معرفی گوشی شیائومی پوکو X6 Neo


ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی گوشی شیائومی پوکو X6 Neo بپردازیم و اطلاعات کاملی در این زمینه به شما ارائه دهیم؛ پس بهتر است که در ادامه با پلازا همراه باشید.

یکی از جدیدترین محصولات کمپانی چینی شیائومی، گوشی پوکو X6 Neo است که به‌تازگی معرفی و به بازار عرضه شده است. به‌طورکلی گوشی‌های مدل پوکو شیائومی طرف‌داران بسیار زیادی دارند و در کنار قیمت پایینی که دارند، می‌توانند قدرت بسیار زیادی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. به همین دلیل است که مدل جدید از سری گوشی‌های پوکو نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

فهرست مطالب

مشخصات فنی گوشی پوکو X6 Neo

ویژگی‌ها گوشی پوکو X6 Neo
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۸۰۰x۲۴۰۰
پردازنده دیمنسیتی ۶۰۸۰
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
سیستم عامل اندروید ۱۴
حافظه/رم ۱۲۸ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
۲۵۶ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت رم
دوربین‌ ۱۰۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژر ۳۳ واتی
قیمت حدود ۱۸۰ یورو

بررسی کامل گوشی Poco X6 Neo

ما قصد داریم تا در ادامه این مقاله به مشخصات فنی گوشی Poco X6 Neo اشاره‌ای داشته باشیم. برای خرید هر گوشی نیاز است که در ابتدا اطلاعاتی درباره مشخصات فنی به دست آورد تا متوجه شویم گوشی موردنظر به درد ما می‌خورد یا باید انتخاب خود را عوض کنیم.

این گوشی به سیستم‌عامل اندروید مجهز بوده و نسخه پایه اندروید آن نیز ۱۴ خواهد بود. علاوه بر آن این گوشی از سیستم‌عامل Hyper OS شیائومی استفاده خواهد کرد و به آن مجهز شده است و هنوز اطلاعاتی درباره مدت زمان پشتیبانی از این گوشی و بروزرسانی های آن در دست نیست.

طراحی پوکو X6 Neo

طراحی پوکو X6 Neo

بهتر است که در ایستگاه اول از معرفی گوشی پوکو X6 Neo درباره طراحی آن صحبت کنیم. طراحی گوشی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر طراحی خوب و مناسب باشد می‌تواند به استایل شما نیز کمک کرده و گوشی شما توجه‌ها را به خود جلب نماید. کمپانی شیائومی برای ساخت این گوشی از مواد بسیار با کیفیتی استفاده کرده است. همین موضوع موجب شده است تا این گوشی مقاومت بالایی داشته باشد و بدنه آن بسیار مقاوم و بادوام باشد؛ به همین دلیل ضربه‌های کوچک و متوسط موجب خراب‌شدن این گوشی نخواهند شد.

همچنین بخوانید :

در حال حاضر این گوشی در سه‌رنگ مشکی، آبی و نارنجی تولید شده و به بازار معرفی گردیده است. رنگ نارنجی این گوشی بسیار عالی و چشم‌نواز است و به‌احتمال زیاد شما نیز از این رنگ استقبال خواهید کرد. البته که دورنگ دیگر نیز جلوه بسیار خاصی دارند. باید اشاره داشت که قسمت پشتی این گوشی از پلاستیک مقاوم و کاملاً باکیفیت ساخته شده است و در هنگام دست‌گرفتن اثر انگشت روی آن باقی نخواهد ماند. علاوه بر قسمت پشتی فریم گوشی نیز پلاستیکی است و قسمت جلویی نیز از شیشه مقاوم ساخته شده که توسط گوریلاگلس حفاظت می‌شود.

