم و این گوشی چینی که به‌تازگی عرضه شده است را به شما عزیزان معرفی کردیم. به‌صورت مختصر این گوشی قیمت خوب و معمولی دارد؛ اما قدرت آن در بخش سخت‌افزاری آن چنان بالا نیست و به درد اجرای بازی‌های روز دنیا نمی‌خورد و باید حواستان باشد. اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده معمولی برای انجام کارهای روزمره خود از جمله برقراری تماس تلفنی و چک ‌کردن شبکه‌های اجتماعی هستید، این گوشی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما عزیزان باشد.

منتخب کاربران



منبع