معرفی گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G و ویژگی های آن


اگر شما نیز می‌خواهید موبایل اقتصادی جدید کره‌ای‌ها یعنی گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G را خریداری نمایید؛ بهتر است که در ادامه این مقاله با پلازا همراه باشید.

گوشی سامسونگ گلگسی M15 5G نسل جدیدی از گوشی‌های اقتصادی سامسونگ است که به‌تازگی معرفی شده و هنوز هم در‌دسترس عموم قرار نگرفته است. با توجه به معرفی اطلاعات مختلفی که درباره Samsung Galaxy M15 5G در دست است که بهتر است شما نیز از آن اطلاع داشته باشید. اینگونه در هنگام عرضه نهایی می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید و در ‌صورت نیاز، این گوشی را خریداری نمایید.

فهرست مطالب

مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G

ویژگی‌ها گوشی M15 5G سامسونگ
نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر امولد با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز و رزولوشن ۲۳۴۰x۱۰۸۰
پردازنده دیمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس
سیستم عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI 6
حافظه/رم ۱۲۸ گیگابایت / ۴ گیگابایت رم
۱۲۸ گیگابایت / ۶ گیگابایت رم۱۲۸ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
۲۵۶ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
دوربین‌ ۲ + ۵ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ ۲۵ وات

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G

درست است که این گوشی هنوز به بازار جهانی عرضه نشده است، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که همین حالا نیز طرفدارانی در سراسر جهان نداشته باشد. بدون شک همین الان افراد مختلفی وجود دارند که بی‌صبرانه منتظر انتشار این گوشی هستند تا خیلی سریع آن را خریدرای نمایند.

بدون شک خرید گوشی بدون مطالعه مشخصات فنی کاری اشتباه است و می‌تواند در آینده مشکل‌ساز شود. به همین دلیل اگر شما نیز از این گوشی خوشتان آمده است بهتر است که مشخصات فنی آن را مطالعه کنید تا از خرید خود مطمئن باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این گوشی در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی گلکسی M15 5G

گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G طراحی خوب و قابل‌قبولی دارد و احتمالا بتواند شما را راضی نگه دارد. یکی از موضوعات جالب در زمینه طراحی این گوشی وزن آن است که نسبت به گوشی‌هایی که چند سال اخیر معرفی شده‌اند کمی بالا بنظر می‌رسد. در حال حاضر این گوشی با وزن ۲۱۷ گرمی عرضه خواهد شد. سامسونگ برای گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G سه رنگ را انتخاب کرده است. شما می‌توانید این گوشی را در سه رنگ آبی تیره، خاکستری و آبی روشن داشته باشید. به نظر می‌رسد که دو رنگ آبی تیره و آبی روشن طرفداران بیشتری داشته باشند و به‌مراتب قیمت آن‌ها نیز بیشتر باشد.

طراحی گلکسی M15 5G

این گوشی از یک فریم پلاستیکی بهره برده است که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و به‌راحتی آسیب نمی‌بیند و تاب بر نمی‌دارد. همچنین جنس پشتی این گوشی نیز از پلاستیک مقاوم ساخته شده است و علاوه بر آن در دستان شما نیز سر نخواهد خورد و خوش‌دست است.

همچنین بخوانید :

سامسونگ برای ساخت قسمت جلوی گوشی نیز از شیشه استفاده کرده است که دارای لایه محافظی بوده و به همین راحتی آسیب نمی‌بیند.تقریبا ۸۴.۳ درصد از قسمت جلویی این گوشی را صفحه‌نمایش تشکیل داده و بقیه قسمت‌ها خالی بوده و از شیشه پوشیده شده است.

