پیدا کردن حرف «پ» و «ژ» در کیبورد


در این مطلب از پلازا تصمیم گرفته‌ایم به صورت کامل و جامع نحوه پیدا کردن هر دو حرف «پ» و «ژ» در کیبوردهای مختلف را در اختیارتان قرار دهیم.

اگر به تازگی لپ تاپ یا کامپیوتر را خریده‌اید و به چینش کیبورد آن عادت ندارید، ممکن است با مشکلاتی همچون پیدا کردن حرف پ در کیبورد مواجه شوید. در چنین مواقعی بهتر است به تنظیمات کیبورد مراجعه کنید. البته شاید در برخی مواقع نتوانید به سادگی جایگاه حرف های «پ» و «ژ» را پیدا کنید.

فهرست مطالب 

مکان‌های مختلف حرف «پ» در کیبوردها!

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که جایگاه حرف «پ» در کیبوردهای مختلف کجاست؟ این حرف در انواع و اقسام کیبوردها عمدتا بر روی کلیدهای (/)، کلید کناری (چ) قرار می‌گیرد. البته توجه داشته باشید که نوع کیبورد اعم از استاندارد بودن آن می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در جایگاه حرف «پ» داشته باشد.

حرف پ در کیبورد

مکان‌های قرارگیری حرف «ژ» در کیبوردها!

حرف «ژ» در کیبوردهای مختلف عمدتا بر روی کلیدهای C یا همان ز قرار می‌گیرد؛ در چنین حالت برای تایپ کلمه «ژ» بایستی هم‌زمان با فشردن کلید «ز» باید کلید Shift را هم فشار دهید.

همچنین بخوانید :

آموزش پیدا کردن جای حرف «پ» و «ژ» در کیبورد

یکی از بهترین و سریع‌ترین راهکارها برای پیدا کردن حرف «پ» در کیبورد یا حرف «ژ» در نسخه ویندوز، استفاده از صفحه کلید مجازی است. در صفحه کلید مجازی بر خلاف کیبوردهای واقعی، تمامی حروف نمایان هستند! اما حالا شاید از خود این سوال را بپرسید که اصلا صفحه کلید مجازی در ویندوز کجا هست؟ در ویندوزهای مختلف محل صفحه کلید مجازی متفاوت است.

اما در تمام ویندوزها با مراجعه به نوار سرچ و با جستجو کردن عبارت Screen keyboard می‌توانید به راحتی صفحه کلید مجازی را پیدا کنید. با استفاده از این صفحه کلید به راحتی می‌توانید جایگاه اصلی حرف «پ» و «ژ» را در کیبورد اصلی پیدا کنید.

حرف ژ در کیبورد

علت وجود مشکل نوشتن حرف «پ» در ویندوز 10؟

یکی دیگر از سوالات رایج کاربران ویندوز ۱۰ این است که چرا حرف «پ» در کیبورد این ویندوز تایپ نمی‌شود؟ یکی از دلایل عمده این مشکل از ورژن اصلی ویندوز ۱۰ است. یعنی ویندوز ۱۰ در نسخه‌های اولیه خود با مشکلاتی از قبیل چینش حروف فارسی مواجه بود!

همچنین بخوانید :

مشکلات رایج مربوط به حرف پ در کیبوردها

یکی از دلایل اصلی عدم تایپ حرف «پ» در کیبورد در اصل روشن بودن کلید فانکشن F یا Caps lock است. در چنین مواقعی شما باید به هنگام تایپ کردن حرف «پ» حتما این دو کلید را خاموش کنید.

دومین علت رایج عدم تایپ شدن حرف «ژ» در کیبورد یا حرف «پ»، نصب بودن دو کیبورد فارسی به صورت هم‌زمان است! برای کسب اطمینان خاطر از بابت فعال نبودن دو نوع کیبورد بایستی مراحل زیر را در پیش بگیرید:

  • سرچ عبارت region and language setting
  • بررسی فعال بودن چند نوع زبان در کیبورد
  • حذف کردن منو دوم فارسی
همچنین بخوانید :

آموزش فعال کردن صفحه کلید فارسی در ویندوز ۱۰ و ۸

اگر شما هم از کاربران ویندوزهای ۸ و ۱۰ هستید، برای تایپ کردن بدون دردسر حروف «پ» و «ژ» بایستی صفحه کلید استاندارد مناسب این دو ویندوز را نصب کنید. مراحل نصب کیبورد استاندارد فارسی در ویندوز ۱۰ و ۸ به شرح زیر است:

  • تایپ کردن عبارت Region and language setting
  • ورود به بخش تنظیمات
  • کلیک روی گزینه زبان فارسی
  • یا اد کردن زبان فارسی به منو
  • در نهایت کلیک روی گزینه Add a keyboard

سخن پایانی

در این مقاله، نحوه پیدا کردن حرف «پ» در کیبورد و همچنین حرف «ژ» را به صورت کامل آموزش دادیم. همان طور که می دانید حروف ژ و «پ» از جمله پرکاربردترین حروف در صفحه کلیدهای فارسی هستند. برای پیدا کردن این دو حرف در ویندوزها و کیبوردهای مختلف بهترین راهکار مراجعه به صفحه کلید مجازی است.

منتخب کاربران



منبع