آیا مصرف ویتامین ها و مکمل ها به رشد مو کمک می کند؟


انتشار: 10 اکتبر 1400

تاثیر ویتامین ها بر ریزش مو

تأثیر ویتامین ها بر روی رشد مو باعث شده است که بسیاری از افراد برای درمان ریزش مو از ویتامین ها و مکمل ها استفاده کنند. ویتامین های مختلف به بهبود مو کمک می کند. این ویتامین ها بر رشد و تقویت مو و ناخن تأثیر بسزایی دارند. در مجله پزشکی اپل ، ما به بررسی نقش ویتامین ها در ریزش مو می پردازیم.

نقش ویتامین ها در ریزش مو

ویتامین ها با بهبود عملکرد بدن باعث رشد مو می شوند. همه ویتامین ها برای سلامتی بدن ضروری هستند ، اما برخی ویتامین ها بر موها تأثیر مستقیم می گذارند. تأثیر ویتامین E بر مو نمونه ای از نقش ویتامین ها در ریزش مو است. با این حال ، این ویتامین ها دسته های مختلفی دارند. در زیر ویتامین های مختلف و تأثیر آنها بر مو را بررسی می کنیم.

یک ویتامین

ویتامین A یکی از مهمترین ویتامین ها برای بدن است ، ویتامین A در غذاهایی مانند فلفل دلمه ای ، گوشت قرمز و ماهی یافت می شود.تنها فایده ویتامین A این است که ویتامین ها روی موها تأثیر نمی گذارد. این ویتامین برای رشد همه سلول ها ضروری است. سلول های موی انسان نیز سریع ترین سلول های در بدن هستند و با وجود داشتن ویتامین A کافی ، موها سریع و سالم رشد می کنند. ویتامین A همچنین ماده ای در بدن به نام سیب تولید می کند که پوست را هیدراته نگه می دارد و به سلامت موهای شما کمک می کند.

خانواده ویتامین B

ویتامین های گروه B گروهی از مواد محلول در آب هستند که نقش مهمی و حیاتی در فرایند متابولیسم یا متابولیسم سلولی در بدن انسان ایفا می کنند ، بنابراین کمبود این ویتامین ها می تواند عوارض و بیماری های جدی را به دنبال داشته باشد. اثرات ویتامین B3 یا نیاسین به طور مستقیم بر رشد مو تأثیر می گذارد.

اهمیت ویتامین ها برای مو

همچنین بخوانید: علل و راهکارهای درمان ریزش مو و اصلاح تغذیه ای ریزش مو

ویتامین B3 یا نیاسین

در غذاهایی مانند گوشت ، ماهی ، مخمر ، شیر ، تخم مرغ ، حبوبات ، غلات کامل و سبزیجات وجود دارد. سوء تغذیه و الکلیسم می تواند منجر به کمبود این ویتامین در بدن شود. تحت نظر پزشک ، مکمل های ویتامین با دوز بالا (بیش از یک یا دو گرم در روز) برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون تجویز می شود. مصرف این مکمل های ویتامین می تواند به سلامت بیماران مبتلا به تصلب شرایین ، دیابت و حمله قلبی قبلی کمک کند ، اما بهتر است قبل از شروع درمان با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

ویتامین B7 یا بیوتین

این ویتامین که به ویتامین H نیز معروف است ، در بسیاری از غذاها یافت می شود. از آنجا که نیاز روزانه به این ویتامین بسیار کم است ، کمبود آن نیز بسیار نادر است. با این حال ، این ویتامین به طور گسترده ای در درمان ریزش مو و شکنندگی ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد. اثرات ویتامین ها بر روی رشد مو شناخته شده است و این ویتامین تأثیر مثبتی بر موها و ناخن ها دارد.

تأثیر ویتامین B مشابه تأثیر ویتامین E بر مو است. خانواده ویتامین ها برای سلامت بدن بسیار مهم است. با توجه به تأثیر زیاد ویتامین ها بر روی رشد مو ، پزشکان توصیه می کنند که آنها را به شکل غذا و دارو مصرف کنند. ویتامین C بر رشد پوست و مو تأثیر مثبت دارد و استفاده از آن برای همه توصیه می شود.

فواید ویتامین ها برای مو

ویتامین سی.

رادیکال های آزاد می توانند باعث ریزش مو و نازک شدن مو شوند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می تواند در برابر اثرات رادیکال های آزاد مقاومت کند. علاوه بر این ، ویتامین C به تولید کلاژن ، که بخش مهمی از ساختار مو است ، کمک می کند. ویتامین C متعلق به گروه مکمل های مو است و به رشد و بهبود مو کمک بزرگی می کند. این ویتامین در مرکبات و فلفل وجود دارد. توت فرنگی همچنین منبع غنی ویتامین C است.

ویتامین دی.

ویتامین D یکی دیگر از ویتامین هایی است که اثرگذار بر ریزش مو است. علت تأثیر ویتامین D بر ریزش مو مشخص نیست. اما واضح است که این ویتامین بر ریزش مو تأثیر مستقیم دارد و استفاده از منابع غذایی مانند ماهی و قارچ منبع خوبی از ویتامین D است. اما مهمترین منبع ویتامین D نور خورشید است. زیرا بدن ما به طور طبیعی ویتامین D را در زیر نور خورشید تولید می کند.

همچنین بخوانید: 10 حقیقت که باید در مورد ویتامین D بدانید

ویتامین E

ویتامین E یکی از مهمترین ویتامین ها برای مو است. اثرات ویتامین E بر موها با مطالعات علمی اثبات شده است. ویتامین E ، مانند ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان قوی است که اثرات ویتامین ها را بر موها منعکس می کند. این ویتامین به خوبی از مو محافظت می کند. طبق مطالعه ای که بر روی افرادی که از ریزش مو رنج می برند ، 34 درصد پس از مصرف ویتامین E بهبود یافتند. بادام ، اسفناج و تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E هستند.

تاثیر ویتامین ها بر مو

اکستنشن مو

با وجود تأثیر ویتامین ها بر روی رشد مو ، برخی از افراد ویتامین های کافی را در رژیم غذایی خود ندارند. اگر مواد مغذی کافی برای دریافت ویتامین ندارید ، از مکمل های مو برای افزایش میزان ویتامین ها در بدن خود استفاده کنید. می توانید از این قرص های ویتامین استفاده کنید تا از اثرات ویتامین E بر روی موها استفاده کنید. این یک جایگزین عالی برای کسانی است که از تأثیر ویتامین ها بر ریزش مو مطلع هستند و می خواهند با مکمل ها نقش ویتامین ها را در ریزش مو ایفا کنند.

آخرین کلمه

مصرف مکمل ها و ویتامین ها می تواند بدن و موهای شما را سالم نگه دارد. ویتامین ها ایمنی بدن را تامین می کنند. این ویتامین ها نقش مهمی در سلامت بدن شما ایفا می کنند. همچنین با خواندن این مقاله متوجه تاثیر ویتامین ها بر موهای خود می شوید ، بنابراین توصیه می شود از این ویتامین ها برای اطمینان از سلامت موهای خود استفاده کنید.

منابع:

وب سایت Healthline

وب سایت Webmd.com

دیدگاهتان را بنویسید