گوشی نوبیا Focus پرو زد تی ای (ZTE nubia Focus Pro)


اگر می‌خواهید که اطلاعات کاملی درباره گوشی نوبیا Focus پرو زد تی ای به دست بیاورید، بهتر است که در ادامه این مقاله با پلازا همراه باشید.

در این بازه زمانی هر روز گوشی جدیدی روانه بازار می‌شود و شاهد معرفی‌های مختلفی هستیم؛ حال این بار نوبت برند ZTE است که گوشی‌های جدید خود را معرفی کرده و روانه بازار کند. این برند گوشی‌های جدید خود را با نام نوبیا معرفی کرد و یکی از مدل‌های پر طرفدار نوبیا نیز گوشی ZTE nubia Focus Pro است که طرفداران زیادی پیدا کرده است.

فهرست مطالب

مشخصات فنی ZTE Nubia Focus Pro

ویژگی‌ها گوشی نوبیا Focus پرو زد تی ای
نمایشگر ۶.۷۲ اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰x۲۴۰۰
پردازنده Unisoc T760
پردازنده گرافیکی Mali-G57
سیستم عامل اندروید ۱۴
حافظه/رم ۲۵۶ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
دوربین‌ ۱۰۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژر ۳۳ واتی

بررسی کامل گوشی نوبیا Focus پرو زد تی ای

مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از خرید گوشی جدید باید به آن دقت داشته باشید این است که حتماً مشخصات فنی گوشی موردنظر خود را چک نمایید. وقتی که مشخصات فنی را بخوانید به‌راحتی متوجه می‌شوید که آیا این گوشی واقعاً به درد شما می‌خورد و برای خرید مناسب است؟

همچنین بخوانید :

به همین دلیل نیز ما قصد داریم در ادامه مشخصات فنی گوشی نوبیا Focus پرو زد تی ای را به شما عزیزان معرفی کنیم تا اطلاعات شما درباره این گوشی تکمیل شود. با دانستن این مشخصات به‌راحتی متوجه خواهید شد که آیا این گوشی می‌تواند نیازهای اصلی شما را برطرف کند؟

طراحی

باتوجه‌به اینکه گوشی ZTE Nubia Focus Pro هنوز به‌صورت رسمی به بازار عرضه نشده است؛ هنوز اطلاعات خیلی کاملی درباره طراحی آن وجود ندارد و باید منتظر باشیم تا گوشی به‌صورت کامل عرضه گردد و در بازار جهانی به فروش برسد، اما در حال حاضر می‌توان به موضوعاتی اشاره نمود. برای مثال بهتر است که درباره رنگ‌بندی این گوشی صحبت کنیم. در حال حاضر کمپانی سازنده در معرفی اولیه اعلام کرده است که این گوشی در دو رنگ مشکی و طلائی به بازار عرضه خواهد شد؛ البته که هنوز مشخص نیست و ممکن است که در آینده رنگ‌های جدیدی نیز برای این گوشی در نظر گرفته شود.

 

یکی از قسمت‌های جالب طراحی گوشی نوبیا Focus پرو زد تی ای دوربین‌های آن است. دوربین‌های این گوشی به شکل دایره‌ای‌شکل در پشت‌گوشی طراحی شده‌اند. دوربین اصلی در وسط و دوربین‌های دیگر نیز دورتادور دوربین اصلی قرار گرفته‌اند که جلوه زیبای را به دوربین می‌دهد. علاوه‌بر آن طراحی قاب پشتی گوشی نیز منحصربه‌فرد بوده و در قسمت‌های مختلفی از این قاب طرح‌های خاصی کشیده شده است که موجب زیبایی بیش‌ از پیش پشت ‌گوشی می‌شود و هنگامی که آن را در دست می‌گیرید حس خوب و قابل ‌توجهی را به شما القا خواهد کرد.

صفحه ‌نمایش

کمپانی ZTE برای ساخت گوشی نوبیا Focus پرو زد تی ای از یک صفحه‌ نمایش ۶.۷۲ اینچی استفاده کرده است که از نوع IPS LCD است. این صفحه نمایش، قدرت خوب و قابل‌ قبولی در به ‌تصویر کشیدن سیستم‌ عامل گوشی دارد و به‌راحتی کار شما را در مواقع مختلف راه خواهد انداخت. این صفحه‌نمایش از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی برخوردار است. بهتر است که با هر لگ و افت تصویری خداحافظی کنید؛ زیرا این صفحه‌نمایش اینجا است تا تصاویری روان را به ارمغان بیاورد و در اختیار شما عزیزان قرار دهد و می‌تواند گزینه مناسبی برای بازی کردن باشد.

گوشی نوبیا Focus پرو زد تی ای

همچنین بخوانید :

نسبت ابعاد این صفحه ‌نمایش با کیفیت ۲۰:۹ بوده و از تراکم پیکسلی 392 ppi نیز برخوردار است. به لطف این تراکم پیکسلی خوب رنگ‌ها به‌خوبی در این صفحه ‌نمایش تفکیک می‌شوند و کیفیت تصاویر ارائه شده بالا است که قابلیت تنظیم ‌شدن آن نیز برای شما فراهم شده است. صفحه ‌نمایش این گوشی از نوع لمسی خازنی است و به همین دلیل قابلیت چدن لمسی بودن را نیز دارد که در بسیاری از مواقع برای شما کارساز خواهد بود.