صفحه‌ نمایش گوشی M15 5G

گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G از یک صفحه‌ نمایش سوپر امولد استفاده می کند که قدرت بالایی در به نمایش در آوردن تصاویر دارد. باید اشاره کرد که رزولوشن تصویر این صفحه نمایش ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل خواهد بود و کیفیت بسیار بالا و قابل‌قبولی دارد. ابعاد صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G برابر با ۶.۵ اینچ بوده و از رفرش ریت ۹۰ هرتزی برخوردار است. این رفرش ریت خیلی بالا نیست، اما می‌تواند قابل قبول باشد. اگر به دنبال یک گوشی شش دانگ برای بازی باشید، شاید این صفحه‌ نمایش خیلی شما را یاری نکند و در برخی از مواقع لگ تصویر را تجربه کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G

صفحه‌نمایش گوشی این قابلیت را دارد که تا ۸۰۰ نیت روشنایی به شما بدهد. این روشنایی قابلیت تنظیم خودکار داشته و به‌لطف سنسور نور محیط، نور صفحه‌ نمایش نیز تنظیم خواهد بود و نیازی به تنظیم دستی نیست. هر چند در تنظیم دستی شما نمی‌توانید به حداکثر نور تولیدی دست پیدا کنید و محدودیت‌هایی دارد. این صفحه‌ نمایش دارای تراکم پیکسلی ۳۹۶ پیکسل در اینچ است و همین موضوع باعث می‌شود تا در هنگام کار با گوشی رنگ های به نمایش درآمده واقعی تر از حد معمول به نظر برسند و حس تازگی و شادابی را به شما عزیزان منتقل کنند. هرچند شما می‌توانید تنظیمات رنگ را به طور کل تغییر دهید.

پردازنده

بدون شک پردازنده نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌ها است که باید به آن توجه داشته باشید. گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G در بخش پردازنده‌ها عملکرد خوب و قابل‌قبولی داشته است؛ البته این موضوع زمانی به‌حقیقت می‌پیوندد که شما این گوشی را به عنوان یک میان‌رده در نظر داشته باشید. گوشی جدید سامسونگ به پردازنده دیمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس مجهز شده است که از پردازنده‌های جدید بازار به‌حساب می‌آید و سال پیش معرفی و به بازار عرضه گردید. به طور کلی این پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بوده و می‌تواند عملکرد قابل‌قبولی در اجرای بازی‌های مختلف داشته باشد.

همچنین بخوانید :

از ۸ هسته تشکیل‌ دهنده این پردازنده دو هسته ابتدایی از نوع Cortex-A76 هستند که از قدرت ۲.۲ گیگاهرتزی برخوردارند. ۶ هسته باقی مانده نیز از نوع Cortex-A55 بوده و قدرت ۲.۰ گیگاهرتزی دارند. در هنگام اجرای برنامه‌های سنگین پردازنده از دو هسته اول استفاده می‌نماید. همچنین از پردازنده گرافیکی این گوشی نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و بهتر است اشاره‌ای به آن داشته باشیم. در حال حاضر سامسونگ برای ساخت محصول جدید خود به‌سراغ پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 رفته است که قدرت خوب و قابل‌قبولی دارد.

رم و حافظه

باید اشاره کرد که گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G تنوع خوبی در بخش رم و حافظه ایجاد کرده است تا هر شخص با هر میزان استفاده‌ای بتواند این گوشی را خریداری کند و در بودجه خود صفحه‌جویی داشته باشد. این تنوع موجب می‌شود تا شما همان چیزی را خریداری کنید که به آن نیاز دارید.

گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G

بر اساس اطلاعات به دست آمده این گوشی دارای ۳ مدل حافظه رم خواهد بود. شما می‌توانید این گوشی را با حافظه رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت خریداری کنید. این تصمیم از جانب سامسونگ قابل تحسین است و بهتر است که در محصولات دیگر نیز این تنوع وجود داشته باشد. اگر شما گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G را برای کار های روزمره عادی می‌خواهید بهتر است که به‌سراغ رم ۴ گیگابایتی بروید. اگر دوست دارید که کمی فراتر بروید و گیم‌های مختلف دنیا را تجربه کنید و از برنامه‌های بیشتری به صورت همزمان استفاده کنید رم ۶ و ۸ گیگابایتی گزینه مناسبی برای شما هستند.

