یک رویکرد یکپارچه برای سلامتی: خواب سالم است


همه ما ارزش خواب خوب را می دانیم و وقتی نمی خوابیم احساس خستگی می کنیم. وقتی می خوابیم ، فرایندهای جسمی و روحی در محل کار وجود دارد. از یک سو ، ما به بدن خود زمان استراحت می دهیم. با کاهش ضربان قلب ، تنفس و دمای بدن ، در مصرف انرژی صرفه جویی می کنیم. و در عین حال ، مغز ما فعال است و عملکردهایی را که منجر به رشد و نمو فیزیکی ما می شود ، انجام می دهد.

به عنوان یک دستورالعمل کلی ، ما باید 7-8 ساعت بخوابیم تا یک استراحت خوب داشته باشیم. خواب ناکافی می تواند تأثیر جدی بر سلامت و تندرستی شما داشته باشد. و بنابراین این یکی از پایه های سلامتی است. این در مورد چگونگی تأثیر آن بر سایر زمینه های زندگی شما است.

می دانید ، بی خوابی منجر به چاقی می شود. یک مطالعه اخیر نشان داد افرادی که نمی خوابند بیشتر در معرض افزایش وزن هستند. شایع ترین علل این ارتباط کاهش انگیزه ورزش و عدم تعادل هورمونی است. اگر نمی خوابید ، از تمرینات خسته می شوید و در نتیجه انگیزه شما مختل می شود. از نظر هورمون ها ، خواب ضعیف بر هورمون های متعادل کننده اشتها تأثیر می گذارد. بنابراین کسانی که کمتر می خوابند کالری بیشتری مصرف می کنند.

برای مدت طولانی ، مشکلات روانی با بی خوابی همراه بود. اگرچه پزشکان غالباً از این علامت به عنوان علائم یاد می کنند ، اما می توان خطر را افزایش داد و حتی به بیماری های خاصی کمک کرد. زیرا تأثیر عمیقی بر هورمون های استرس و انتقال دهنده های عصبی دارد. به طور خلاصه ، عدم تعادل هورمونی به اندازه ای است که توانایی تفکر و تنظیم احساسات شما را مختل می کند. این می تواند شما را بیشتر مستعد احساسات منفی کند و حتی می تواند مشکلات فعلی سلامت روانی شما را تشدید کند.

بی خوابی توانایی ارتباط با افراد را کاهش می دهد. این به این دلیل است که وقتی کم خوابی داریم ، در تشخیص حالات صورت مشکل داریم. مطالعه دیگری این موضوع را آشکار کرد. ما نمی توانیم خشم و شادی را احساس کنیم. و همانطور که ممکن است حدس بزنید ، اگر نمی توانید با مردم همدلی کنید ، برقراری ارتباط و ایجاد روابط معنادار برای مدت طولانی دشوار است. همچنین بی خوابی معمولاً منجر به کاهش انگیزه می شود. اگر برای برقراری ارتباط بسیار خسته شده اید ، می خواهید در خانه بمانید و بخوابید.

وبلاگ بعدی: ورزش کنید



دیدگاهتان را بنویسید