پردازنده

اگر قصد داشته باشید که گوشی ZTE Nubia Focus pro را برای بازی بخرید، بدون شک دوست دارید اطلاعات کاملی درباره پردازنده آن به دست بیاورید؛ زیرا که قدرت پردازشی گوشی ها بسیار مهم است و نشان می‌دهد که می‌توانند چه بازی‌هایی را اجرا نمایند. در حال حاضر گوشی نوبیا Focus پرو زد تی ای از پردازنده‌های Unisoc Tiger T760 بهره برده است. این پردازنده ۸ هسته‌ای است و قدرت متوسطی دارد و نمی‌تواند گفت که یکی از بهترین پردازنده‌های موجود در بازار است؛ همچنین باید اشاره کرد که این پردازنده با فناوری ۶ نانومتری ساخته شده است.

گوشی نوبیا Focus پرو زد تی ای

این یک پردازنده ۶۴ بیتی است که در بهترین حالت فرکانس نهایی آن به ۲.۲ گیگاهرتز خواهد رسید. شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از این پردازنده کارهای روزمره خود و بیشتر بازی‌های موبایلی را اجرا کنیم و لحظات شادی را همراه با این گوشی تجربه کنید. علاوه‌بر آن این گوشی یک پردازنده گرافیکی نیز دارد. کمپانی ZTE از پردازنده‌های گرافیکی Mali-G57 برای این گوشی خود استفاده کرده است. به‌طور کلی پیش‌بینی ‌شده است که این گوشی عملکرد خیلی بالایی در بخش پردازنده‌ها نداشته باشد و کمی معمولی به نظر برسد.

رم و کارت حافظه

گوشی نوبیا Focus پرو زد تی ای در بخش رم عملکرد قابل‌ قبولی داشته و چیزی از رقبای خود کم ندارد. به همین دلیل می‌توان یکی از نقاط قوت این گوشی را پشتیبانی از میزان حافظه رم بالا در نظر گرفت. البته که این گوشی از رم‌های LPDDR4X استفاده می‌کند. به‌طور کلی در حال حاضر این گوشی از یک عدد رم هشت گیگابایتی برخوردار است که در کنار حافظه داخلی ۲۵۶ گیگاباتی به بازار عرضه خواهد شد. حافظه داخلی این گوشی نیز از نوع UFS 3.1 در نظر گرفته شده است که سرعت خوب و قابل ‌قبولی دارد.

همچنین بخوانید :

البته باید اشاره کرد که در حال حاضر بر اساس صحبت‌هایی که شده است این گوشی از SD Card پشتیبانی نخواهد کرد. البته هیچ‌ چیز مشخص نیست و ممکن است که گوشی ZTE Nubia Focus Pro در آینده از حافظه‌های اضافی نیز پشتیبانی نماید و فضای بیشتری در اختیار کاربران خود قرار دهد.

دوربین

باید اشاره کرد که گوشی نوبیا Focus  پرو زد تی ای عملکرد خوبی در زمینه دوربین داشته است و دوربین‌های با کیفیتی دارد. در حال حاضر دوربین اصلی پشت این گوشی یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی است که می‌تواند عکس‌های خوب و با کیفیتی را از شما بگیرد. البته که علاوه بر دوربین اصلی، این گوشی یک عدد لنز Wide نیز دارد که می‌توانید در تصویربرداری استفاده کنید. از جمله اطلاعاتی درباره این لنز در دسترس قرار گرفته است این بود که این یک لنز ۲۴ میلی متری خواهد بود که قابلیت فوکوس خودکار در آن وجود دارد.

بررسی کامل گوشی نوبیا Focus پرو زد تی ای

بدون شک این گوشی دوربین سلفی یا همان دوربین جلو را هم دارد و می‌توانید با آن عکس‌برداری کنید. بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده دوربین جلو این گوشی یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی دارد و به‌راحتی می‌توانید به آن اعتماد کنید و عکس‌های خوب و حرفه ای از خود بگیرید. یک فلش LED نیز در گوشی قرار است که می‌توانید در عکس‌برداری از آن استفاده نمایید. شما می‌توانید با این گوشی فیلم‌برداری داشته باشید. بر اساس اطلاعات یافت شده کیفیت فیلم‌برداری لنزهای این گوشی 2160p با ۳۰ فریم و 1080p با ۳۰ فریم خواهد بود.

باتری گوشی نوبیا Focus پرو زد تی

گوشی نوبیا Focus پرو زد تی ای از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی پشتیبانی می‌کند و در قسمت باتری حرفهایی برای گفتن خواهد داشت. بدون شک بخش باتری گوشی‌ها از جمله دغدغه‌های اصلی خریداران این است که گوشی که خریداری می‌کنند حتما باتری خوب و پر‌ظرفیتی داشته باشد.

همچنین بخوانید :

در حال حاضر هنوز اطلاعات کاملی در رابطه با نحوه شارژ شدن و سرعت شارژ شدن این گوشی در دسترس نیست و نمی‌توان درباره آن نظری آرایه داد. بر اساس صحبت‌هایی که صورت گرفته است این گوشی قرار است تا در شش ماه اول سال ۲۰۲۴ به بازار جهانی عرضه گردد.

سخن نهایی

در نهایت با معرفی گوشی نوبیا Focus پرو زد تی ای همراه شما بودیم. یک گوشی خوب از کمپانی ZTE که به‌تازگی معرفی شده است و قرار بر این شده که در چند ماه بعد به بازار جهانی عرضه شود و می‌توانید آن را خریداری نمایید. اگر قصد دارید یک گوشی گیمینگ بخرید این گوشی نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد و می‌توانید به سراغ گزینه‌های مختلف دیگر بروید. نظر شما درباره این گوشی چیست؟ به نظر شما این گوشی با قیمت کنونی ارزش خرید دارد و شما برای آن هزینه می‌کنید نظر خود را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران



منبع