فیلم عشق سگی ؛ داستان، بازیگران، نمرات


فیلم عشق سگی یکی از فیلم‌های محصول کشور مکزیک است که در سال 2000 منتشر شده بود. با ما همراه باشید تا بیشتر با فیلم Amores Perros آشنا شویم.

عنوان این فیلم شامل Amores (عشق‌ها) و Perros (سگ‌ها) است. با توجه به اینکه نام این فیلم بیشتر عشق سگی ترجمه شده است، در این مقاله نیز از آن استفاده می‌کنیم. ژانر فیلم عشق سگی درام و مهیج است و همچنین در رده‌بندی R قرار گرفته است و برای کودکان مناسب نیست. فیلم Amores Perros اولین فیلم بلندی است که Alejandro González Iñárritu کارگردانی آن را بر عهده داشته است. تاریخ اکران فیلم سینمایی عشق سگی 14 می 2000 در جشنواره فیلم کن (Cannes Film Festival) بود.

این فیلم تحسین منتقدان را به همراه داشت و همچنین برنده بفتا و کاندید دریافت جایزه‌های اسکار و گلدن گلوب شد. از جمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته بودند می‌توان گائل گارسیا برنال (Gael García Bernal)، گویا تولدو (Goya Toledo)، بانسا بائوچه (Vanessa Bauche) و خورخه سالیناس (Jorge Salinas) را نام برد. همچنین مدت زمان فیلم Amores Perros حدود 2 ساعت و 30 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی فیلم عشق سگی خواهیم پرداخت و در مورد داستان، بعضی از بازیگران و نقدهای این فیلم صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان فیلم عشق سگی

فیلم Amores Perros

به طور خلاصه فیلم سینمایی عشق سگی سه داستان مختلف را در یک تصادف در Mexico City به هم وصل می‌کند و شخصیت‌های هر یک از آن‌ها را معرفی می‌کند. برای ادامه داستان می‌توانید فیلم Amores Perros را تماشا کنید.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم عشق سگی

در این بخش از مقاله با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های فیلم سینمایی عشق سگی و نام‌های شخصیت‌هایی که نقش آن‌ها را بازی کرده‌اند آشنا خواهیم شد.

گائل گارسیا برنال

هنرپیشه های فیلم عشق سگی

گائل گارسیا برنال یک بازیگر و فیلمساز مکزیکی است که در تاریخ 30 نوامبر 1978 برابر با 9 آذر 1357 متولد شد. او جایزه گلدن گلوب کسب کرده است و کاندید دریافت بفتا شده است. از جمله آثار سال‌های اخیر که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان سریال Mozart in the Jungle را نام برد. او همچنین در انیمیشن Coco صداپیشه یکی از کاراکترها بوده است. گائل گارسیا برنال در فیلم عشق سگی در نقش کاراکتر Octavio حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

گویا تولدو

بازیگران فیلم عشق سگی

گویا تولدو یک بازیگر اسپانیایی است که در تاریخ 24 سپتامبر 1969 برابر با 2 مهر 1348 متولد شد. از جمله آثاری که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان فیلم El desconocido را نام برد. گویا تولدو در فیلم Amores Perros ایفای نقش کاراکتر Valeria را بر عهده داشته است.

همچنین بخوانید :

بانسا بائوچه

معرفی فیلم عشق سگی

بانسا بائوچه یک بازیگر مکزیکی است که در تاریخ 18 فوریه 1973 برابر با 29 بهمن 1351 متولد شد. از جمله آثاری که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان فیلم  The Three Burials of Melquiades Estrada را نام برد. بانسا بائوچه در فیلم عشق سگی در نقش کاراکتر Susana بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

خورخه سالیناس

بررسی فیلم Amores Perros

خورخه سالیناس یک بازیگر مکزیکی است که در تاریخ 27 جولای 1968 برابر با 5 مرداد 1347 متولد شد. از جمله آثاری که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان فیلم La otra familia را نام برد. خورخه سالیناس در فیلم Amores Perros به ایفای نقش کاراکتر Luis پرداخته است.

نقد فیلم سینمایی عشق سگی و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات فیلم Amores Perros و نقدهای آن می‌پردازیم. این فیلم در سه سایت آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 8.1 از 10، 93 از 100 و 83 از 100 را دریافت کرده است. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهایی که درباره فیلم عشق سگی به سایت متاکریتیک اضافه کرده‌اند بخوانید.

Wall Street Journal / جو مورگنسترن: 100

یکی از بهترین فیلم‌های دوران ما یا هر دوره دیگری.

Slate / دیوید ادلستین: 90

جذاب‌ترین فیلم سال.

New York Magazine / پیتر رینر: 90

فیلم Amores Perros اثری بزرگ و تحسین برانگیز است که بسیار بیشتر به خلاصه دوران حرفه‌ای شباهت دارد تا اینکه اولین تجربه کارگردانی او باشد.

New York Daily News / جک متیوز: 88

محتوای قوی، درام جذاب.

L.A. Weekly / منولا دارگیس: 60

یک ویژگی بیش از اندازه بررسی شده و تقریبا بدون احساس در اینکه چگونه همه بخش‌های داستان فیلم عشق سگی با هم جمع می‌شوند وجود دارد.

Village Voice /  جی. هابرمن: 50

فیلم Amores Perros به طور غیر قابل انکار یک فیلم بسیار قوی است اما مدت 153 دقیقه نیز به طور خسته‌کننده‌ای بیش از اندازه طولانی است.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

در این مقاله مختصر از پلازا به بررسی فیلم Amores Perros 2000 پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. اگر می‌خواهید با داستان و کاراکترهای فیلم عشق سگی بیشتر آشنا شوید، می‌توانید این فیلم را تماشا کنید. علاوه بر این می‌توانید نظر خود را در مورد فیلم Amores Perros و نمره‌ای که از ده به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر بعضی از فیلم‌های 2024 را تماشا کرده‌اید و آن‌ها را به دیگران نیز پیشنهاد می‌کنید، می‌توانید نام آن‌ها را در یک کامنت بگویید که مقاله آن‌ها را هم به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

منتخب کاربران



منبع