صفحه‌ نمایش Poco X6 Neo

گوشی شیائومی پوکو N6 Neo از یک صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی برخوردار است که تقریباً ۸۸.۹ درصد از قسمت جلویی آن را صفحه‌ نمایش آن تشکیل داده است و لبه‌های این گوشی نازک بوده و اندازه صفحه‌ نمایش بزرگی را در اختیار شما قرار خواهد داد. در حال حاضر کمپانی شیائومی برای ساخت این گوشی به سراغ صفحه نمایشی از نوع امولد رفته است که کیفیت تصویر خوب و قابل‌قبولی دارد و می‌تواند رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را در اختیار شما عزیزان قرار دهد و از کیفیت بالای آن نهایت لذت را ببرید.

باید اشاره کرد که این صفحه‌نمایش از استاندارد دالبی ویژن نیز برخوردار است که قابل‌توجه به نظر می‌رسد. همچنین باید اشاره کنیم که در شرایط ایده‌آل حداکثر روشنایی این گوشی هوشمند به ۱۰۰۰ نیت نیز خواهد رسید و زیر نور آفتاب هیچ مشکلی نخواهید داشت. در شرایط عادی و نرمال نیز مقدار روشنایی این گوشی ۵۰۰ نیت خواهد بود. این گوشی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی نیز برخوردار است و برای بازی کردن بسیار مناسب به نظر می‌رسد و قرار نیست که لگ و افت تصویر را تجربه نمایید. این نمایشگر حرفه ای قابلیت به نمایش درآوردن ۱ میلیارد رنگ را خواهد داشت که عالی به نظر می‌رسد.

پردازنده

اگر به دنبال یک گوشی گیمینگ میان‌رده هستید، پوکو X6 Neo می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. خوشبختانه این گوشی از نظر پردازنده در میان رقبای خود عملکرد بسیار خوب و قابل‌قبولی داشته و در این زمینه حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. این گوشی از پردازنده دیمنسیتی ۶۰۸۰ برخوردار است که پردازنده مرکزی بسیار خوبی است. این پردازنده از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و به‌راحتی می‌تواند بازی‌های مختلف دنیا را برای شما عزیزان اجرا نماید.

بررسی گوشی پوکو X6 Neo

باید اشاره داشت که پردازنده این گوشی هشت هسته‌ای بوده که قدرت فرکانس خوبی دارند. از هشت هسته دو هسته این پردازنده از نوع Cortex A78 بوده که قدرت فرکانس آن ۲.۴ گیگاهرتز است و پردازش‌های سنگین توسط این هسته‌ها انجام می‌شود. شش هسته دیگر نیز از نوع Cortex A55 بوده که قدرت فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی داشته و برای پردازش کارهای روزمره شما مفید هستند. علاوه بر پردازنده مرکزی، این گوشی از یک پردازنده گرافیکی نیز برخوردار است. کمپانی شیائومی برای ساخت این گوشی از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 استفاده کرده است که عملکرد مثبت و مناسبی دارد و به طور کل این گوشی را برای گیمرها مناسب کرده است.

همچنین بخوانید :

رم و حافظه داخلی

گوشی پوکو X6 Neo عملکرد مناسبی نیز در بخش رم و حافظه داخلی داشته است. به‌طورکلی این گوشی در دو نسخه ۸ گیگابایتی و ۱۲ گیگابایتی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و می‌توانید آن را خریداری نمایید و از کیفیت بالای آن نهایت لذت را ببرید. این گوشی از دو نوع حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی نیز برخوردار است. کمپانی شیائومی برای ساخت این گوشی هوشمند از حافظه‌های داخلی UFS 2.0 استفاده کرده است که سرعت خوبی در زمینه پردازش اطلاعات دارند و سرعت گوشی را افزایش می‌دهند.