همچنین بخوانید :

حافظه داخلی این گوشی نیز از ۱۲۸ گیگابایت تا ۲۵۶ گیگابایت متغیر است. شما می‌توانید همراه با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی هر سه رم را تجربه نمایید؛ این در حالی است که در‌صورت انتخاب حافظه ۲۵۶ گیگابایتی شما تنها مجاز هستید که نسخه ۸ گیگابایت رم این گوشی را خریداری کنید.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G

بهتر است که درباره دوربین‌های گوشی سامسونگ گلکسی M۱۵ ۵G صحبتی داشته باشیم. به هر حال همه ما دوست داریم تا از لحظات مختلف زندگی خود عکس‌برداری کنیم و به همین دلیل قدرت دوربین گوشی بسیار پر‌اهمیت است و نمی‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد. به طور کلی قسمت پشتی این گوشی از سه دوربین تشکیل شده است. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع واید بوده و قابلیت فوکوس خودکار دارد و  دریچه دیافراگم آن نیز ۱.۸ است. دو دوربین دیگر نیز ۵ مگاپیکسلی از نوع الترا واید و ۲ مگاپیکسلی از نوع ماکرو هستند.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G

این گوشی از دوربین سلفی نیز برخوردرار بوده که دقیقا در وسط و بالای گوشی قرار گرفته است. این دوربین دارای یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی از نوع واید است که دریچه دیافراگم ۲.۰ دارد. هنوز درباره قابلیت فوکوس خودکار در دوربین سلفی اطلاعاتی در دست نیست. هر دو دوربین جلو و عقب قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p را دارند. شما می‌توانید با استفاده از این گوشی فیلم‌هایی با نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه ظبط و ذخیره کنید و این حداکثر قدرت این گوشی در بخش فیلم‌بردرای است. شما می‌توانید از لنز‌های ماکرو و الترا واید نیز برای ثبت فیلم‌های جدید استفاده نمایید.

قیمت و تاریخ عرضه گوشی

باید اشاره کرد که گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G برای اولین‌بار در تاریخ ۹ مارس سال ۲۰۲۴ به‌صورت رسمی توسط خود کمپانی سامسونگ به جهانیان معرفی شد. در مراسم برگذار‌شده اطلاعات مختلفی درباره این گوشی به بیرون درز پیدا کرد. البته که با توجه به شرایط و سیاست‌های احتمالی آینده کمپانی سامسونگ، هنوز اطلاعات دقیقی از زمان عرضه نهایی این گوشی در دست نیست. تنها چیزی که مشخص شد این است که در آینده خیلی نزدیک این گوشی به بازار عرضه خوهد شد و حتی انتظار می‌رود که تا پایان ماه مارس این گوشی عرضه گردد.

همچنین بخوانید :

پیشبینی شده است که این گوشی در زمان عرضه با قیمت تقریبی ۱۵۰ یورو به بازار عرضه گردد. البته که این قیمت قطعی نیست و ممکن است تغییرات مختلفی روی آن اعمال گردد؛ اما انتظار می‌رود تا در خوشبینانه‌ترین حالت قیمت این گوشی از این حد فراتر نرود. همچنین پیشبینی می‌شود که قیمت این گوشی در رنگ‌های مشکی و آبی روشن کمی بالا تر از قیمت این گوشی با رنگ خاکستری باشد و شاهد تفاوت قیمتی این گوشی در طیف رنگی مختلف باشیم. همچنین ممکن است که قیمت این گوشی در کشور‌های مختلف یکسان نباشد.

جمع‌بندی

در نهایت با معرفی گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G همراه شما عزیزان بودیم. گوشی جدید کمپانی سامسونگ که همین چند روز پیش به جهانیان معرفی شد و هنوز تاریخ انتشار آن به‌صورت دقیق و قطعی مشخص نیست. اگر شما دوست دارید که این گوشی را خریدرای کنید باید کمی صبر داشته باشید تا به بازار جهانی عرضه شود. نظر شما چیست؟ آیا گوشی گوشی سامسونگ گلکسی M15 5G ارزش خرید دارد و می‌توان در مواقع مختلف همچون بازی کردن و کار‌های روزمره روی آن حساب کرد؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران



منبع