عوامل موثر بر افزایش قد


عوامل مختلفی بر قد افراد تأثیر می گذارد که مهمترین آنها عوامل ژنتیکی هستند. طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه ، عوامل ژنتیکی 60 تا 80 درصد از قد افراد را تحت تأثیر قرار می دهند ، اگرچه عوامل محیطی مانند رژیم غذایی و ورزش به طور معمول درصد باقی مانده را تشکیل می دهند. رشد قد از یک سالگی شروع می شود و تا پایان بلوغ ادامه می یابد ، بنابراین احتمال افزایش قد بعد از بلوغ تقریباً نامرئی است.

افزایش قد

عوامل موثر بر افزایش قد

با این حال ، مواردی وجود دارد که می توان برای اطمینان از جهش رشد در دوران نوجوانی و افزایش قد در این دوره انجام داد ، بنابراین رشد گردن را می توان با استفاده از نکات زیر تغییر داد:

تاثیر رژیم متعادل بر قد

این یکی از مهمترین و م effectiveثرترین عوامل در افزایش قد است ، زیرا تأمین تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول تغذیه مناسب و سالهای رشد بسیار مهم است. رژیم غذایی مناسب برای این منظور باید شامل موارد زیر باشد.

  • میوه های تازه
  • انواع سبزیجات تازه
  • غلات کامل
  • پروتئین ها
  • محصولات لبنی
  • ویتامین دی.

استفاده صحیح از ضمیمه ها

چندین مکمل خاص وجود دارد که باعث افزایش قد در کودکان و جلوگیری از انقباض استخوان در بزرگسالان می شود. به عنوان مثال ، در افرادی که شرایط خاصی دارند که بر تولید هورمون رشد انسانی (HGH) تأثیر می گذارد ، پزشک ممکن است مکمل حاوی HGH مصنوعی را تجویز کند. بنابراین ، از مکمل هایی که قول افزایش قد را می دهند باید اجتناب شود ، زیرا هیچ مکملی که مستقیماً باعث افزایش قد در سن پس از رشد می شود وجود ندارد و مکمل ها معمولاً در طول رشد اضافه می شوند. توصیه می شود.

خواب مناسب و مناسب در افزایش قد مثر است

بی خوابی و خواب ناکافی معمولاً بر رشد قد تأثیر نمی گذارد ، اما اگر نوجوانان کمتر از نیاز بدن خود بخوابند ، می تواند منجر به مشکلاتی در میزان رشد آنها شود. این به این دلیل است که بدن در طول خواب HGH یا هورمون رشد آزاد می کند و اگر خواب کافی نباشد ، تولید این هورمون و سایر هورمون ها کاهش می یابد. میزان خواب مناسب برای سنین مختلف به شرح زیر است:

  • خواب مناسب برای کودکان زیر 3 ماه 14 تا 17 ساعت در روز است.
  • نوزادان 3 ماهه تا 11 ماهه باید 12-17 ساعت در روز بخوابند.
  • برای کودکان 1 تا 2 سال ، خواب 11-14 ساعت است.
  • کودکان بین 3 تا 5 سال نیز باید 10 تا 13 ساعت در روز بخوابند.
  • کودکان بین 6 تا 13 سال به 9 تا 11 ساعت خواب کافی نیاز دارند.
  • خواب مناسب برای نوجوانان 14-17 ساله نیز 8-10 ساعت است.
  • بزرگسالان بین 18 تا 64 سال نیاز به 7 تا 9 ساعت خواب در روز دارند.
  • برای افراد مسن نیز 7 تا 8 ساعت خواب توصیه می شود.

داشتن حرکت و تحرک

ورزش منظم روزانه فواید زیادی دارد ، ماهیچه ها و استخوان ها را تقویت می کند ، به حفظ تناسب اندام و وزن ایده آل کمک می کند و تولید هورمون رشد یا HGH را افزایش می دهد. کودکان باید حداقل یک ساعت در روز ورزش کنند ، اما ورزش در دوران نوجوانی فواید زیادی دارد و علاوه بر کمک به سالم ماندن بدن ، می تواند خطر پوکی استخوان را نیز کاهش دهد.

وضعیت بدنی مناسب را حفظ کنید

یک وضعیت بد می تواند شما را واقعاً کوتاه نشان دهد و با گذشت زمان ، افتادگی یا غرق شدن می تواند بر قد واقعی شما تأثیر بگذارد. بنابراین توجه به نحوه ایستادن ، نشستن و خوابیدن بسیار مهم است و در این موارد باید موقعیت صحیح بدن حفظ شود. انجام برخی تمرینات طراحی شده برای بهبود وضعیت بدن برای حفظ وضعیت بدن سالم می تواند م effectiveثر باشد و شما می توانید این تمرینات را با کمک پزشک خود انجام دهید.

از تمرینات یوگا استفاده کنید

تمرینات یوگا برای کل بدن به تقویت ماهیچه ها و ایجاد تعادل در موقعیت بدن کمک می کند ، که باعث بلندتر شدن افراد می شود. برای استفاده از تمرینات یوگا مبتدی ، می توانید این تمرینات را در خانه یا گروهی شروع کنید. تمرین منظم یوگا همچنین می تواند به خلاص شدن از شر بسیاری از بیماری ها مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، مشکلات وزن ، آرتروز و درد مفاصل کمک کند.

افزایش قد

آیا افزایش قد در بزرگسالی امکان پذیر است؟

بعد از بلوغ و نوجوانی ، صفحات رشد استخوان بسته می شود و پس از این مرحله ، حتی تغذیه مناسب و ورزش نمی تواند بر رشد بلوغ تأثیر بگذارد ، اما با بهبود وضعیت بدن کمک می کند. صاف شدن ستون فقرات کمی قد شما را بلند می کند ، اما به رشد استخوان ها نیز کمک نمی کند. در اینجا چند راه برای بهبود وضعیت شما آمده است:

  • به طور منظم تمرینات کششی انجام دهید
  • موقعیت نشستن را تغییر دهید
  • ورزش منظم و فعالیت بدنی
  • از غرق شدن خودداری کنید

چه زمانی رشد متوقف می شود؟

اختصار به طور ژنتیکی در هر بدن توسعه می یابد و با چگونگی و میزان ژن ها تعیین می شود. کدهای ژنتیکی بر فرایندهای رشد فردی ما حاکم است و هنگامی که رشد فیزیکی استخوان ها و سایر اندام ها در دوران بلوغ به پایان می رسد ، افزایش تولید استروژن در این دوره منجر به بسته شدن صفحات رشد استخوان می شود و سپس با بسته شدن این صفحات ، آنها شروع به رشد می کنند. نمی تواند جواب دهد هشدارها در نتیجه ، احتمال افزایش قد با بسته شدن صفحات رشد استخوان و توقف رشد تقریباً نامرئی است.

دیدگاهتان را بنویسید