آیا احساس می کنید در کتو گیر کرده اید؟ روغن را سریع امتحان کنید!


اکثر ما نام روزه را شنیده ایم ، اما آیا نام روزه چربی را شنیده اید؟ اگر به دنبال راهی برای افزودن کمی قدرت به رژیم کتو هستید ، می توانید سریع چربی را امتحان کنید. روزه چرب شامل مصرف ، حدس می زنید ، بیشتر چربی است! بسیاری از افراد از این روش برای غلبه بر فلات کاهش وزن یا ورود به کتوز بعد از یک روز ورزش استفاده می کنند.

از این روش روزه داری فقط باید برای تسریع کاهش وزن استفاده کرد و چند قانون ساده را باید رعایت کرد. در حالی که روزه چرب می تواند یک ابزار قدرتمند باشد ، درک نحوه پیروی صحیح از دستورالعمل ها برای استفاده بیشتر از آن بسیار مهم است. بیایید حفاری کنیم!

روزه چربی چیست؟

روزه داری معمولاً به این معنی است که شما برای مدت معینی چیزی نمی خورید و فقط در لیوان های مخصوص تغذیه غذا می خورید. روزه چرب در این زمینه سریع نیست درواقع خلاف این موضوع صحت دارد. در طول روزه چرب ، شما غذا را متوقف نمی کنید ، در عوض غذاهایی را مصرف می کنید که به بدن شما کمک می کند تا به کتوز مبتلا شود. بنابراین ، از نظر فنی این یک روزه سنتی نیست ، برعکس ، به افزایش سطح مولکولهای کتون در خون کمک می کند ، که شما را به سرعت به کتوز می فرستد. این واکنش بدن شما را نسبت به روزه داری تقلید می کند. به عبارت دیگر ، شما را به یک ماشین چربی سوز تبدیل می کند!

روزه داری چرب معمولا 2-5 روز طول می کشد و مملو از غذاهای کم کالری و چرب است. شما روزانه 1000 تا 1200 کالری مصرف می کنید و 80-90 درصد از این کالری از چربی های سالم تامین می شود. در اینجا چند نمونه از چربی های سالم آورده شده است.

  • ماهی سالمون
  • ساردین
  • تخم مرغ
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • آووکادو
  • روغن MCT
  • پنیرهای پرچرب
  • روغن گردو و آجیل های پرچرب
  • شیر نارگیل
  • کرم چرب و سنگین

برش آووکادو

روزه چرب و رژیم کتو یکسان عمل می کنند ، اما تفاوت هایی وجود دارد. به طور معمول ، پس از رژیم کتو ، درشت مغذی های توصیه شده 75٪ چربی ، 20٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. همانطور که در بالا ذکر شد ، 80 تا 90 درصد کالری موجود در چربی است.

فواید روزه داری چرب

وجود دارد مزایای متعدد برای روزه چرب ، از جمله:

لیپولیز

یکی از بزرگترین مزایای روزه داری این است که بدن شما را به لیپولیز می رساند. در طول لیپولیز ، بدن شما از گلوکز برای سوزاندن چربی استفاده می کند نه برای سوزاندن آن.

عبور از فلات کاهش وزن

فلات کاهش وزن نه تنها ساده است ، بلکه باید در هر سفر کاهش وزن مورد انتظار باشد. در نهایت ، اکثر افرادی که در مسیر کاهش وزن قرار دارند ، بدون توجه به رژیم غذایی که در آن قرار می گیرند ، در فلات دیگری قرار می گیرند ، در این صورت شما هیچ وزنی را کاهش نخواهید داد. ما فلات کاهش وزن را محلی برای توقف کاهش وزن به مدت 4 هفته یا بیشتر می دانیم. روزه چرب به شما کمک می کند از فلات عبور کرده ، دوباره وزن خود را از دست بدهید و به مسیر اصلی خود بازگردید.

به طور مشابه ، اگر رژیم کتو دارید و از یک روز لذت می برید ، می توانید از چربی کوتاه برای ایجاد مجدد کتوز و کنترل اشتها استفاده کنید.

نکاتی از قبل VAیا شروع کنید روزه داری

قبل از شروع روزه داری ، داشته باشید چند چیز شما باید به خاطر داشته باشید که خود را ایمن نگه دارید و از روزه بیشترین استفاده را ببرید.

اثرات جانبی

هنگامی که سریع وزن خود را افزایش می دهید ، مهم است که از آنفلوآنزای کتو آگاهی داشته باشید. علائم شبیه آنفولانزا که ممکن است در طول سازگاری با کتوز تجربه کنیم. اکثر رژیم گیرندگان کتو این را می دانند و خوشبختانه راه هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد. احتباس آب به میزان مناسب ، افزایش الکترولیت ها و افزودن روغن MCT نکات مهمی برای جلوگیری از احساس ناخوشی شما است. اگر هنوز مکمل مصرف نمی کنید ، باید مولتی ویتامین های با کیفیت بالا نیز مصرف کنید.