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده مدل ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی از رم ۸ گیگابایتی برخوردار است و مدل ۲۵۶ گیگابایتی نیز از رم ۱۲ گیگابایتی بهره مند شده است. اگر گیمر هستید پیشنهاد می‌کنیم که مدل ۲۵۶ گیگابایتی را خریداری کنید تا علاوه بر فضای ذخیره سازی بیشتر از رم ۱۲ گیگابایتی نیز بهره مند گردید. باید اشاره کنیم که این گوشی از حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید انواع SD card را درون این گوشی بیندازید و استفاده نمایید. البته باتوجه‌به میزان حافظه بالا نیازی به حافظه خارجی نخواهد بود و این موضوع مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

دوربین گوشی پوکو X6 Neo

دوربین گوشی پوکو X6 Neo

اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید گوشی پوکو X۶ Neo می‌تواند عکس‌های با کیفیتی برای شما ثبت و ذخیره نماید. در حال حاضر قسمت پشتی این گوشی به دو دوربین مجهز شده است که دوربین اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسلی بوده و لنز آن نیز از نوع واید است. دوربین دوم پشتی این گوشی نیز برای تشخیص عمق در نظر گرفته شده است. کمپانی شیائومی برای این کار از یک دوربین ۲ مگاپیکسلی بهره برده است و می‌تواند در عکس برداری‌های مختلف کمک زیادی به شما بکند تا بتوانید عکس‌های کاملاً حرفه ای بگیرید.

همچنین بخوانید :

این گوشی از یک دوربین سلفی نیز برخوردار است و دوربین سلفی آن ۱۶ مگاپیکسلی بوده و از لنز واید برخوردار است. به لطف این لنز دوربین سلفی نیز می‌تواند عکس‌های خوبی برای شما بگیرد و ذخیره کند و می‌تواند یک گزینه مناسب و خوب برای شما باشد. کیفیت فیلم‌برداری دوربین پشتی و سلفی نیز یکسان خواهد بود. شما می‌توانید از این دوربین برای فیلم‌برداری باکیفیت 1080p استفاده نمایید. همچنین نرخ فریم این فیلم‌ها نیز ۳۰ فریم بر ثانیه خواهد بود و قابلیت پشتیبانی بیش از این را نخواهد داشت.

قیمت و تاریخ عرضه

باید اشاره کرد که گوشی پوکو X6 Neo در حال حاضر به بازار عرضه شده است و قابلیت خرید آن برای همه افراد در دسترس خواهد بود. این گوشی برای تمامی بازار جهانی عرضه شده است و عرضه اولیه آن نیز در کشور چین اتفاق افتاده است. این گوشی برای اولین‌ بار در ۱۳ مارس ۲۰۲۴ به بازار معرفی شده است. دقیقاً تاریخ معرفی و عرضه این گوشی نیز در یک روز بوده و این گوشی در همان ۱۳ مارس به بازار جهانی عرضه شد و در حال حاضر به بازار ایران نیز راه پیدا کرده کرده است.

همچنین بخوانید :

در زمان معرفی این گوشی قیمت حدوداً ۱۸۰ یورویی برای آن در نظر گرفته شده است و با ۱۸۰ یورو ناقابل می‌توان این گوشی را تهیه و خریداری نمایید. البته که با گذشت زمان و معرفی نسخه‌های جدیدتر قیمت این گوشی هوشمند نیز کاهش خواهد یافت. باید توجه داشته باشید که سیاست قیمت‌گذاری کمپانی‌ها برای کشورهای مختلف یکسان نیست و ممکن است که قیمت این گوشی در کشورهای مختلف کمتر یا حتی بیشتر از قیمت معرفی شده باشد. ممکن است که در برخی از کشورها این گوشی با تخفیف به بازار عرضه گردد.

جمع‌بندی

در نهایت با معرفی گوشی پوکو X6 Neo همراه شما عزیزان بودیم و اطلاعات کاملی در این زمینه به شما عزیزان ارائه دادیم. این گوشی خوش‌دست و زیبا می‌تواند یک گزینه عالی برای شمایی باشد که به دنبال یک گوشی میان‌رده باکیفیت و قیمت مناسب هستید. نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما فکر خوبی است که این گوشی را خریداری کرده و استفاده نماییم. خوشحال می‌شویم نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران



منبع