هیچ تمرین گسترده ای وجود ندارد

وقتی چربی می خورید ، ممکن است بخواهید طیف وسیعی از تمرینات را انجام دهید. این بدان معناست که شما نباید در روزهای روزه داری تمرینات گسترده ای را برنامه ریزی کنید. این بدان معنا نیست که نمی توانید فعال باشید ؛ شما فقط می خواهید ورزش های سبک انجام دهید.

به عنوان مثال ، شما می توانید کاردیو سبک مانند پیاده روی سریع انجام دهید. همچنین می توانید تمرینات قدرتی را در خانه با حرکت کششی و اسکات انجام دهید. با این حال ، مطمئن شوید که جلسات را در اسرع وقت برگزار می کنید. شما بدن خود را بهتر می شناسید ، پس به آن گوش دهید و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

ردیابی کالری

در حالی که لازم نیست کالری خود را پیگیری کنید ، ما درک می کنیم که برخی از بیماران این روش را ترجیح می دهند. ساده ترین راه برای اطمینان از حفظ چربی ، خوردن 4-5 وعده غذایی با حدود 200-250 کالری در هر وعده است. اگر در ردیابی کالری با مشکل روبرو هستید ، دریافت برنامه ای برای پیگیری مصرف غذای شما مفید خواهد بود. مطمئناً می توانید این کار را روی کاغذ انجام دهید ، اما به راحتی اطلاعات را با برنامه از دست نمی دهید. صرف نظر از نوع دستگاهی که دارید ، برنامه های زیادی وجود دارد که میزان کل و کالری دریافتی شما را پیگیری می کند. حتی ممکن است متوجه شوید که به طور خاص برای رژیم غذایی مشابه طراحی شده است.

غذاهایی که باید ناشتا باشند و مصرف نشوند

وقتی در گرسنگی چربی شرکت می کنید ، غذاهای خاصی دارید باید بخورد و نبایدبه در اینجا لیستی از غذاهای موجود است خوب خوردن در روزه چربی:

محصولات چربی سالم

  • گوشت / غذاهای دریایی پرچرب مانند بیکن ، ساردین و ماهی آزاد
  • روغن هایی مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن آووکادو و روغن MCT
  • چربی هایی مانند کره و دوغ
  • تخم مرغ (کامل) ، شامل تخم مرغ و زرده تخم مرغ
  • میوه های پرچرب مانند آووکادو و زیتون
  • گردو و روغن گردو سرشار از چربی هستند ، مانند ماکادمیا یا پیکان
  • سبزیجات کم کربوهیدرات ، اما با مقدار کمی کره و روغن سرو می شود
  • محصولات لبنی پرچرب ، از جمله خامه ترش و پنیر
  • بمب های چربی

در اینجا چند نمونه از غذاهای مورد نظر شما آورده شده است در رفتن در طول تجمع سریع چربی

  • همه لوبیا
  • همه میوه ها به جز آووکادو و زیتون
  • همه غلات
  • گوشت بدون چربی یا ماهی بدون چربی
  • سبزیجات (به جز در مقادیر بسیار کم و فقط با کره یا روغن مصرف می شود). کدو تنبل ، کلم پیچ و اسفناج گزینه های بهینه هستند
  • محصولات لبنی مانند لبنیات کم چرب ، پنیر کم چرب و ماست کم چرب

آیا باید سریع چربی بگیرم؟

بستگی دارد. اگر از رژیم کتو پیروی می کنید و مدام وزن خود را کاهش می دهید ، به کتوز رسیده اید و احساس خوبی دارید ، نیازی به روزه گرفتن ندارید. پس از همه ، روزه چرب معمولاً در چندین زمینه استفاده می شود. پس از ورود به سطوح عمیق کتوز یا عبور از فلات یا توقف طولانی مدت برای کاهش وزن.

این روش رژیم از دو تا پنج روز طول می کشد و بر مصرف غذاهای پرچرب تاکید می کند. به یاد داشته باشید ، روزه داری چربی فقط برای مدت بسیار کوتاهی است و نباید بیش از 5 روز باشد. روزه گرفتن بیشتر از زمان توصیه شده می تواند باعث کمبود مواد مغذی مورد نیاز شما شود. با این حال ، اگر به درستی انجام شود ، روزه می تواند کمک کننده بسیار خوبی باشد.

اگر هنوز نمی دانید که آیا روزه داری چربی برای شما مناسب است ، قبل از روزه گرفتن با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. سلامتی شما بسیار مهم است. همه افراد منحصر به فرد هستند و برخی ممکن است به دستورالعمل های خاصی برای کاهش وزن ایمن نیاز داشته باشند. ارائه دهندگان مجرب ما برای کاهش وزن در دسترس هستند تا در مسیر کاهش وزن شخصی به شما کمک کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال یا برنامه ای برای ملاقات با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید